2012. szeptember 17., hétfő

Csokoládéországban jártam Sopronban a Harrernél


Nagyon régóta szerettem volna eljutni a Harrerbe, főleg mióta olvastam Szepykénél róla. Aztán meg akkor, amikor tavaly nyáron a Harrer Chocolat játékán különdíjat nyertem, nagyon finom csokoládékat.
Idén nyáron teljesült a vágyam, mert pár napot Fertőrákoson töltöttünk és belefért a csokigyár látogatása is. Kisfiamra bíztuk a felvezetést, na meg az ő GPS-ére. Két autóval mentünk és már az első kereszteződésben biztosak voltunk benne, hogy kerülünk, de nem fordultunk vissza. Időre voltunk bejelentve, így az utolsó pillanatban estünk be. Vagyis mégsem, mivel egy icipicit csúszott a program. Amíg vártunk, körülnéztünk a modern cukrászdában, ami nem egészen hagyományos cukrászda, hiszen a süteményen és a csokin kívül sok mindent lehet kapni, könyveket, ajándéktárgyakat, teakülönlegességeket, forró csokoládé porokat.



Még alig csodáltuk ki magunkat, máris szólították a csoportot a csokoládé kóstoláshoz. Egy terembe értünk, ahol az üzemtől egy üvegfal választott el bennünket. Igaz most nem folyt munka az üzemben, csak pár darab ország tortája készült, hiszen szombat délután volt. Egyszer jó lenne megnézni akkor is, amikor szorgos kezek készítik mondjuk a bonbonokat.
Ennek ellenére nagyon tetszett az üzem.


A műanyag dobozokban rengeteg kincs volt, mármint egy bonbonokat készítő számára, mindenféle aszalt gyümölcsök, liofilizált gyümölcsök, magvak, egyéb díszítő elemek.  Ezekkel lehet ám finomságokat alkotni.
Egy filmet kezdtek vetíteni, amiből megtudhattuk hol termelik és milyen is a kakaóbab, milyen folyamatokon megy keresztül mire a kész csokoládé bármilyen formában elénk kerül. Nagyon érdekes volt.
Ezután kezdetét vette a kóstolás. Az első "fogás" egy kis pohár pezsgő, benne epres trüffel golyó. Mennyei volt.

Ezután különböző kakaótartalmú és fajtájú, különböző területekről származó csokoládé pasztillákat kóstoltunk. Tetszett, hogy egy kis tálkába tették ki mindenkinek. El sem tudom mondani hány fajta csokoládé volt ott. Nekem a legjobban a 75 %-os és annál magasabb kakaótartalmú étcsokoládék ízlettek, a tejcsokoládék sajna nem, nem szeretem.


A kóstoló teremben sok egyéb érdekes látnivaló is volt, üvegtárolók alatt és üvegszekrényben, amelyeket szinte csak én néztem meg, mert a többiek nagyon el voltak foglalva a kóstolással. Számomra viszont nagyon érdekes volt látni a régi bonbon formákat.








A következő állomás az ízesített táblás csokoládék kóstolása volt. Nem is tudtam megjegyezni mennyi féle volt, de a képek talán visszaadnak belőle valamit. Nekem legjobban a pálinkás csokoládé ízlett (pedig amúgy nem iszom semmiféle pálinkát, nem szeretem:-))



Aki még nem telt el teljesen a csokoládéval, az különböző gyümölcsöket márthatott meg a csokiszökőkútban. Nagyon finom volt, bár nekem még jobban ízlett  volna, ha étcsokiba lehetett volna fürdetni a gyümölcsdarabokat.


A kóstolás fénypontja pedig egy kis pohár olyan csodálatos forró csokoládé volt, amilyen finomat még nem is ittam.


Itt véget is ért a csokoládé kóstolás, elbúcsúztunk a nagyon kedves hölgytől, aki mindezt bemutatta nekünk.
Aki még mindig rá tudott nézni az édességre és még vásárolni is szeretett volna, az a cukrászdában megtehette. Mi még süteményt is ettünk, nem hagyhattuk ki.
Nézzétek meg ezeket a csodákat:







Összességében nagyon jól éreztük magunkat, mindenki nagyon kedves volt. Ha arra jártok ki ne hagyjátok ezt a csodás kirándulást csokoládé orszába.

18 megjegyzés :

  1. De jó kirándulás ötletet adtál, nem is tudtam hogy van ilyen lehetőség az üzem megtekintésére. Szuper összefoglaló, igazán figyelemfelkeltő. Ha én egyszer arra járok...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake!
      A látogatáshoz, ha többen mentek be kell jelentkezni, ki ne hagyjátok, fantasztikus élmény:-))

      Törlés
  2. Jujj, ez tényleg hatásos kedvcsináló, kicsit közelebb lenének, már indulnék is!
    Úgy látszik Sopron jó hely ilyen szempontból is, a sörgyárral is nagyon pozitív tapasztalataink voltak.
    Irigykedem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Főzőmasina!
      Sörgyárban még nem voltam, de ami késik nem múlik. Nekem is nagyon messze volt, de épp arra nyaraltunk:-))

      Törlés
  3. :) most találtam rád. tetszik nagyon a blogod. fel is iratkoztam hát gyorsan:D

    http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu/

    puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. KÖszi szépen, nagyon kedves vagy, remélem találsz benne sok jót:-)

      Törlés
  4. Micsoda hely, már én is nagyon vágyom ide :)

    VálaszTörlés
  5. najóvanmosmá, agyon csokoládéztad magad))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Málnuka!
      Igen, de holnap újra agyon csokoládéznám magam, de most nem lehet csak nézegetni:-))

      Törlés
  6. Szia! off topic. a habtejszín is alkalmas ganache és egyéb krémek készítéséhez? mert látom, h hevíteni kell mindig, azt bírja-e? És hány százalékosakkal dolgozol? erről nem láttam infót. Más. Tölthető ostyákat honnan tudnék szerezni? Félgömb, gömb, stb. köszi! üdv, hajni

    VálaszTörlés
  7. Szia Hajni!
    Én állati tejszínt használok, Parmalat, habtejszín, 30 %-os, ez van ráírva. A hevítés csak annyi, hogy gyöngyözzön, de ne forrjon és írja.
    Az ostyát nem tudom, még nem láttam ilyet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi szépen, közben látom, h a főzőtejszínben mennyi E van...

      Törlés
    2. Hajni!
      Én főzőtejszínt nem használok, még főzéshez sem:-))

      Törlés
  8. Ez igazán egy csodás nap lehetett! Egyszer szívesen ellátogatnék ide én is, bár azt hiszem, hogy erősen meg kéne küzdenem a bőség zavarával. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szemi!
      Az volt:-)) Mi is küzdöttünk vele, de győztünk:-))

      Törlés
  9. Nagyon guszta képek. Azért azt látom, hogy rögtön a második képre betetted a "kecses" alakú porcelán hölgyet. Értem a célzást, ha ezt mind befalom pont ilyen leszek! :)
    G.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ááá az csak véletlen:-))) Örülök, hogy tetszik:-))

      Törlés