2011. december 2., péntek

Makadámia diós bonbon vörösborban sült meggyel


Még nyáron készítettem vörösborban sült meggyet, amit rummal leöntve tettem el kis üvegekbe. Mostanra csodás finomsággá érett össze. Már eddig is tettem belőle bonbonba, de most ezzel a krémmel társítva egy egész különleges ízhatás jött ki belőle.
A makadámia diót eddig nem nagyon láttam sehol, most viszont egy bevásárlóban leltem rá, egy pici csomaggal vettem is belőle. Nem mondom, nem a legolcsóbb finomság, de ezt mindenképpen szerettem volna kipróbálni.

Makadámia diós bonbon vörösborban sült meggyel

Hozzávalók: 
a küldő csokoládé burokhoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (70 %-os Callebaut),
1,5 gr porított kakaóvaj,
a makadámia dió krémhez:
5 dkg fehér csokoládé,
0,5 dl tejszín,
1 evőkanál makadámia dió darálva,


Elkészítés: a  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.
Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését.   A polikarbonát forma mélyedéseit egy hajszárítóval kicsit előmelegítettem, csak annyira, hogy egy picit legyen melegebb, mint a csokoládé. A forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és rögtön megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. Azért fordítottam meg rögtön, ellentétben az eddigi készítési móddal, mert ez a csokoládé elég sűrű volt és nem akartam, hogy vastag legyen a csokiburok. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítettem a makadámia diós krémet. A tejszínt egy percig forraltan, majd beletördeltem a fehér csokoládét  és addig kevertem, amíg fel nem olvadt. Ekkor tettem bele a diót és szép simára kevertem. Hagytam kcsit hűlni.
A hűtőből kivett forma aljára tettem egy szem vörösborban sült meggyet, krémet nyomtam rá, de csak annyit, hogy legyen hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyant belőle a kész  bonbon.

10 megjegyzés :

  1. Hú, ez a makadámia krém nagyon megbirizgálta a fantáziámat.
    Csodásan néz ki a bonbonod :)

    VálaszTörlés
  2. kb. nyami!!! és még mindig nem készült el az én vörösboros meggyem, de most már muszáj lesz!!! Megígértem az ismerősnek!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Hú, ez megint nagyon durva!!! :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szuper lett! Engem otthon vár a vörösboros meggyem, majd karácsonyra alkotok belőle :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon elegáns,és kíváncsi lennék a dió ízére!

    VálaszTörlés
  6. WOWW, ezt én is kérek szépen, csomagolva, postán, gyorsan, gyorsan :-)!

    VálaszTörlés
  7. Hűha, nagyon guszta lett! :)

    VálaszTörlés
  8. Annyira jó lehet, én teljesen beleszerettem a makadámdióba, annyira finom, ez nálam toplistás a blogodról. Ma láttam a Lidlben, sós változatban is, héjastól, csak baromi drága... :-(

    VálaszTörlés
  9. Nagyon finom a meggyed, úgy örülök h azt is küldtèl:))

    És hoppáhoppá ismét egy szèpsèges új forma:)

    VálaszTörlés
  10. Adél!
    Ki kell próbálni, nagyon finom:-)

    Kinga! Ne várj vele, mert nagyon finom, próbáld meg befőttel:-)

    Tejsznhab!
    Igen az durva:-))

    Erinacea!
    A legfinomabb bonbonok ebből készülnek:-))Mindenkinek ízlik!

    Erika!
    Az aldiban lehet kapni.

    Rozmaring&Csokoládé
    Címet küldhetsz:-))

    Köszi Petra!:-))

    Katuci!
    Örülök, hogy tetszett. A héjashoz kell valamilyen spéci bontó, valahol láttam.

    Vianne!
    Nagyon örülök, hogy ezt írtad, nagyon izgultam, hogy fog ízleni:-))
    Igen új, van még pár:-))

    VálaszTörlés