2011. augusztus 23., kedd

Vörösborban sült meggyes, marcipános, csokikrémes bonbon


Nem, még mindig nem lehet bonbonozni, nagyon meleg van hozzá. Ezt a bonbont is a Maxnál összejött pár gasztroblogger kedvéért készítettem. Még mindig van a vörösborban sült meggyből, amelynek a receptjéért nem tudok elég hálás lenni Mammának. Én nem tettem hozzá balzsamecetet, mert úgy gondoltam, talán a bonbon nem igényelné, de így is fantasztikus finom lett. Alig várom, hogy újra készíthessek és már ötletem is van a tobbi ízkombinációkra:-)) Ebből a mennyiségből 21 db bonbon lett.

Vörösborban sült meggyes, marcipános, csokikrémes bonbon

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
25 dkg jó minőségű étcsokoládé (most kevertem a fele: 81 %-os, a másik fele: 75 %-os),
2,5 gr porított kakaóvaj,


a marcipánkrémhez:
10 dkg fehér csokoládé
0,5 dl tejszín,
8 dkg marcipánmassza.

a csokikrémhez:
10 dkg jó minőségű csokoládé (55%-os),
0,5 dl tejszín,
2 evőkanál rum.

Elkészítés: a  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését.Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé. 
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítettem a marcipános krémet. A tejszínt 1 percig forraltam, majd beletördeltem a fehér csokoládét és belereszeltem a marcipánt addig kevertem, amíg teljesen el nem olvadt minden, szép egynemű krém lett. Hagytam hűlni.
A csokoládékrém (ganache) következett.
Itt is a tejszínt egy percig forralom, majd beletördelem az étcsokoládét és addig keverem, amíg szép egynemű krémet nem kapok, ekkor beleteszem a rumot is és jól elkeverem
A hűtőből kivett forma aljára tettem a vörösboros meggyből, majd arra a marcipánkrém került, majd egy kevés csokoládé krémet tettem a tetejére, vigyázva, hogy legyen hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyant belőle a kész  bonbon.



13 megjegyzés :

  1. A vörösborban sült meggyet nagyon változatosan fel tudod használni. Jövőre feltétlenül készítek. Ez a bonbon is isteni finomnak hangzik. :)))

    VálaszTörlés
  2. Petra!
    Igen, most ez a nagy kedvenc:-))
    A meggyet feltételen próbáld ki jövőre:-))

    VálaszTörlés
  3. Ez egy igen különleges bonbon lehet.Ihletet meríthetnének Tőled a nagy bonbongyártók!:-)
    Megnéztem a vörösborban sült meggy recijét és nagyon sajnálom, hogy már leérett a meggy!De majd jövőre!!!:-)Addig elraktározom a receptet.

    VálaszTörlés
  4. Ez egy csodálatos műved már megint! Igen finom lehet!

    VálaszTörlés
  5. Jaj, ezzel a meggyel már én is szemezek! Ha egy kicsit hidegebb lesz, és be lehet a sütőt kapcsolni másfél órára, megpróbálom fagyasztott és kiengedett meggyből, hátha úgy is jó lesz! Erinacea

    VálaszTörlés
  6. Nelli!
    Remélem nem lopják el az ötleteimet:-))
    Próbáld meg fagyasztottból, hátha az is jó lesz:-))

    Éva! Köszi, kedves vagy:-)

    Bianka!
    Köszi neked is :-)

    Erinacea!
    Szerintem érdemes kipróbálni a fagyasztottból:-))

    VálaszTörlés
  7. Hozzád is csak ámulni járok:-) Elképesztő ötleteid vannak!

    VálaszTörlés
  8. Gerdi!
    Örülök, ha erre jársz:-))
    Köszi kedves vagy:-)

    VálaszTörlés
  9. most jutott el a tudatomig, amit anyu mondott. Talált a pincében egy 3literes üvegben meggykompótot. Abból is lehet ilyen vörösboros meggyet kreálni? Tudod, az ígéretemet meg kell tartanom az ismerős felé. :)

    VálaszTörlés
  10. megvettem a meggyet és a bort, úgyh nekilátok, mert már kifutottam az időből! :)

    VálaszTörlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörű a neve, és a külseje is a bonbonodnak ( na nem csak ennek:) )!
    Lehet, hogy buta lesz a kérdés:$, előre is elnézést kérek miatta. Kezdő bonbonozó lennék vagy mi :), és nem igazán tudom, hogy miért kell hozzá porított kakaóvaj :o? Anélkül, csak simán a csokival nem lehet elkészíteni a burkot? Előre is nagyon szépen köszönöm a választ!

    Mónika

    VálaszTörlés