2011. szeptember 24., szombat

Karamell-kókusz bonbon


Ez a bonbon is még a melegben készült, nem is volt könnyű, de mégis olyan csodás fényes lett, pedig mindent úgy készítettem, mint máskor:-)
A sűrített tejből főzött karamell krémet nagyon sokféleképpen lehet felhasználni. Főztem is belőle egy nagy adagot. Most kókusszal párosítottam. A bonbon ajándékba készült, nagy sikere volt a megajándékozottak körében:-)

Karamell-kókusz bonbon


Hozzávalók: 
a külső csokiburokhoz:
20 dkg jó minőségű étcsokoládé
2 gr porított kakaóvaj,

a kókuszkrémhez:
5 dkg fehér csokoládé
0,3 dl tejszín,
5 dkg kókuszreszelék,
1 evőkanál méz,

a karamellhez:
kb 10 dkg karamellkrém

Elkészítés: a  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését.Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé. 
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítem a kókuszkrémet,  a tejszínt 1 percig forralom, majd beletördelem a fehér csokoládét és hagyom teljesen felolvadni. Ekkor hozzákeverem a mézet és a kókuszreszeléket. Szép simára keverem.
A hűtőből kivett forma aljára tettem a karamell krémből, majd arra a kókusz krém került, vigyázva, hogy legyen hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyant belőle a kész  bonbon.

10 megjegyzés :

  1. Kínzol engem! Kókusz és karamell! Isteni!!!!

    VálaszTörlés
  2. Vikvi!
    Nekünk is nagyon bejött:-))

    Tücsök Bogár!
    Örülök, hogy tetszik:-))

    Ancsika!
    Köszi szépen:-))

    VálaszTörlés
  3. Csodálatosak és nagyon finomak!!!:)

    VálaszTörlés
  4. Kókusz is karamell is jöhet, bár még együtt nem próbáltam. Mindig tervezem bonbonok készítését, sőt saját csokiét is kakaóbabból, de annyi tervem van, hogy eltolódik. Sajnos nagyon kívánatosak a pralinéid! Plusz 1 kiló úszógumi már csak a nézése.))

    VálaszTörlés
  5. Kakaó vajat hol lehet kapni ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Kakaóvajat a Goodwill Kft-ben szoktam venni Nagytarcsán, de az Ázsia Bt, ben a Vámház körúton is lehet kapni.

      Törlés