2011. szeptember 14., szerda

Három íz egy kockában


Még mindig tombol a meleg, de azért esténként már lehet kacsingatni a bonbonozás felé. És én szeretek kacsingatni:-)) Szülinapra készültünk, a keresztlányom és az anyukája ünnepelte együtt, én pedig nagy örömmel leptem meg őket. Készült 5 féle bonbon, aminek igen nagy sikere volt. Készült még egy hatodik is az ünnepi vacsi után, de azt nem sikerült megörökíteni, mert jól elfelejtettem:-)) Nekem az 5 közül ez ízlett a legjobban.

Három íz egy kockában

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
25 dkg jó minőségű étcsokoládé (most kevertem a fele: 81 %-os, a másik fele: 75 %-os),
2,5 gr porított kakaóvaj,

első réteg: csokikrém
8 dkg jó minőségű étcsokoládé (55 %-os),
0,3 dl tejszín,
2 evőkanál csokoládé likőr.

második réteg: 
8 dkg karamellkrém
2 evőkanál mandula krémlikőr,

harmadik réteg: kókuszkrém
5 dkg fehér csokoládé
0,3 dl tejszín,
5 dkg kókuszreszelék,
1 evőkanál méz.

a díszítéshez: csokoládé transzfer fólia

Elkészítés:
Első réteg a csokikrém:  a tejszínt egy percig forralom, majd beletördelem az étcsokoládét és addig keverem, amíg szép egynemű krémet nem kapok, majd belekeverem a csokoládé likőrt is.

Második réteg a karamellkrém: elkészítése itt található. 

Harmadik réteg a kókuszkrém: itt is a tejszínt 1 percig forralom, majd beletördelem a fehér csokoládét és hagyom teljesen felolvadni. Ekkor hozzákeverem a mézet és a kókuszreszeléket. Szép simára keverem.

A 15x15-ös krémes keretembe alulra a kókuszkrémet simítottam, arra a karamellkrémet, majd a végén a csokikrémet. Hűtőbe tettem és hagytam teljesen megszilárdulni a rétegeket.
Közben temperáltam a csokoládét.  A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. 
A krémes keretet kivettem a hűtőből és 5x5-ös kockára vágtam. Ezeket a kockákat mártogattam bele a temperált csokoládéba,
Ebbe mártottam bele a kockára vágott bonbonokat., amiket egy genotherm fóliára tettem.
A transzfer fóliát a csokikockáknál picit nagyobbra vágtam és a még meg nem dermedt csokira tettem és a mártóvillával kicsit elsimogattam, hogy ne maradjon alatta levegő buborék, mert akkor a minta nem megy át a bonbonra. Amikor teljesen megdermedt a csokoládé akkor szabad a fóliát lehúzni róla óvatosan.


17 megjegyzés :

  1. Nagyon jól néznek ki, a karamell és a kókusz a kedvenceim közé tartoznak. Azt hiszem, neki kell állnom hamarosan, de előbb beszerzek ilyen szuper transzferfóliákat :)Most már tényleg el kell jutnom Fehérvárra, pedig csak fél órányira van, de valahogy sose esik útba :)

    VálaszTörlés
  2. nagyon jól néz ki!!! ezt is megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  3. Geszti! kifogyhatatlan a tárházad! Csodás :)

    VálaszTörlés
  4. Karamell és kókusz!Hmm.... nagyon fini lehet így együtt!

    VálaszTörlés
  5. remekül mutat a transzferfólia ezeken a nagyobbacska falatkákon.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon ütős ízkombináció! A transzferfólia szuperül néz ki. Annyira tisztelem benned, ezt a türelmet a bonbonkészítés iránt. Én nem lennék erre képes.

    VálaszTörlés
  7. Imádom, az ilyen réteges bonbonokat! Nagyon klassz ízeket válogattál össze megint. :)))

    VálaszTörlés
  8. Olyan jó, hogy lassan beindulnak a bonbonos blogok, ugyan csak látok/olvasom, de lenyűgöző dolgokat műveltek! Ez is szuper lehet!

    VálaszTörlés
  9. Kedvenc ízeim egymáson! Gyorsan továbbmegyek, mert ez már sok:-)

    VálaszTörlés
  10. Vikvi!
    Érdemes elmenni a Cuki diszkontba, sok jó dolog van ott:-)

    Kinga!
    Legközelebb ha találkozunk, ezt készítem:-))

    Ancsika!
    Köszi kedves vagy:-))

    Vianne, Pixie, Nelli!
    KÖszi nektek is a kedves szavakat!

    4Gyerek!
    Szerintem is nagyon jól mutat:-))

    Petra!!
    Köszi szépen, azonban van, amikor nekem is hozzá türelmem:-)) Egyszer próbáld ki, meglátod sikerülni fog:-))

    Andi!
    Köszi szépen, én is nagyon szeretem:-)

    Katuci!
    Igen most már több bonbon jón:-))Köszi neked is:-)

    Gerdi!
    Pedig a nézés nem hizlal:-))

    Bianka!
    Köszi szépen:-))

    VálaszTörlés
  11. De szuper, és teljesen megszilárdult, vagy fagyasztani is kell? Bocsi, csak azért kérdezem, mert nekem múltkor a karamellás képviselőből kissé kifolyt a karamellás krém. Fordítva is lehet, előbb a kapszli, utána a rétegezés krémmel?

    VálaszTörlés
  12. Gabi!
    Olyan sűrűre főztem a karamell krémet, hogy megállt a kanálon. Ezért a hűtőben még csak tovább szilárdult. Mélyhűtőbe sohasem teszek semmit, ami bonbonnal kapcsolatos.

    VálaszTörlés
  13. Nagyon jól néz ki!Most tudnék enni belőle:)

    VálaszTörlés
  14. Ez annyira jónak látszik , ezt muszáj kipróbálnom mert meg kell kóstolni............. (Köszi)

    VálaszTörlés