2013. január 3., csütörtök

Pisztáciás kocka vörösborban sült meggyel


Nagyon szeretem a pisztáciát és mióta már nálunk is lehet kapni sótlan változatban, azóta keresem a recepteket hozzá. Így akadtam Katuci blogjában,  erre a pisztáciás finomságra. Katuci a krémet mandulával és pisztáciával készítette, én csak pisztáciát használtam hozzá. Eper nem lévén, a jól bevált vörösborban sült meggyel tettem izgalmasabbá a bonbonokat. Köszönöm a receptet itt is Katucinak.

Pisztáciás kocka vörösborban sült meggyel

Hozzávalók: (25 db)
20 dkg fehér csokoládé
20 dkg pisztácia paszta
4 g porított kakaóvaj
5 dkg vörösborban sült meggy

a pisztácia pasztához (kb. 200 g lesz belőle):
10 dkg tisztított, sótlan pisztácia (kb 30 dkg
60 ml forró víz
egy csipet só
(60 g cukor) én ezt kihagytam

a külső csokiburokhoz:
25 dkg jó minőségű étcsokoládé (Ecuador 70 %-os)
2,5 g porított kakaóvaj
díszítéshez:
durvára vágott pisztácia

Elkészítés: A pisztáciát kibontottam a kemény héjából, majd forrásban lévő vízbe dobtam és egy percig forraltam.  Kivettem a vízből és a még rajta maradt héjtól megszabadítottam. Nem volt túl kellemes feladat, de megoldottam :-)) A pisztáciát a csipet sóval és a forró vízzel késes aprítóba tettem és addig kevertem, amíg szép egynemű masszát nem kaptam.
A fehér csokoládét vízgőz felett megolvasztottam, majd a pisztáciakrémmel, a porított kakaóvajjal és a vörösborban sült meggyel (kicsit összevágtam) összekevertem. A 14x14 cm-es krémes keret alá sütőpapírt tettem és  a masszát belesimítottam, hűtőbe tettem. Amikor elég szilárd volt, kivettem a hűtőből és a keretet levéve róla, 5x5 kockára vágtam.
Közben temperáljuk a csokoládét. Egy kis lábosban gőz fölött felolvasztatjuk a külső csokoládé burokhoz a csokoládét, kb. 40-45 foknál nem melegebbre, gyakori keverés mellett hagyjuk hűlni kb. 34-35 fokra. Ekkor hozzákeverjük a porított kakaóvajat, majd hagyjuk még tovább hűlni kb. 31-32 fokra. Ebbe a csokoládéba mártjuk bele a felvágott kockákat egy villa segítségével, majd sütőfóliára tesszük és durvára vágott pisztáciával szórjuk meg.


Ha szeretnétek részt venni a következő kurzuson, vagy igazi csokoládés ajándékot kerestek egy Gombóc Artúrra hajazó ismerősötöknek, esetleg eljönnétek a párotokkal a Valentin napi hétvégén, jelentkezzetek a Kifőztük oldalán KLIKK IDE.






6 megjegyzés :

  1. imádom a pisztáciát pörkölve, de a héj nélküli sótlan változat is lecsusszan)))

    VálaszTörlés
  2. Akkor nekem most ugye jár a kóstoló? :-))) Szuperek lettek, én meg a tőled kapott vörösboros szilvalekvárt marcipánnal kevertem 1:1 arányban, szerencsére sok lett belőle és ami nem bonbonban végezte az a hasamban. :-)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Hol jutottál, sótlan pisztáciához? :) Köszi!

    VálaszTörlés