2012. október 23., kedd

Körtepálinkás bonbon


Még tavasszal vettem ezt a formát a Food-Packben, de csak most próbáltam ki. Természetesen most is vendégségbe mentünk és oda készült ez a finomság. Kaptam egy kosár körtét, meg volt itthon körtepálinka, ezért esett erre a választásom.

Körtepálinkás bonbon 

 Hozzávalók: (18 db-hoz)

a külső csokiburokhoz:
20 dkg jó minőségű étcsokoládé (70 %-os)
 2 gr porított kakaóvaj,

a töltelékhez:
2 db körte,
10 dkg fehér csokoládé
0,5 dl tejszín,
1 evőkanál méz,
2 evőkanál körtepálinka

Elkészítés: a körtét meghámozzuk és két kanál vízzel feltesszük párolni. Amikor puha, a felesleges levet leszűrjük róla. A gyümölcsöt botmixerrel összetörjük, hozzátesszük a mézet és a pálinkát. A tejszínt gyöngyözésig melegítjük, majd beletördeljük a fehér csokoládét és addig keverjük, amíg el nem olvad és szép egynemű krémet kapunk. Ezután a körtepürével összekeverjük, hagyjuk hűlni.
Elkészítjük a bonbon hüvelyeket.
A  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.
Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését. Egy hajszárítóval kicsit előmelegítettem a formát, csak annyira, hogy egy picit legyen melegebb, mint a csokoládé. A forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval, pár perc után egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából.  A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
 A hűtőből kivett formába töltöttem a krémet, de csak annyira, hogy maradjon hely a bonbon talpazásához, lezárásához.  Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyant belőle a kész bonbon.

14 megjegyzés :

  1. Nagyon szép formák, és újabb finom töltelék! :) Tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Szépek és gondolom, nagyon finomak is :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek, csillogóak és minden valószínűség szerint ízletesek is...Nekem sosem sikerül ilyen tökéletesre, szerintem a temperálással lehetnek a problémák :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Allegro!
      Köszi szépen, igen a temperálás valóban fontos ahhoz, hogy fényes és roppanós legyen. Nekem sem sikerül mindig így, de nem szoktam bánkódni rajta, a lényeg, hogy finom legyen:-))

      Törlés
  4. Kedves Zsuzsi!
    Már egy jó ideje nem jártam nálad, mert semmire sincs időm, de most nézelődtem egy kicsit, és el vagyok képedve. Olyan tökélyre emelted ezt a bonbonkészítést, hogy már profinak számítasz. A helyedben már gondolkodnék egy kis kézműves műhely létrehozásán.:)

    VálaszTörlés
  5. Szia Aliz!
    Én is nagyon régen jártam nálad:-((
    Köszi kedves vagy, de annyira messze vagyok a tökéletességtől, pedig nagyon törekszem rá:-)))
    Nem akarok nyitni, sőt eladásra sem készítek, csupán ajándékok lesznek a bonbonokból, a barátok, a család nagyon örül neki:-))

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  7. Tünde!
    Ne haragudj, de törlöm a hozzászólásod, mert nem szeretnék ilyen reklámot a blogomban, elnézést érte!

    VálaszTörlés
  8. Csodálatos amit csinálsz!!
    Gratulálunk,
    egy anyuka, és a lánya :)

    www.anyjalanya.wordpress.com

    VálaszTörlés
  9. szia, egyszerűen gyönyörűek a bonbonjaid, kérdezni szeretnék :) a tejszín az milyen legyen? gondolom habtejszín, de növényi esetleg állati eredetű ? cukros vagy cukrozatlan ?:)
    válaszodat előre is köszönöm. Üdv:Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Timi!
      Köszi szépen:-)
      Én mindig állati tejszín használok, növényit nem. A tejszín parmalatos, 30%-os, habtejszín, állati. Nagyon jó sűrű.

      Törlés