2012. október 2., kedd

SAD IX forduló - Csíkos pohárkrém

A SAD (Süss! Alkoss! Díszíts! )  IX fordulójának háziasszonya Parliné Zsuzsi (ez a név már rajtad marad:-)) nagyon érdekes témát választott. A divat világát ötvözte az édességekkel. Ez pedig a csíkos és pöttyös volt. Olyan finomságot kellett készíteni, amiben csíkok, vagy pöttyök vannak.
Az utolsó pillanatban tudtam csak elkészíteni a pálya művemet, meg nem is azt, amit szerettem volna, de néha az élet felülírja azokat amiket eltervezünk. Mivel én is voltam a SAD háziasszonya, tudom milyen nagy öröm, ha a saját kiírásomra sokan jelenkeztek, azért nem akartam cserben hagyni Zsuzsit sem. Nem is nagyon gondolkodtam előre milyen lesz, csak olyan ötletszerűen tettem bele a különböző ízű hozzávalókat. A vége egy nagyon harmonikus, egymást jól kiegészítő ízek kavalkádja lett.
Nagyon gyorsan készült, éjjel lett kész ezért a fénykép nem a legjobb:-))
A krém viszont nagy sikert aratott a barátaink körében.

Csíkos pohárkrém

Hozzávalók:
alulra: amarena meggy szeszes szirupban (Aldiban kapható)
1.réteg: tejszínes krém ( 1 rész felvert tejszín, 1 rész mascarponével összekeverve)
2. réteg: csokoládé mousse  (narancs nélkül)

3. réteg: vörösborban sült meggy
4. réteg: tejszínes krém

5. réteg: karamellkrém
6. réteg: csokoládé krém
7 réteg: durvára vágott mandula
8 réteg: tejszín
tetejére: gyümölcsök,  gránátalma mag.

Elkészítés: a különböző rétegekhez való krémeket külön, külön elkészítjük, majd  egy 2 dl-es hosszú műanyag pohárba rétegezzük őket. Hűtőbe tesszük  kb. 2 órára, majd a tetejét különböző gyümölcsökkel díszítjük.


4 megjegyzés :

  1. Nagyon finom lehet, igazi kalóriabomba!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem csodás, én meg azt hittem, valami különleges alkalomra készült, hosszas tervezés után, mert olyan, mintha cukrászdában készült volna.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet! Szívesen elkanalazgatnám :)

    VálaszTörlés