2011. október 28., péntek

Mogyorós nugát bonbon


Mostanában sajnos nincs időm legkedvesebb tevékenységemre, a bonbon készítésre. Ez a bonbon még a licitálóknak készült. Egyszerű, de szerintem nagyon finom lett. Igaz én elfogult vagyok a nugátos bonbonokkal szemben. Most egész mogyorót is tettem bele, amit picit megpirítottam.

Mogyoró nugát bonbon

Hozzávalók: 
a csokiburokhoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (Callebaut 70 %-os)
1,5 gr porított kakaóvaj,

a mogyorónugátkrémhez:
10 dkg mogyorónugát krém
0,3 dl tejszín.
pár szem hámozott, tisztított mogyoró.

Elkészítés:  a  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra.
Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését.Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.   a polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és rögtön megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. Azért fordítottam meg rögtön, ellentétben az eddigi készítési móddal, mert ez a csokoládé elég sűrű volt és nem akartam, hogy vastag legyen a csokiburok. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítettem a mogyorónugát krémet. A tejszínt egy percig forraltam, majd beletettem a nugátot és hagytam, hogy teljesen felolvadjon, jól összekevertem és egy rövid időre betettem a hűtőbe. 
Közben megpirítottam a mogyorót egy kis serpenyőben és hagytam kihűlni.
A hűtőből kivett forma aljára tettem a nugát krémből, majd abba belenyomtam a mogyoró szemet és rá megint krém került, vigyázva, hogy legyen hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyant belőle a kész  bonbon.

12 megjegyzés :

  1. Annyira nagyon finom lehet!Roppanós, ropogós!:-)A dobozka is csodaszép!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek! A bonbon is, a dobozka is, a fotó is! Bár én nem vagyok nagy csokirajongó, meg a hétköznapi (bolti) bonbonok gondolatától is kiráz a hideg - de a tied után rendesen csorog a nyálam! Ez az igazi! :)

    VálaszTörlés
  3. Nelli!
    KÖszi, valóban nagyon finom roppanós, ropogós volt:-)

    Gabi!
    Remélem egyszer lesz rá lehetőség megkóstolni:-))

    VálaszTörlés
  4. Felismertem:)

    Vettél pasztillákat? Na, milyen dolgozni vele? Kicsit sűrűbb, mint a táblás, mert tiszta anyag, de hamar meg lehet szeretni...

    VálaszTörlés
  5. Jöhet ez is, mivel még van a saját készítésű nugátomból, és éppen a felhasználásán gondolkodtam. Nagyon finom lehet, muszáj lesz kipróbálnom (megöl a lányom, garantálom, piros rúzsa helyett ilyen bonbont kérek a síromra, majd visszajövök érte).
    A képedtől szokás szerint szóhoz sem jutok, nekem ez a szint elérhetetlen, nincs rá genetikailag hajlamom, hogy jó fotót készítsek, ez van. Nézem másokét pl. a Tiédet, meg Tücsök Bogárét, meg Moháét, meg Barbiét, meg Trollanyuét, meg a többiekét!

    VálaszTörlés
  6. Bianka!
    Köszi szépen, igen:-))

    Vianne!
    Igen vettem Szegeden, nagyon jó vele dolgozni, csak kicsit sűrű, de nagyon finom:-)

    Gabi!
    Majd megyek megnézem hogy sikerült.
    Köszi, a képekkel én sosem vagyok megelégedve,mert én is nézem másokét, de talán fejlődő képes vagyok:-))

    VálaszTörlés
  7. De szépek és a receptnek is örülök, vettem nugátot, csak nem tudtam, mennyi tejszínt adjak hozzá.

    VálaszTörlés
  8. Katuci!
    Annyi tejszínt adjál hozzá, hogy ne legyen folyós:-))

    VálaszTörlés
  9. Szia! Sürgős segítség kellene kérhetek egy email címet:)?

    VálaszTörlés
  10. Feketepillangó!
    Címem:
    gesztenye.receptjei@gmail.com

    VálaszTörlés