2014. november 18., kedd

Mézeskalács fűszeres bonbon




Nagyon régen készítettem bonbont, nagyon régen írtam ide a blogba is. Nem ment el a kedvem tőle, sőt...csak ugye az idő nagy úr, kevés van belőle azokra a dolgokra, amit az ember nagyon szeret. Nyáron a nagy melegben nem lehet bonbonozni, de már arra sem lehet fogni a dolgot. Most viszont két dolog sarkallt arra, hogy újra bonbont készítsek, az egyik, hogy vendégségbe mentünk nagyon kedves barátokhoz, oda pedig bonbon kellett. A másik pedig, hogy pár hete meglátogattam a kisfiamat Németországban, aki megrendelte nekem az előzetesen egy webáruházból megrendelt formákat, így haza is tudtam hozni. Az egyiket pedig most próbáltam ki. Régóta szerettem volna egy mágneses polikarbonát formát, de idehaza nagyon drágán láttam csak. Kint sokkal olcsóbb volt, így egyet vettem, a hozzávaló csokoládé transzferfóliával együtt. Izgalmas volt kipróbálni, bár nem nagyon tért el a hagyományos bonbon formától a menet, inkább csak nagyon vártam a végeredményt. Elsőre szerintem egész jól sikerült. A minta nagyon szépen átment a bonbonok tetejére. A közelgő karácsony  a mintában is megjelenik. Azt hiszem karácsonykor nagy sláger lesz ez a forma nálunk.
Most egy nagyon egyszerű bonbon készült benne, a csokoládé ganache-t egy kis mézeskalács fűszerkeverékkel kevertem, nem maradhatott ki belőle egy kandírozott narancs sem.

Mézeskalács fűszeres bonbon

Hozzávalók:   18 db-hoz
a csokoládé burokhoz
20 dkg jó minőségű étcsokoládé (80 %-os Powerful)
2 gr porított kakaóvaj

a töltelékhez:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (70 %)
0,5  dl habtejszín (30%)
2 dkg vaj
2 evőkanál csokoládé likőr
3 dkg kandírozott narancs
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék

a tetejére:
csokoládé transzfer fólia.

Elkészítés: először a ganachet készítjük el. A tejszínt gyöngyözésig melegítjük, majd az étcsokoládéra öntjük,  addig keverjük, amíg teljesen el nem olvad, hozzátesszük a vajat, a csokoládé likőrt, a fűszer-keveréket és a kandírozott narancsot. Jól elkeverjük, szép egynemű krémet  kapunk, hagyjuk teljesen kihűlni.
A forma alját kipattintjuk és a csokoládé transzfer fóliát beillesztjük az fémre, majd visszapattintjuk a formába.  A csokoládé burokhoz temperáljuk a csokoládét, ami a polikarbonátformánál nagyon fontos, mert akkor jön ki a formából a bonbon. A csokoládét gyöngyöző vízgőz fölött egy kis fém edényben felolvasztjuk, vigyázva, hogy kb. 40-45 fok fölé ne menjen a hőmérséklete. Levesszük a tűzről és állandó keverés mellett hagyjuk hűlni 35 fokra. Ekkor hozzákeverjük a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 g-ot kell számolni), majd tovább keverjük, amíg el nem éri a 31-32 fokot. Erre azért van szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  A forma mélyedéseit teljesen teleöntjük csokoládéval, a felesleget habkártyával lehúzzuk. Az asztal lapjához ütögetjük, hogy a levegő buborékok kijöjjenek a formából. Egy-két perc után, egy tál fölé tartjuk, megfordítjuk, hogy a felesleges csokoládé kicsöpögjön a formából. A tetejét ismét habkártyával húzzuk simára. Hűtőbe tesszük és addig hagyjuk ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdul.
A hűtőből kivett formába töltjük habzsákból a csokoládés ganacet, de csak annyit, hogy maradjon hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tesszük vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáljuk.
A bonbonformát kivesszük a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalazzuk a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúzzuk. Újra hűtés következik. Kb. 1 óra múlva megfordítjuk a formát és kipottyant belőle a kész bonbon.




7 megjegyzés :

  1. Nagyon szép, és biztos finom is, de nekem nem lenne szívem megenni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roni!
      Köszi, azért csinálom, hogy megegye valaki :-)
      Bonbon mánia

      Törlés
  2. Szia! Mennyi mézeskalács fűszerkeveréket teszel bele? Nem találom a receptben. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen!

      KÖszi, véletlen kimaradt :-)
      Már javítottam.
      Bonbon mánia

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Érdeklődni szeretnék, hogy hol sikerült külföldön kedvezőbb áron mágneses polikarbonát formát vásárolnod, mint a hazai árak. Kérlek, ha tudod, add meg nekem a linket, mert épp vásárlás előtt állok, és én is szeretnék hasonlóan szépséges bonbonokat készíteni, mint Te! :)
    Köszönöm a sok-sok ötletet, amit ezen az oldalon találtam!
    Mosolygós, szép napot,
    Marianna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mariann!
      Én Németországban vettem a mágneses formát, de Mo. is lehet kapni olcsóbbat itt. Bár ennek kicsit más a minősége, de megfelel a célnak.
      http://tortadekoracio.hu/shop/cukraszati-eszkozok/pc-csoki-forma-magneses-csepp-275x135x24mm-1db/
      Bonbon mánia

      Törlés