2014. április 22., kedd

Eperpálinkás, epres sorbet, juharsziruppal



Rendet tettem a mélyhűtőben, hogy beférjen a fagylaltgép tartálya. Most vigyázok arra, hogy csak akkor kerüljön ki, ha fagyit készítek, különben átveszi valami más  a helyét és nem áll készen a keverésre, amikor kell. Fagyit készíteni nagyon egyszerű dolog és az a jó benne, hogy tudjuk mit eszünk. Nagyon finom epret kaptunk, amiből mindenképpen szerettem volna valami fagyi félét készíteni, mielőtt csak úgy natúron elfogy.
Igazából a sorbet alkohol nélkül készül, de én egy löttyintésnyit tettem hozzá, mert nagyon finom epepálinkát oroztam el a páromtól, mondván kár azt csak úgy meginni, nagyon jó lesz nekem az epres finomságokhoz. Nagyon jól gondoltam, kellően feldobja :-)

Eperpálinkás, epres sorbet, juharsziruppal

Hozzávalók:
50 dkg eper
1 dl juharszirup
1 dl víz
fél citrom leve
2 evőkanál eperpálinka (el is maradhat)

Elkészítés:  Az epret megmossuk, lecsumázzuk és kisebb darabokra vágjuk. Egy magasabb falú edénybe tesszük, hozzáöntjük a többi hozzávalót és botmixerrel összeturmixoljuk. A fagylaltgébbe öntjük és hagyjuk, hogy jól lehűtse. Zárható edénybe a mélyhűtőbe tesszük.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése