2012. március 9., péntek

Roppanós epres bonbon


Vendégségbe mentünk nagyon kedves barátainkhoz és mindenképpen szerettem volna meglepni a társaságot egy kis finom bonbonnal. Valahogy nem jöttek össze a dolgok, nem minden sikerült aznap. Azért a végén még sikerült összedobni ezt a finom bonbont és sikerült elkápráztatni a barátokat. Mondanom sem kell, hogy nagyon gyorsan elfogyott:-))
Hogy mitől roppanós? Az egyik bevásárlóközpontban vettem fehér csokoládét, amiben  roppanós eper darabkák voltak, ebből készült az egyik krém. Nagyon szeretem a mártott bonbonokat, szép mintákat lehet varázsolni a tetejére:-)

Roppanós epres bonbon

Hozzávalók:
a külső csokoládé burokhoz:
25 dkg jó minőségű étcsokoládé (81 %-os)
2,5 gr porított kakaóvaj

a fehér csokoládé krémhez (ganache):
15 dkg roppanós eperdarabos fehér csokoládé,
0,3 dl tejszín,

a csokoládé krémhez (ganache):
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (55 %-os),
0,3 dl tejszín,
2 evőkanál eperpálinka,

a díszítéshez: csokoládé transzfer fólia.

Elkészítés:elkészítem a krémeket. A csokoládé krémhez egy percig melegítem a tejszínt, majd beletördelem a csokoládét és addig keverem, amíg  fel nem olvad. A végén hozzákeverem az eperpálinkát. Hagyom hűlni kicsit, majd a 14x14 cm-es krémes keretbe öntöm, amit előtte egy folpackkal bélelt dobozba teszek. Beteszem a hűtőbe.
Amíg hűl elkészítem a másik krémet. A tejszínt itt is egy percig melegítem, majd beletördelem a fehér csokoládét, addig keverem, amíg el nem olvad a csokoládé, hagyom kicsit hűlni. 
Kiveszem az előző krémet a  hűtőből és a fehér csokoládés krémet ráöntöm. Ismét hűtőbe teszem. Hagyom teljesen megdermedni. 
Kiveszem a hűtőből és 5x5, vagyis 25 kockára vágom fel egy éles késsel.
Közben temperálom a csokoládét. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ebbe a csokoládéba mártottam bele a felvágott kockákat. A transzfer fóliát a csokikockáknál picit nagyobbra vágtam, a még meg nem dermedt csokira tettem és a mártóvillával kicsit elsimogattam, hogy ne maradjon alatta levegő buborék, mert akkor a minta nem megy át a bonbonra. Amikor teljesen megdermedt a csokoládé akkor szabad a fóliát lehúzni róla óvatosan.

21 megjegyzés :

  1. Ha epres akkor kedvenc!:)Elhiszem, hogy örültek a vendégek.:)A képek is gyönyörűek Geszti!:)

    VálaszTörlés
  2. Végre bonbon Tőled! :-) Imádom ezeket a kis kockákat. Gyönyörű és a belseje... EPER! Múltkor kóstoltam isteni eperpáleszt, hihetetlen illata és íze volt.

    VálaszTörlés
  3. Nelli!
    Nagyon finom volt, köszi:-))

    Katuci!
    Van még pár a tarsolyban, csak nincs időm megírni:-)Én nem szeretem az pálinkát, de valóban olyan isteni illata van:-)

    Kisildi!
    KÖszi szépen:-)

    VálaszTörlés
  4. Óh de jól esne most pár darab..főleg az éjszaka után. :D

    VálaszTörlés
  5. Már a facen is beléjük estem:)

    VálaszTörlés
  6. Hűűű de gyönyörűségesek!!!

    VálaszTörlés
  7. Ez a bonbon maga a bűn!!!:) És annyira gyönyörű!!!!!

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek kívül-belül! Nemcsak a barátaitokat kápráztattad el ezekkel a gyönyörűségekkel, hanem minket is! :)

    VálaszTörlés
  9. Imádom, Imádom, Imádnám...! :) Nagyon gusztusos, és gyönyörű. Nem csak a nyálam csorog, hanem a könnyem is, hogy nem kóstolhatom! :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika!
      Egyszer biztos lesz lehetőséged megkóstolni,:-))

      Törlés
  10. Hm... Nekem egy gyerekkori kedvencem, az Eperjó jutott eszembe róla:)

    VálaszTörlés
  11. Szia! Nagyszerű dolgokat készítesz, szivesen nézelődök nálad! Éppen ezért szeretnélek megajándékozni egy díjjal, melyet a naplómban vehetsz át.A blogdíj magyar nyelvű és fő célja, hogy az egymásnak írt kommenteket köszönjük meg vele.
    Kérlek nézz be hozzám: http://ugymintotthon.blogspot.com/
    Üdvözlettel: Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kata!
      Most, hogy mondod:-))

      Timi!
      Nagyon szépen köszönöm, megyek és megnézem:-))

      Törlés
  12. Szia Gesztenye!
    Bocsánat a tudatlanságomért, de hogy tudnék tőled vásásrolni, van valami árlistád?
    Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tünde!
      Sajnos nem tudsz nálam bonbont vásárolni, mert én csak kedvtelésből a családnak és a barátoknak készítek bonbont:-)

      Törlés