2011. november 26., szombat

Mogyorós álom


Nagyon örülök, hogy ennyien játszottatok a blogszülinapi bejegyzésemnél, igazán meg vagyok hatva. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyien összejövünk, köszönöm mindenkinek, aki írt a bejegyzéshez.
Kárpótolja kicsit azt a bánatomat, hogy elveszett egy SD kártyám, rengeteg családi képpel és még nem postolt bonbonnal, kajával:-(((

Gasztroangyalkát alakítottam a héten, erre készült ez a bonbon. Nagyon szeretek a 14x14 cm-es krémes keretemben bonbont készíteni, mert szeretem a több rétegű bonbonokat. Csuda jó ízeket lehet kihozni belőle, no meg látványra sem utolsó. Szép nagy darab bonbon lesznek belőle.-))

Mogyorós álom

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
20 dkg jó minőségű étcsokoládé (83 %-os Arriba)
2 gr porított kakaóvaj, 

a csokoládé krémhez:
10 dkg étcsokoládé (55 %-os)
0,5 dl tejszín
2 evőkanál csokoládé likőr,

a marcipánréteghez:
5 dkg marcipán massza,

a mogyorónugát krémhez:
10 dkg mogyorónugát krém
0,5 dl tejszín,
2 evőkanál pirított durvára vágott mogyoró.

a díszítéshez:
transzfer fólia.

Elkészítés: elkészítem a krémeket. A csokoládé krémhez egy percig forralom a tejszínt, majd beletördelem a csokoládét és addig keverem, amíg  fel nem olvad. A végén hozzákeverem a csokoládé likőrt. Hagyom hűlni kicsit, majd a krémes keretbe öntöm, amit előtte egy folpackkal bélelt dobozba teszek. Beteszem a hűtőbe.
Közben a marcipánt kinyújtom fél cm vastagra, 14x14 cm-es darabra vágom, majd a hűtőből kivett keretbe teszem a csokikrém tetejére.
A nugátkrémhez egy percig forralom a tejszínt, majd beleteszem a darabokra vágott nugátot és addig keverem, amíg fel nem olvad. A végén beleszórom a durvára vágott, pirított mogyorót. Hagyom kicsit hűlni, majd a marcipán rétegre öntöm, ismét hűtő következik.
Amikor teljesen megdermedt a bonbon, akkor kiveszem és 5x5 db-ba vágom fel.
Közben temperálom a csokoládét. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ebbe a csokoládéba mártottam bele a felvágott kockákat. A transzfer fóliát a csokikockáknál picit nagyobbra vágtam, a még meg nem dermedt csokira tettem és a mártóvillával kicsit elsimogattam, hogy ne maradjon alatta levegő buborék, mert akkor a minta nem megy át a bonbonra. Amikor teljesen megdermedt a csokoládé akkor szabad a fóliát lehúzni róla óvatosan.

15 megjegyzés :

  1. Micsoda látványos belső! Ez tényleg egy álom bonbon.
    Sajnálom a veszteséged, ez nagyon bosszantó. Együttérzésem.

    VálaszTörlés
  2. Petra!
    Köszi kedves vagy, valóban szomorú vagyok, főleg a családi képek miatt, a többi pótolható.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Gesztenye!Sajnos én is jártam már így.:-(Áttudom érezni.A bonbon nagyon szép lett és az íze is finom lehet, ebben biztos vagyok!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép és biztosan nagyon finom ! Sajnálom ami történt, mostanában annyi ilyen kellemetlenséget hallok! Nagyon szép lett a blog új ruhája!

    VálaszTörlés
  5. Óóóó, sajnálom a képeket, de tényleg fantasztikus, hogy ennyien szeretnek! :-) Nagyszerűek a bonbonok! Mártóvilla nélkül is meg lehet csinálni? Gondolom, nem az igazi, de addig is, még nincs?

    VálaszTörlés
  6. Milyen szép, ünnepi külseje lett a blognak!

    VálaszTörlés
  7. A bonbon igazán álom:-) Hátha megkerül az a kártya...
    Nagyon szép a fejléc!

    VálaszTörlés
  8. Álom, álom, édes álom........nekem is jöhetne, csak egyet, köszike, gyönyörű lett a blogod, igazán kezd karácsonyi hangulatom lenni, bárhová lépek, mindenhol Karácsony van!

    VálaszTörlés
  9. Bianka!
    Valóban az volt, remek darab:-))

    Nelli!
    Köszi, kedves vagy, valóban a kártya elvesztése nagyon bánt. Leadtam a régi gépemet, abban maradt benne, de nem lett meg:-((

    Éva!
    KÖszi szépen, nekem is tetszik:-))

    Katuci!
    Köszi kedves vagy:-))Sima villával is lehet dolgozni, amíg nem volt mártóvillám, azzal dolgoztam:-))

    Gerdi!
    Köszi szépen, még én is reménykedem:-)

    Kolozsgabi!
    Még mindig van belőle pár darab, beosztjuk:-))

    VálaszTörlés
  10. Azt a mindenit erre csak azt lehet mondani hogy brutális jól néz ki belülről :)))

    VálaszTörlés
  11. Hm...ez tényleg nagyon klassz, csak gratulálni tudok!

    VálaszTörlés
  12. nyamikaaa, csak fokozni tudod már az élvezeteket itt nekem

    VálaszTörlés