2011. október 31., hétfő

Amarena meggyes-gesztenyés bonbon


A napokban ismét a Food-Packnél jártam. Ott akadtam rá erre a formára. Amikor a tulaj, László rámondta, hogy olyan, mint egy gesztenye, azonnal tudtam, hogy ez kell nekem:-)) A gesztenye az egyik nagy kedvencem, imádom mindenféle formájában. Visszanéztem a bejegyzéseimet és megállapítottam, hogy alig készítettem ebből bonbont. Most, ebben a  formába csakis gesztenyéből készült töltelék kerülhetett. Ez a bonbon sokáig nem tartható el, de ez a veszély nálunk nem fenyeget, hogy megromoljon.  Az amarena meggy kifejezetten jól illett ehhez az egyszerű bonbonhoz. Most csak 15 db készült.
Ha szeretnétek Ti is klassz formákat, bonbon kapszlikat és  egy sor jó dolgot sütéshez, akkor keressétek fel a Food-Pack -et.

Amarena meggyes-gesztenyés bonbon

Hozzávalók:
a csokiburokhoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (Callebaut 70%)
1,5 gr porított kakaóvaj,

a töltelékhez:
8 db amarena meggy szirupban eltéve (felezve),

10 dkg gesztenyemassza,
1 evőkanál mascarpone.

Elkészítés: a  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra.
Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését.Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.   A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és rögtön megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. Azért fordítottam meg rögtön, ellentétben az eddigi készítési móddal, mert ez a csokoládé elég sűrű volt és nem akartam, hogy vastag legyen a csokiburok. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítettem a gesztenyekrémet. A gesztenyemasszát összekevertem a mascarponével és az amarena meggy szirupjából is tettem bele 2 evőkanállal.
A hűtőből kivett forma aljára tettem egy fél amarena meggyet,, majd arra gesztenyekrémet nyomtam, vigyázva, hogy legyen hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyant belőle a kész bonbon.



12 megjegyzés :

  1. Csodaszépek és gondolom finomak is!:)

    VálaszTörlés
  2. Egy igazán hozzád illő bonbonforma. Remekül avattad fel! :)

    VálaszTörlés
  3. Maryanna!
    KÖszi szépen, igazán nagyon finom volt:-)

    Petra!
    Én is így gondolom:-))) Imádom ezt a formát!

    VálaszTörlés
  4. A hosszú hétvége örömei, sok finomságot készítettél-tettél fel, GYÖNÍÖRŰŰ és biztos finom is. Hol van az FOODpack?
    Jól kifogtam, gesztenye is van itthon, ezt is ki kell próbálni. Ha ilyen kevés ideig hagyod benne a csokit, a tetjén ez a "vágás" nem reped el, amikor kiborítod? Én mondjuk ecsetelni szoktam, mivel az öntéshez sok csoki kell, a maradékkal mit csinálsz?

    VálaszTörlés
  5. Szépsèges:) ès finom lehet a gesztenye-meggy pàros! A csoki nevèt elírtad: Callebaut

    Kolozsgabi!
    www.food-pack.hu (X.ker-ben van, Kökitől nem messze) Érdemes kimenni, mert csudajò dolgaik vannak:)

    VálaszTörlés
  6. A link sajnos nem működik, pedig szívesen körülnéztem volna ott, mielőtt kimegyek (nekem az már eléggé a világ vége...).

    VálaszTörlés
  7. Gabi!
    Nem mind most készült, még mindig van a gépemen olyan, ami nincs postolva:-)
    Én polikarbonát formát használok, amit nem lehet kenni, csak ezzel az eljárással lehet benne csokiburkot készíteni. A csoki elég sűrű, ezért fordítom meg rögtön, így nem lesz vastag a burok. A maradékot elteszem, mert legközelebb is fel tudom használni, újra kell temperálni:-)

    Vianne!
    Köszi, csak még fényképezni kellene megtanulni, élőben sokkal szebb volt:-)) Köszi, hogy szóltál, valóban elírtam, észre sem vettem::-))

    Névtelen!
    A linket javítottam, most már körül tudsz nézni:-))

    VálaszTörlés
  8. Gesztenye, ez nagyon stílusos, pont illik hozzás, a bonbon csodás, a formát meg mintha neked találták volna ki! :-)

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörűek - és biztosan finomak is - a bonbonok, a képek pedig nagyon szépen komponáltak!

    VálaszTörlés
  10. Gesztenyés bonbon Gesztenyétől, ráadásul gesztenyés formában! Lenyűgöző! :)
    Este szétnéztem a FoodPack honlapján. Hogy ott mennyi szépség van! Rögtön elszabadult a fantáziám! ;)

    VálaszTörlés
  11. Katuci!
    Ugye? Nekem is nagyon tetszik:-)

    Hankka!
    Köszi kedves vagy:-))

    Szilabi!
    Örülök, hogy tetszik:-))
    Szeretem a Food-Packet, nekem is el szokott szabadulni a fantáziám:-))

    Bianka!
    Köszi, én is szeretem:-))

    VálaszTörlés