2011. szeptember 18., vasárnap

Édes Napok Fesztivál - beszámoló

Régóta járta már az interneten a hír, miszerint szeptemberben csokoládé fesztivál lesz. Jó előre be is  írtam  a naptáramba, hogy még véletlenül se csináljak más programot. Én nem is csináltam, de  a férjem igen:-))) Nos jól végződött, mert mindkettőn részt tudtunk venni. Bár tegnap a FB-on olyan képet láttam, amitől kicsit elbizonytalanodtam, de aztán győzött a kíváncsiság.
Jó időben mentünk, mert viszonylag nem voltak sokan, jegyért sem kellett sorba állni.
A fesztivált a csodálatos környezetben lévő Budavári Palota Savoyai teraszán rendezték meg. Volt pár pillanat, amikor szerettem volna a rendezőket elsétáltatni egy-egy házikó előtt, amikor az emberek sorba álltak az édességért, közben meg oda-vissza emberek szerettek volna egyáltalán elmenni a standok előtt. Nagyon rossz helyen volt pl. a Harrer, egyáltalán nem fértünk oda. 
A belépó elég borsos volt, főleg, mert semmit nem kaptunk érte.

A teraszról lenézve, csodálatos látvány:-))


A belépéskor ez a kép tárult elénk:


Kaptunk egy útikalauzt, hogy hol melyik kiállító várja a vendégeket. Engem legelőször is S. Nemzetes Krisztina csokoládé bemutatója érdekelt, amely programot már jó előre kinéztem magamnak.  Az előzetes információk szerint 2 óránként volt bemutató. Itt is szerencsénk volt, mert az odaérkezésünk után pár perccel már el is kezdődött. Nagyon érdekes volt, interaktív és Krisztina lenyűgözően mutatta be a bonbonkészítést. Tetszett, hogy nem csinált belőle titkot, nem féltette a tapasztalatait, megosztotta velünk. Köszönöm itt is a jó tanácsokat! Érdekes volt a márványlapon történő temperálás és a hűtőszekrényben való hűtés kérdése.
Azt hiszem ezentúl én sem használok a készítés közben hűtőszekrényt.


Az akkor készült kész bonbon, amit aztán meg is kóstolhattunk, epres, citromos fehér csokoládés krémmel készült. Nagyon finom volt.


Itt vásároltunk is a dobozos csokoládékból.
Ebben a dobozban epres, körtés, narancsos és almás édesség lapult. Már maga a doboz is lenyűgözött. 


Ebben a szép aranyszínű dobozban pedig konyakos trüffel volt, nagyon finom.


Ugyanitt vásároltunk a Rókusfalvy pince Bor-bon válogatását, amelyet szintén Krisztináék készítik Rókusfalvy borait felhasználva. A borok, Chardonnay, Pinot Noir, és Saivignon Blanc. Ezt a dobozt a páromnak vettem, akinek nagyon ízlett.

A következő, amire kíváncsi voltam Szántó Tibor kézműves csokoládéira. Sokan voltak itt is, nem is biztos, hogy jól választottam. Egy nagyon kedves hölgy mondta el, hogy melyik doboz mit rejt. Sajnálom, hogy nem volt kitéve minta, mert nem biztos, hogy ezt választottam volna. Ha jól emlékszem Madagaskár trüffel volt a dobozon, de nem biztos. Megkóstoltam, de annyira kakaós volt kívülről, hogy a szába szinte csak a kakaópor ízét éreztem.



A Braviconál jót beszélgettem a tulajjal, akinek nagyon kedvelem a honlapját és kétféle nagyon finom bonbont kóstoltunk. Erről nincs kép.

A Királyi Marcipán desszert nagyon sokféle termékkel volt jelen, de nem vásároltunk belőle, most már bánom, de hát nem lehetett mindent megkóstolni a közel 80 kiállítótól. Egy picit az is visszatartott, hogy a kiállított termékek nagyon közel voltak a látogatókhoz, sok ember ment el, állt meg mellettük, nem tetszett, amit láttam.


A Pataki Cukrászda kínálata is csodás volt, ebből kóstoltunk is párat, mindenkinek ízlett. Az eddig összes ország tortája jelen volt. Gyermekeim megkóstolták a sárgabarackos kölestortát és a szatmári szilvatortát, én pedig ezt a kávékrémes finomságot, amiről csak felsőfokban tudok szólni.



Tetszett még a Cadeau Bonbon manufaktúra sokfélesége, rengeteg féle bonbon várta az érdeklődőket.


Nem hiányozhatott a csokoládék világából maga Gombóc Artúr sem, akit ebben a melegben egyáltalán nem irigyeltem.

A végén még egy doboz bonbonhoz való aprósággal is megleptem magam a ChociM Kft jóvoltából.


Remélem egy kis ízelítőt tudtam adni az első csokoládé fesztiválról.

11 megjegyzés :

  1. Én is voltam, nekem is tetszett, de hosszabban is leírtam a blogban. Én is hallottam már több helyen, hogy az lenne az ideális, ha nem hűtjük hűtőben a csokit/bonbont, de én magamban arra jutottam, hogy sajnos - egy műhely hiányában - házi körülmények között ez elég nehézkes lenne. Pl. ma is bonbonoztam, hűtéssel remekül sikerült is, de anélkül meleg lett volna hozzá. Krisztina szintén mondta, h pl. a tölteléket 10-12 órát kéne hagyni talpalás előtt, hogy bebőrösödjön. Ezt is nehezen tudom házilag megvalósítani, és sok tölteléknél nem is szívesen hagynám annyit kinn a hűtőből. A másik dolog, amit szintén több helyen hallottam, hogy a polikarb formákat nem szabad elmosni, csak nagyjából letörölgetni a csokit róla. Hát, én elmosom, igaz, nem mosogatószerrel, hanem tiszta vízzel, és nem vettem még észre, h kevésbé fényes bonbonokat csinálnék. De pl. a csokis formákat nem nagyon tudnám hogy és hol tárolni... Szóval nehéz ügy, de azért igyekszem :)

    VálaszTörlés
  2. Erinacea!
    Igen, nemrég láttam csak még nem volt időm írni hozzá:-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon hangulatos volt a beszámolód, szinte ott éreztem magam. Én is gondolkodtam, hogy elkellene menni, de a FB-on tegnap látottak eltántorítottak. Már sajnálom, hogy lemaradtam, na de majd jövőre. Csodaszép a bonbonos doboz amit vettél, és a bennelévő is nagyon finom lehet.:)

    VálaszTörlés
  4. Én még a Zangio-t említeném meg. Fantasztikusan finomak a bonbonjaik és tüneményes volt Olga és a segítője is. Minden kérdésre válaszoltak, és fantasztikus szenvedéllyel meséltek a csokikról és a bonbonokról. Jó lenne, ha Pesten is nyílna üzletük.

    VálaszTörlés
  5. Gesztenye, Eri!

    Köszi mindkettőtöknek az értékes beszámolót!!
    Hűtő nélkül akkor működik a dolog, ha 18 fokos helyiségben dolgozol, nálunk otthon ez nem igen kivitelezhető. A formákat én sem mosogatom, max évi 2-3szor. Spaklival letisztítom, vagy papírral letörlöm a felszínét. A mélyedésekben meg úgysem marad csoki.
    Zangiot láttátok? Engem ők érdekeltek volna igazán, ha kimegyek.

    VálaszTörlés
  6. Való igaz, hogy a borsos belépőért cserében tulajdonképpen semmit nem kaptunk! A helyszín, bár nagyon szép, de néhol elég szűk volt a keresztmetszet. Különösen a Harrer-nél...
    Kissé vegyes érzelmekkel jöttünk el, valahogy több látványra, vagy valamiféle szervezett tematikára vágytunk.

    VálaszTörlés
  7. Olyan jó hogy eltudtatok Ti is menni ,így nekem csak csodálnom kell azt a sok finomságot. Flóra blogján már olvastam egy beszámolót, de ez még kiegészíti az ott látottakat. A baj az hogy kóstolót egyikőtök sem hozott nekem! Csodálatosak azok az édességek, szerintem választani nem is tudnék? Na jó, talán mégis tudnék !:-))

    VálaszTörlés
  8. Már csak egy fincsi bonbonka ugorhatna ki a beszámolóból:)

    Nézz be hozzám kérlek egy cseresznyéért!

    VálaszTörlés
  9. Nekem is elég vegyesek az érzéseim a rendezvénnyel kapcsolatban... sok hűhó (pénz) semmiért. Kicsit sokan voltak, nyugodtan lehetett volna egy kicsit nagyobb területen... Szerintem még én is írok róla egyet.
    Zangiot nem ismertem (sajna most sem sikerült sokkal közelebbről), de szép design, igényes, jónak tűnik. Harrer nagyon bejött kár, hogy soproniak:)
    Polikarbot én se nagyon szoktam mosogatni, csak papírtörlővel eltörölni. (De azt közvetlen használat előtt is szoktam, hogy tuti minden kis "kosz" kijöjjön...)
    Viszont Gizi, ne bánd, hogy lemaradtál... Menj el egy-egy budapesti csokiboltba (ingyen!) és vedd meg (olcsóbban!), amit szeretnél, jobban jársz :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó beszámoló, sajnos nem jutottunk ki

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!
    Bocs, hogy nem válaszolok mindenkinek külön, de nagyon kevés időm van pont a blogomra és a bonbonokra, amit annyira szeretek!
    Remélem hamarosan lesz egy kis időm mindenre.

    VálaszTörlés