2012. április 21., szombat

Mogyoró likőrös, mogyoró grillázsos bonbon

Szabadságom alatt voltam az Ázsia Bt-ben, ahol sikerült több mindent beszereznem a bonbonokhoz. Ott találtam mogyoró grillázst. Mondhatom magában is nagyon finom, magam elől is el kellett dugni. Volt még egy kevés mogyoró likőröm is, ebből alakult ki ez a bonbon. Kellően puha volt a krém és kellően roppant benne a grillázs is.

Mogyoró likőrös, mogyoró grillázsos bonbon

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
20 dkg jó minőségű étcsokoládé,
2 gr porított kakaóvaj,

a krémhez:
15 dkg fehér csokoládé,
0,5 dl tejszín,
3 evőkanál mogyoró likőr,
2 evőkanál mogyoró grillázs.

Elkészítés: először a krémet készítem el. A tejszínt egy percig melegítem, majd beletördelem a fehér csokoládét és addig keverem, amíg a csokoládé el nem olvad. A végén hozzáadom a mogyoró likőrt  és jól elkeverem. Hagyom teljesen kihűlni.
A  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.
Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését. Egy hajszárítóval kicsit előmelegítettem a formát, csak annyira, hogy egy picit legyen melegebb, mint a csokoládé. A forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval, pár perc után egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából.  A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
 A hűtőből kivett formába töltöttem a krémet, a krém tetejét megszórtam az összetört grillázzsal. Vigyázzunk, hogy maradjon hely a bonbon talpazásához, lezárásához.  Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyant belőle a kész bonbon.

2 megjegyzés :

  1. Nagyon finom lehet ez a bonbon (is)!
    Ha már a hozzávalók is olyan finomak, hogy dugni kell magad elől! Még jó, hogy megtaláltad! :)

    VálaszTörlés
  2. El color es hermoso y sus ingredientes una delicia fina me encantan,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés