2013. április 20., szombat

Mascarponés eperfagylalt

 

Már alig várom, hogy a kertben legyen eper, mert akkor aztán jöhetnek az epres finomságok.
Nagyon rákattantam a fagylaltra, kevés kell belőle és mégis ettünk valami finom édességet. Meg aztán itt van a jó idő, nem kell sütni, csak keverni és kész. Nagyon élvezem a fagyi gépemet, nagyszerű találmány.
Amikor megláttam Katucinál a csodás eperfagyijának fotóját, el voltam veszve. Volt egy kis doboz eper a hűtőben, amit mindenképpen el kellett használni. Igaz ez még nem szabadföldi, de magyar termék és nagyon finom, meg nagyon drága :-)

Mascarponés eperfagylalt

Hozzávalók:
30 dkg eper
10 dkg porcukor
1 bio citrom leve és lereszelt héja
3 dl tejszín
3 dl mascarpone
1 rúd vanilia kikapart magja

Elkészítés: az összes hozzávalót egy tálba tesszük és botmixerrel jó habosra keverjük. Egy éjszakára a hűtőbe tesszük egy zárható dobozban, majd másnap a fagylalt gépbe tesszük és 20-25 percig keverjük. Utána ismét  dobozba tesszük és a mélyhűtőben tartjuk felhasználásig. Tetejét citromfűvel vagy kisebb darabokra vágott eperrel díszíthetjük.

4 megjegyzés :

  1. Ez valami mennyei finom lehet! )

    VálaszTörlés
  2. Most a forma-1 alatt el kanalazgatnám!!!
    Nagyon fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  3. Múlt szombaton nagyon egyre járhatott az agyunk - csak én a süti tetejére tettem hasonló krémet. :) Milyen helyes ez a kis pöttyös készleted, nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés