2012. július 24., kedd

Sós vajkaramella


Ezt a blogomat is jól elhanyagoltam, meg a kedvem is alább hagyott ezen a téren, de remélem ide is visszajön-))
Addig mondogatta Praliné Zsuzsi, hogy milyen finom a sós karamella, amíg ráálltam, hogy kipróbáljam. Gondoltam, ha nem ízlik, akkor megetetem mással:-)) De igazából a véletlen műve volt, hogy ráakadtam erre a jó kis receptre, mert még tavasszal vettem egy doboz Golden syrupot és annak kipróbálásához kerestem valamit. Így akadtam Chili & Vaniliánál a sós vajkaramella receptre, amit aztán azonnal ki is próbáltam. Nos meg vagyok győzve, hogy nagyon finom a sós karamella:-)) Az eredeti recept itt található, köszönöm itt is a receptet.

Sós vajkaramella

Hozzávalók: (36 db-hoz)
15dkg kristálycukor
15dkg szirup (Golden syrup, vagy kukoricaszirup)
10 dkg jó minőségű sós vaj (ill. normál vaj + 1kk só) 

Elkészítés: 14x14 cm-es fém krémes keretet használtam. A keret alá sütőpapírt tettem, amit picit bekentem olajjal. A cukrot összekevertem a sziruppal, majd feltettem kis lángon melegedni. Teljesen el kell olvadni a cukornak, keverni nem kell.  Addig melegítettem, amíg a cukor szép aranybarna nem lett. Ekkor hozzákevertem a vajat és egy kiskanál sót, majd beleöntöttem a keretbe. Hagytam kihűlni, majd betettem egy éjszakra a hűtőbe. Másnap éles késsel 2,2 cm-es darabokra vágtam. Némelyik tetejére még szórtam nagyobb szemcsés sót is.
Egyesével zsírpapírba csomagoltam és hűtőben tároltam.


2 megjegyzés :

  1. Nyami, nálam még várólistán van de nagyon ki kellene próbálnom már nekem is :)

    VálaszTörlés
  2. Yummy! That looks sooo delicious!

    VálaszTörlés