2013. november 15., péntek

Kesudió grillázs



Az Édes napokon sikerült találkoznom Praliné Zsuzsival, aki egy sikeres bemutatót tartott a csokoládé színezéséről természetes anyagokkal. Kóstolóval egybekötött bonbon készítés is volt, ott kóstoltam ezt a bonbont, sós mogyoró pralinéval töltött karamellizált fehércsokoládés bonbon.  Annyira megfogott az, hogy a bonbon töltelék finoman roppanós volt, amit én imádok. Ezek után gondoltam én is  kipróbálom, de kesudióval, mert az a kedvencem.
Nagyon egyszerű,  ellenben nagyon finom és jól variálható bonbon töltelékként. Régebben  a sós ízt el nem tudtam volna képzelni bonbonban, most az első számú kedvencem lett minden, ami sós és karamellás.

Kesudió grillázs

Hozzávalók: 
15 dkg sós kesudió  ( vagy mogyoró, dió )
10 dkg kristálycukor

Elkészítés: egy kis lábosba tesszük a cukrot és keverés nélkül karamellizáljuk. Amikor már szép aranybarna színű, akkor hozzákeverjük a kesudiót. A tepsibe sütőpapírt teszünk és kiöntjük a karamellizált kesudiót. Hagyjuk teljesen kihűlni, majd apróbb darabokra törjük és kisebb adagokban az aprítógépben apróra vágjuk.
Zárható üvegbe tesszük és hűtőben tároljuk. Bármilyen krémbe, bonbon töltelékhez fel lehet használni.



1 megjegyzés :

  1. En mar megcsinaltam es isteni lett. Koszonet a receptert! Hàlàs vagyok erte!

    VálaszTörlés