2011. október 21., péntek

Karamelllás, marcipános bonbon


A Szegedi Újszülött Életmentő Alapítvány javára indított gyűjtés során felajánlott bonbonos dobozból hoztam az egyik finomságot. A karamellkrémet nagyon szeretem variálni a bonbonokba, most éppen marcipánnal, ami szerintem jól illik hozzá. Egyszerű, de nagyszerű recept, azt hiszem máskor is sorra kerül majd.
A forma új, nagyon tetszik, remélem nektek is.-))

Karamellás, marcipános bonbon

Hozzávalók:
a csokiburokhoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (Cellabaut 70 %-os)
1,5 gr porított kakaóvaj

a töltelékhez:
2 evőkanál karamellkrém

a marcipánkrémhez:
5 dkg fehér csokoládé
5 dkg marcipán
0,5 dl tejszín.

Elkészítés: a  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra.
Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését.Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.   a polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és rögtön megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. Azért fordítottam meg rögtön, ellentétben az eddigi készítési móddal, mert ez a csokoládé elég sűrű volt és nem akartam, hogy vastag legyen a csokiburok. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítem a marcipánkrémet,  a tejszínt 1 percig forralom, majd beletördelem a fehér csokoládét és belereszelem a marcipánt, hagyom teljesen felolvadni, szép simára keverem.
A hűtőből kivett forma aljára tettem a karamell krémből, majd arra a marcipán krém került, vigyázva, hogy legyen hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyant belőle a kész  bonbon.


8 megjegyzés :

  1. Ez a forma olyan elegáns!:-)Karamell, marcipán, tejszín....kell ennél több?Nagyon finom bonbon lehet!:-)

    VálaszTörlés
  2. Meseszép forma, meseszép kapszli, mesésen finom törtlék!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a forma! A bonbon nagyon finom lehet, nyerő párosítás! :-)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű ez a forma. A karamellkrémmel isteni finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  5. Nelli!
    Igen nagyon finom volt, belül lágy töltelékkel, kívűl roppanós burokkal!:-)

    Mézeskalács!
    Köszi kedves vagy:-)

    Katuci!
    Köszi neked is, az volt:-)

    Petra4
    Karamellkrém bármikor jöhet:-))A forma nekem is nagyon tetszik:-))

    VálaszTörlés
  6. Szia,álomszépek a bonbonjaid!Csak ámulok és bámulok,hogy milyen csodákat alkotsz.Idán karácsonyra arra gondoltam,hogy mindenkinek bonbont csinálnék,de kicsit bizonytalan vagyok,hogy mikor álljak neki a készítésnek,illetve,hogy az egyes bonbonok mennyi ideig tarthatók el.Tudnál nekem ebben segíteni?Előre is nagyon köszönöm a válaszod :)

    VálaszTörlés
  7. Szia Névtelen:-))
    Köszi a kedves szavakat:-)
    A házi készítésű bonbonokat, főleg amiben tejszín van a krémben, egy héten belül el kell fogyasztani.
    Mindenképpen az átadás előtt csak egy héttel, az a biztos.

    VálaszTörlés
  8. Jaj de csabitoak...:) Nagyon tudom ertekelni aki hazilag keszit ilyen finomsagokat, minden dicseret megilleti a kedves blog irot.

    VálaszTörlés