2014. április 21., hétfő

Csokoládés sós karamella


Nagyon nehezen szántam rá magam, hogy megkóstoljam a sós karamellát, de végül is sikerült. Időközben meg is szerettem, sokszor készítem, a barátaink nagy örömére. Régóta izgatott a csokoládés változat is. Nagyon finom lett, de azt hiszem maradok a sima változatnál.
A sima változat itt található, ehhez tettem étcsokoládét és kész is volt a csokoládés sós karamellás változat.

Csokoládés sós vajkaramella

Hozzávalók: (36 db-hoz)
15dkg kristálycukor
15dkg szirup (Golden syrup, vagy méz)
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (70%)
10 dkg jó minőségű vaj 
1 mokkáskanál Maldon só

Elkészítés: 14x14 cm-es fém krémes keretet használtam. A keret alá sütőpapírt tettem, amit picit bekentem olajjal. A cukrot összekevertem a sziruppal, majd feltettem kis lángon melegedni. Teljesen el kell olvadni a cukornak, keverni nem kell.  Addig melegítettem, amíg a cukor szép aranybarna nem lett. Ekkor hozzákevertem a vajat, a sót, jól elkevertem, hagytam kicsit hűlni. Utána hozzátettem a csokoládét is és addig kevertem, amíg a csokoládé fel nem olvadt. Az egészet a keretbe öntöttem. Hagytam teljesen kihűlni, majd betettem egy éjszakra a hűtőbe. Másnap éles késsel 2,2 cm-es darabokra vágtam.
Egyesével zsírpapírba csomagoltam és hűtőben tároltam.


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése