2012. november 20., kedd

Muscovado sós vajkaramella


Be kell vallanom nyitottabbnak kellene lennem az újdonságokra, de nem mindig vagyok kapható rá. Igaz, ami igaz, makacs vagyok:-)) Praliné Zsuzsi és mások unszolására kipróbáltam a sós vajkaramellát. De nem csak kipróbáltam, meg is kóstoltam. Nem csak megkóstoltam, de meg is szerettem. Ez van:-))
Most hétvégén részt vettem a Kifőztük közös mézeskalács készítési kurzusán, amit Moha és Citromhab vezetett. Nagyon jól éreztem magam és sok hasznos tanácsot, segítséget kaptam. Köszönöm itt is a lehetőséget. Jó volt találkozni a gasztroblogger társakkal:-))
Erre az alkalomra készült ez a finom vajkaramella. Azt hiszem mindenkinek ízlett. Egy kis probléma volt csak vele, hogy nem került be a hűtőbe és igazából nehéz volt kiszedni a papírból. De azt hiszem ez nem vont le semmit az értékéből :-))
Most is  Chili & Vanilia receptjét használtam annyi változtatással, hogy tettem bele muscovado cukrot is, amit itt is nagyon szépen köszönök Katának, a Katucikonyha blog írójának:-))
A muscovado  finomítatlan, vagy részben finomított nádcukor. Jellegzetes barna színe van a benne lévő melasztól és karakteres íze van. Sós vajkaramellához csodás és finom.


Hozzávalók: (36 db-hoz)

5 dkg kristálycukor
10 dkg muscovado cukor 
15dkg szirup (Golden syrup, vagy kukoricaszirup)
10 dkg jó minőségű sós vaj (ill. normál vaj + 1kk só) 

Elkészítés: 14x14 cm-es fém krémes keretet használtam. A keret alá sütőpapírt tettem, amit picit bekentem olajjal. A kétféle cukrot összekevertem a sziruppal, majd feltettem kis lángon melegedni. Teljesen el kell olvadni a cukornak, keverni nem kell.  Addig melegítettem, amíg a cukor szép aranybarna nem lett. Ekkor hozzákevertem a vajat és egy kiskanál sót, majd beleöntöttem a keretbe. Hagytam kihűlni, majd betettem egy éjszakra a hűtőbe. Másnap éles késsel 2,2 cm-es darabokra vágtam. Némelyik tetejére még szórtam nagyobb szemcsés sót is.
Egyesével zsírpapírba csomagoltam és hűtőben tároltam.

9 megjegyzés :

  1. BRRR, imádom a karamellát, de milyen lehet sósan?? Én is megyek a hétvégén bonbonos tanfolyamra, lehet, hogy engem is rávesznek a sós karamellára?? Szép a Tiéd, biztos finom is.- ha Te mondod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi! Meg fogod kóstolni, mert készítünk olyat is. Meglátod ízleni fog, nekem is fenntartásaim voltak:-)) A sós íz nem domináns benne, nagyon harmonikus íze van:-))

      Törlés
  2. Tök jó ötlet, nekem tuti ízlene, én nagyon szeretem az édes-sós kombinációkat.:) Elmentve!

    VálaszTörlés
  3. Miután kóstoltam már sós kekszre öntött karamellt csokival nyakon öntve, és határozottan ízlett, szerintem ezzel a karmellel is jó barátságban lennénk. Meg tudnád nekem mondani hol lehet muscovado cukrot venni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mézeskalács!
      Akkor biztos ízlene. Én az Ázsia Bt-ben vettem Pesten, de itt is lehet kapni, neten keresztül.Ha nem akarsz Pestre menni, akkor így is megéri:-))
      http://www.grandegusto.hu/webshop/alapanyagok/210-billington-sotet-muscovado-cukor.html

      Törlés
  4. Szia,
    jelentem én megcsináltam! Az Édes Napokon ettem sós karamellás bonbont és azóta kutattam a recept után, úgyhogy köszönöm! Viszont lenne egy kis gondom. Nálam kicsapódott a vaj és egy fehér réteg lett a tetején. Pedig teavajat és márkázott vajat használtam, mivel az utóbbiból éppen kifogytam. Szerinted mi lehetett a gond? Több tucatot tervezek karácsonyra még megcsinálni! :) Egyébként isteni az íze!!!

    VálaszTörlés
  5. Ezt kehet tölteni bonbonba is? Amúgy nagyon jól néz ki!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt csak akkor tudod bonbonba tölteni, ha tejszínt is keversz hozzá, mert amikor meleg, akkor folyós, de akkor meg nem lehet bonbonba tölteni. Ha kihűlt akkor megszilárdul, akkor meg azért nem lehet bonbonba tenni. Van a blogomon sós karamellás krém, az jobb lenne bonbonba.
      Bonbon mánia

      Törlés