2013. március 8., péntek

Csokoládé fagylalt

 

Nagyon örülök, hogy tavaly megvettem a fagylaltgépet, igaz akkor nem tudtam kipróbálni, mert kiderült, hogy nem fér be a tégelye a mélyhűtő fiókjába. Már akkor tervbe volt véve a mélyhűtő vásárlás, igaz nem ezért, hanem mert nagyon régi  és nem az az energiatakarékos forma volt :-)
Az új mélyhűtőbe simán befér a tégely, bent is tartom, biztos, ami biztos alapon bármikor szükség lehet rá. Azt hiszem sokszor kerül elő majd a mostani jó időt nézve.
Az első, amit készítettem benne egy csokoládé fagylalt volt, mert épp vendégségbe mentünk és sütöttem egy adag browniet és gondoltam milyen jó lesz mellé a fagyi. Nem tévedtem, szuper  páros lett :-)
Az alapot Katucitól vettem, aki nagyon finom  fagylaltokat és csodás bonbonokat, tortákat készít :-) Az eredeti recept itt található.

Csokoládé fagylalt

Hozzávalók:
2 dl tejszín
3 dl tej
4 tojás sárgája
1 vaníliarúd kikapart belseje
10 dkg cukor
20 dkg jó minőségű étcsokoládé ( 70%-os)
1 evőkanál Amaretto likőr
tetejére: apróra vágott  pisztácia

Elkészítés: a tejet, a vaníliarúd kikapart belsejével gyöngyözésig melegítem. Közben kikeverem a tojássárgáját a cukorral és lassan a tejbe csurgatom, óvatosan, nehogy kicsapódjon a  tojás. Lassú tűznél állandó keverés mellet besűrítem. Hagyom kicsit hűlni, majd hozzáteszem a csokoládét és hagyom elolvadni. A végén belekeverem a tejszínt és a likőrt is. Zárható műanyag dobozba tettem és jól lehűtöttem. Másnap kiveszem a hűtőből és beleöntöm a fagylaltgépbe, majd az előírás szerinti időig keverem. Amikor kész, pisztáciával megszórva tálalom. A megmaradt fagylaltot a zárható műanyag dobozba, majd  a mélyhűtőbe tesszük.
Ha még különlegesebbé akarjuk tenni, akkor reszelhetünk bele egy kevés tonkababot, ahogy Katuci írta, vagy chilis kakaóbab töretet tehetünk bele.

3 megjegyzés :

  1. Nagyon finomnak néz ki és biztosan az is! Jó lehet házilag ilyen finomságot készíteni...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én most nagyon rákattantam a fagyi készítésre, kevés a munka vele :-)

      Törlés
  2. A nagylányom kedvence! Hmmmm fantasztikusan néz ki :)

    VálaszTörlés