2011. november 5., szombat

Csoki-kókusz-nugát bonbon


Ez a bonbon is a licitálók jutalma volt. Nagyon szeretem az ilyen többrétegű bonbonokat, amelyek krémes keretben készülnek. Mérete 15 cm x 15 cm. Könnyű benne elkészíteni, csak egymásra kell önteni a rétegeket, persze kicsit várni, amíg az egyik réteg megdermed, hogy ne keveredjenek. Aztán csak körbe kell vágni a keretben az alapanyagot és szépen egyforma darabokra vágni, ami nem mindig sikerül:-)) Utána már csak mártani kell. A tetejét szeretem díszíteni transzferfóliával egyrészt, mert érdekes mintákat lehet vele ráapplikálni, másrészt szép fényes lesz a teteje ezáltal:-) Meg aztán mindenki csak kérdezgeti, hogy készítettem a tetején a mintát. Azt szoktam mondani, hogy kicsi ecsettel festem rá. :-)) Van aki már elhitte:-)) 

Csoki-kókusz-nugát bonbon

Hozzávalók:
a mártogatáshoz:
20 dkg jó minőségű étcsokoládé (70 %-os Callebaut),
2 gr porított kakaóvaj,

a csokoládé krémhez:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (55 %-os),
0,5 dl tejszín,
1 evőkanál méz,

kókuszkrémhez:
0,5 dl tejszín,
10 dkg fehér csokoládé,
3 evőkanál kókuszreszelék,

nugátkrém:
10 dkg nugátkrém (készen vettem),
0,5 dl tejszín,

a díszítéshez: csokoládé transzferfólia.

Elkészítés:
csokoládé krém: a tejszínt 1 percig forralom, majd beletördelem a csokoládét és hagyom teljesen felolvadni, majd belekeverem a mézet és hagyom kihűlni,
kókuszkrém: a tejszínt egy percig forralom, majd beletördelem a fehér csokoládét. Amikor felolvadt teljesen hozzákeverem a kókuszreszeléket és hagyom kihűlni,
nugátkrém: a tejszínt egy  percig forralom, majd hozzáteszem a nugátot és ahgyom teljesen felolvadni, kihűtöm.
A krémes keret alá teszek sütőpapírt és beleöntöm a csokoládé krémet. Beteszem a hűtőbe legalább egy órára. Majd arra megy a kókuszkrém, ismét hűtő, a végén pedig a nugátkrém. Hagyom, hogy a három réteg teljesen megdermedjen. Kiveszem a hűtőből és 5x5 kockára vágom.
Közben temperálom a csokoládét. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ebbe a csokoládéba mártottam bele a felvágott kockákat. A transzfer fóliát a csokikockáknál picit nagyobbra vágtam, a még meg nem dermedt csokira tettem és a mártóvillával kicsit elsimogattam, hogy ne maradjon alatta levegő buborék, mert akkor a minta nem megy át a bonbonra. Amikor teljesen megdermedt a csokoládé akkor szabad a fóliát lehúzni róla óvatosan.

16 megjegyzés :

  1. Ez nagyon jól néz ki és finom is lehet.

    VálaszTörlés
  2. Milyen ügyesen bánsz azzal a kicsi ecsettel! ;DDDDD
    Nagyon finom ez az ízesítés, és gyönyörű kontrasztosan mutat a belső is. :))))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép mint mindíg amit csinálsz! Mutatós valóban a teteje is. Finom lehet a csoki meg a kókusz! Eddig kétszer próbálkoztam készíteni, az első még úgy ahogy a második próbálkozásom elvette a kedvemet. Madj megint valamikor nekiveselkedek!

    VálaszTörlés
  4. De jól néznek ki a rétegek! Nagyon szép ezzel a karácsonyi hangulatú fóliával... őőőőőő festéssel. :-)

    VálaszTörlés
  5. Vali!
    Köszi szépen:-)

    Petra!
    Ugye milyen ügyesen festek már?:-)))

    Éva!
    Köszi szépen. Mi volt a gond a második próbálkozásnál, tudok valamiben segíteni?

    Katuci!
    Ma megnéztem milyen csodás bonbonokat készítettél, nagyon ügyes vagy:-)Köszi!:-)

    VálaszTörlés
  6. Szuperül néz ki (szokás szerint)!
    Mi az a keret? ezt nem lehet előadni egy kisebb tepsiben, vagy dobozban - esetleg összefolyik?

    VálaszTörlés
  7. Gabi!
    Köszi szépen:-)
    Ez egy 15x15 cm-es fémkeret, amibe ezeket a bonbon krémeket teszem, majd be a hűtőbe. Amikor megdermed benne a krém, késsel körbevágom az oldalát és lehúzom róla a keretet. Lehet tálat, kisebb tepsit is használni. Ki kell béleni sütőpapírral és abba önteni a krémet.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Gesztenye!

    Több helyen olvastam Nálad, hogy 15x15 cm-es krémes keretet használsz. próbáltam gugli barátnál utánanézni, hol lehet ilyen pici méretű keretet beszerezni, de többnyire csak a Te blogodat dobja fel:-) Eképpen Téged tudlak csak megkérdezni, hogy hol lehet ilyen "pinduri" kerethez hozzájutni?

    Válaszodat nagyon köszönöm!
    Virág

    VálaszTörlés
  9. Szia Virág!
    Krémes keretet a következő link alatt találsz. Én is onnét rendeltem a csokiolvasztó gépemmel együtt.
    http://lacor.hu/termekeink/htmls/haztartasi/teszta_sutes_eszkozei/sutokeret_negyszog
    Remélem tudtam segíteni:-))

    VálaszTörlés
  10. Óhh kedves Gesztenye, nagyon is!!!!!! Hálásan köszönöm!!!!
    Virág

    VálaszTörlés
  11. Szia!

    Nem olyan régen bonbonozok, és a bonbonos lányoktól(Praliné Zsuzsi és Emőke) már nagyon sok segítséget kaptam, a nickedet már olvastam sokfelé.
    Te árulsz bármit a vaterán lonsdaleamerika néven?
    Tudom, hogy mindannyian megosztotok velünk- és én is, minden titkot, trükköt, tippet, fotót, de most találtam a vaterán ezt az eladót, aki konkrétan a te fotóiddal, akár ezzel is, reklámozza a cuccát. Tudom, hogy saját képeket használsz, és nem örülsz hogyha ellopják a képeket.
    De lehet, az engedélyeddel használja. Ha gondolod, itt a link: http://epitkezes-otthon.vatera.hu/konyha_konyhafelszereles/sutes_fozes_kellekei/sutemeny_kiszuro_forma/bonbon_szilikon_forma_velentin_napra_farsangra_1537885730.html.
    És most megyek és visszaolvasok :D
    A fotóid azok valami gyönyörűek, nem semmi munkád lehet benne. A bonbonokról már nem is beszélek, csak ismételni tudnám, az előttem szólókat.

    Egy "kisinas".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Fernel!
      KÖszönöm a jelzést, megnéztem. Nem én vagyok aki árul a vaterán, de igen, mérges vagyok, ha a képeimet valaki felhasználja kérdezés nélkül.
      Próbáltam kapcsolatba lépni a szóban forgó oldallal, de nem tudtam, pedig valamikor regisztráltam, de nem enged be:-((

      Törlés
  12. Nekem is mindig elfelejti a vaterás jelszavamat a gépem, aztán én meg soha nem emlékszem, mert nem elégszik meg a jól megszokott jelszavammal, mindig visszadob, hogy kombináljak még rajta. De ha a felhasználónevedre emlékszel, akkor kérj új jelszót.

    Direkt nem állítottad be az időzónát, vagy külföldről nyomod? Tuti, hogy nem hajnal fél ötkor hagytam tegnap üzit :D

    Tegnap nagyon sokáig itt időztem, még nem értem a blog kezdetéig, de már kifolyt a szemem a monitor előtt, most meg sürgős bonbongyárthatnékom lett, már nem a szemem folyik ki, hanem a nyál a számból :D

    VálaszTörlés
  13. azt meg szabad kérdezni hol szerzed be az alapanyagokat?

    VálaszTörlés
  14. Detti!
    A csokoládét és a formákat a FOOd Packben, csokoládét a Goodwillben, fehér csokoládét a Lidl-ben, nugátkrémet Ausztriában, de itthon is van az Ázsia Bt-ben.
    A transzferfóliát Székesfehérváron a Cuki diszkontban.
    Tudtam segíteni? :-))

    VálaszTörlés