2013. április 16., kedd

Citromos joghurtos fagylalt limoncelloval

 

Mostanában a leggyorsabb édesség, ami szóba jöhet nálam a fagylalt. Már az időjárás is kedvez a fagyi evéshez, a variációk számának csak a képzelet szabhat határt.
A hűtőben volt pár darab bio citrom, ezért esett a citromos fagylaltra a választásom, Na meg azért is, mert sütöttem egy isteni csokoládés süteményt, amit ezzel  a fagylalttal tudtam elképzelni, és a vendégek elé tenni. Nos jól döntöttem, a kettő együtt megnyerte a vendégek tetszését.

Citromos joghurtos fagylalt limoncelloval

Hozzávalók:
4 db tojás sárgája
15-20 dkg cukor (ki milyen édesen szereti)
1 vaníliarúd kikapart belseje
1 nagy doboz görög joghurt (40 dkg)
4 dl tejszín
2 db bio citrom leve és héja
0,5 dl limoncello likőr

Elkészítés: a vanília kikapart magját a tejszínbe teszem, a tojások sárgáját kikeverem a cukorral, a tejszínt gyöngyözésig melegítem, majd összekeverem a tojássárgájával és lassú tűzön besűrítem. Ez kb 20 perc állandó keverést jelent. Vigyázni kell, hogy ne csapódjon ki  a sárgája a hő hatására. Amikor besűrűsödött, hozzáöntöm a limoncellot, a kicsavart citromok levét és a lereszelt héját. Jól elkeverem és hagyom kihűlni. Amikor kihűlt hozzákeverem a joghurtot, majd egy éjszakára zárható edénybe téve jól behűtöm. Másnap kiveszem és a fagyaltgép tégelyébe rakom, az előírtak szerint 20-25 percig keverem.
Nagyon kellemes savanykás, krémes fagylaltot kapunk, jól kiegészítik egymást  egy csokoládés muffinnal.

12 megjegyzés :

  1. Csodálatos! Nekem is fagyi kattanásom van, ha meg nincs itthon csak kizabálom a fagyasztott málnát a fagyasztóból. :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon gusztusos, én is fogok csinálni talán a hétvégén!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika!
      MOstanában nagyon ráálltunk, kevés kell belőle és mégis ettünk egy kis édességet :-)

      Törlés
  3. Nagyon finomságos fagyit készítettél! Imádom a fagyit, jön a jó idő úgyhogy muszáj leszek kipróbálni :D

    VálaszTörlés
  4. Nekem csokis muffin nélkül is jöhetne:)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű! A kiegèszìtők is.......a fagyiròl nem is beszèlve!!! Brownie mellè is tökèletes!! :D

    VálaszTörlés