2012. március 23., péntek

Roppanós mogyorós bonbon


Praliné Paradicsom nagyon ötletes tavaszi nyúlváró játékot hirdetett. Mi meg pont vendégségbe készültünk a barátainkhoz Sándor napra. Így összekötöttem a kettőt és készült el ez a bonbon. Igaz Zsuzsi színes tavaszi bonbonokat kért. Nekem barna és fehér lett, na de az is szín:-))
Nagyon kellett sietnem vele, ezért most nem lett olyan szép egyforma és fényes, de ez nem változtatott azon, hogy pillanatok alatt elfogyott:-)

Roppanós mogyorós bonbon

Hozzávalók:
a külső csokoládé burokhoz:
25 dkg jó minőségű étcsokoládé (81 %-os)
2,5 gr porított kakaóvaj

a fehér csokoládé krémhez (ganache):
10 dkg  fehér csokoládé,
0,3 dl tejszín,
1 evőkanál mogyoró krokant,

a nugát krémhez (ganache):
10 dkg  mogyorónugát
5 dkg étcsokoládé (55 %-os)
0,3 dl tejszín,
2 evőkanál mogyoró likőr,

díszítéshez: kókusz chips darabok.
 
Elkészítés: a krémekkel kezdem. A nugátkrémhez egy percig melegítem a tejszínt, majd beletettem a mogyorónugátot és az étcsokoládét, majd addig keverem, amíg  fel nem olvad. A végén hozzákeverem a mogyorólikőrt is.. Hagyom hűlni kicsit, majd a 14x14 cm-es krémes keretbe öntöm, amit előtte egy folpackkal bélelt dobozba teszek. Beteszem a hűtőbe.
Amíg hűl elkészítem a másik krémet. A tejszínt itt is egy percig melegítem, majd beletördelem a fehér csokoládét, addig keverem, amíg el nem olvad a csokoládé, hagyom kicsit hűlni., beleteszem a mogyoró krokantot is.
Kiveszem az előző krémet a  hűtőből és a fehér csokoládés krémet ráöntöm. Ismét hűtőbe teszem. Hagyom teljesen megdermedni. 
Kiveszem a hűtőből és 5x5, vagyis 25 kockára vágom fel egy éles késsel.
Közben temperálom a csokoládét. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  35 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 31-32 fokra. Ebbe a csokoládéba mártottam bele a felvágott kockákat.
Tetejére kókusz chips darabkákat tettem, amíg meg nem dermedt rajta a csokoládé. Lehet mással is díszíteni

14 megjegyzés :

  1. Na, de jó, most megnézhettem belülről is, hmmm! Nagyon örülök, hogy játszol! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Addig, addig, hogy egyszer én is nekilátok, persze tőled lesz a recept.

    VálaszTörlés
  3. Ó istenem, hozzád mindig csak sóvárogni jövök. :D

    VálaszTörlés
  4. Nagyon, nagyon finom lehetett ez a bonbon is!:)Biztosan örült neki aki kapta!

    VálaszTörlés
  5. Csodásan néz ki és nagyon finom lehet! Csatlakozom pipacshoz !

    VálaszTörlés
  6. Szia, tudom sokan kérdezték korábban,de nem találom a választ. Hol lehet mogyorónugátot venni?
    Nagyon köszi!
    Virág

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Virág!
      Én Ausztriában veszem, de van időnként az aldiban, Pesten az Ázsiában.

      Törlés
    2. És Ausztriában merre felé lehet találni fixen?
      Virág

      Törlés
    3. Virág! Sparban, Merkurban biztos találsz. Én Eisenstadtban vettem Merkurban.

      Törlés