2013. október 12., szombat

Konyakmeggy bonbon formában


Igaz 2 éve azt mondtam, hogy nem készítek többet konyakmeggy bonbont, de aztán részt vettem Farkas Vilmos bonbon kurzusán, ahol a konyakmeggy bonbont választottam és megváltozott a véleményem. Szerintem nagyon sokan kedvelik ezt a finomságot. Nekem mindig  a kedvencem volt, meg a családomé is.
Anyukám kerek születésnapja előtt készítettem ismét, mert természetesen ő is konyakmeggy rajongó.
A nyáron vettem hozzá a Goodwillben egy szép formát is, aminek a tetején meggy forma van. Nagyon tetszett, ezért erre esett a választásom. Picivel lehetne nagyobb is, mert egy egész meggy nem fér bele, felezni kell. Nyáron tettem el jó pár üveg meggyet konyakba, semmi más nem volt benne. Ezt használtam fel most. A meggy jól megszívja magát a konyakkal és ez a konyak oldja fel a fondant a burokban, és ettől lesz folyós a töltelék. A tanfolyamon készítettünk fondant is, de én most nem magam készítettem, hanem a székesfehérvári Cuki diszkonban vettem  (http://cukidiszkont.hu/).

Konyakmeggy bonbon

Hozzávalók:(24 db bonbonhoz)
a csokoládé hüvelyhez:
30 dkg jó minőségű csokoládé (70 %-os Equador)
3 gr porított kakaóvaj

 a töltelékhez:
12 szem konyakos meggy befőtt
15-20 dkg fondant

Elkészítés: a  csokoládé burokhoz temperáljuk a csokoládét, ami ennél a formánál nagyon fontos, mert akkor jön ki a formából a bonbon. A csokoládét gyöngyöző vízgőz fölött egy kis fém edényben felolvasztjuk, vigyázva, hogy kb. 40-45 fok fölé ne menjen a hőmérséklete. Levesszük a tűzről és állandó keverés mellett hagyjuk hűlni 35 fokra. Ekkor hozzákeverjük a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 g-ot kell számolni), majd tovább keverjük, amíg el nem éri a 31-32 fokot. Erre azért van szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé. Egy hajszárítóval előmelegítjük a formát, csak annyira, hogy egy picit legyen melegebb, mint a csokoládé. A forma mélyedéseit teljesen teleöntjük csokoládéval, a felesleget habkártyával lehúzzuk. Egy-két perc után, egy tál fölé tartjuk, megfordítjuk, hogy a felesleges csokoládé kicsöpögjön a formából.  A tetejét ismét habkártyával húzzuk simára. Hűtőbe tesszük és addig hagyjuk ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdul.
A fondant vízgőz fölött langyosra melegítjük, majd folyamatos keveréssel kissé hűtjük, annyira, hogy ne oldja fel a bonbon hüvelyt. Azért kell keverni, mert a teteje gyorsan "megköt" és nehéz lesz adagolni a bonbonba. A konyakos meggyeket elfelezzük és a hűtőből kivett forma mélyedéseibe tesszük és kiskanállal óvatosan lezárjuk a fondanttal. Annyi fondant tegyünk a tetejére, hogy maradjon hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tesszük vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáljuk, kivesszük a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalazzuk a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúzzuk. Újra hűtés következik. Kb. 1 óra múlva megfordítjuk a formát és kipottyant belőle a kész bonbon.
Kb 3-4 nap múlva a konyak feloldja a fondant és kialakul a folyós töltelék.


 Ez pedig  a kézzel készített, forma nélküli  konyakmeggy, ennek leírását is el fogom készíteni.







4 megjegyzés :

  1. Szia!
    Milyen fondantot használsz a konyakmeggy készitésénél??
    Én vettem a Grétában és nem oldódott fel,pedig már 3.hete elkészült.A Zeelandiát javasolták még,de az sajnos nagy kiszerelésben kapható és hát...nem olcsó.
    Köszönettel várom a válaszod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem lehet, hogy bevonó fondant volt? Én Székesfehérváron a Cuki diszkontban veszem, egy kilós kis vödörben. Az mindig feloldódik.
      Bonbon mánia

      Törlés