2011. augusztus 12., péntek

Rumos meggyes bonbon


Ez a bonbon is Max nagy csokis hétvégéjére készült. Még a meggy szezonban raktam el pár üveg rumos meggyet, amit mindenképpen bonbonban akartam felhasználni. Semmiféle tartósítószert nem tettem hozzá, csak cukrot és rumot. Az 5 üvegből egy megforrt, a többi jól bírja, semmi baja. Ki érti ezt?:-)) Ebbe a bonbonba került egy szem rumos meggy, amelyen jól lehetett érezni a rumot, és csokikrémmel lett lezárva. Nekem ez is nagyon ízlett:-))

Rumos meggyes bonbon

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
25 dkg jó minőségű étcsokoládé (most kevertem a fele: 81 %-os, a másik fele: 75 %-os),
2,5 gr porított kakaóvaj,
21 szem rumos meggy (vagy szalt meggy rumba áztatva),

a csokoládé krémhez (ganache):
10 dkg jó minőségű csokoládé (55%-os),
0,5 dl tejszín,
2 evőkanál rum.

Elkészítés: először a csokikrémet készítem el. A tejszínt egy percig forralom, majd beletördelem az étcsokoládét és addig keverem, amíg szép egynemű krémet nem kapok, ekkor beleteszem a rumot is és jól elkeverem.Hagyom teljesen kihűlni, közben többször átkeverem.
A csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését.Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé. 
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
A hűtőből kivett forma aljára tettem egy szem rumos meggyet, majd arra a csokikrém került, vigyázva, hogy legyen hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyant belőle a kész  bonbon.



9 megjegyzés :

  1. Na igen, kedvec párosítás szintén :). Kérhetnék egy kis kóstolót? :)))

    VálaszTörlés
  2. Ez a forma rendkívűl szép! A belső meg istenien hangzik. :)))

    VálaszTörlés
  3. Ami!
    Sajna ebből sincs, de majd legközelebb:-))

    Bianka!
    Nekem is nagy kedvenc!

    Maryanna!
    Köszi, kedves vagy:-)

    Petra!
    Igen, nagyon finom volt:-)

    Mónika!
    Lekésted:-))

    VálaszTörlés
  4. Milyen mutatósak ezek a bonbonok! Annyira jó képeket készítesz mindig! :)
    Képzeld! Hamarosan én is tervezem, hogy újra megpróbálkozom a bonbon készítéssel... Remélem ezúttal sikerülni fog! :)

    VálaszTörlés
  5. Nudleee!
    Igen olvastam, hogy nyertél, nagyon örültem neki és itt is gratulálok:-))
    Szólj, ha valamiben tudok segíteni:-))

    VálaszTörlés
  6. Véletlen találtam rá erre a remek blogra. Nagyon tetszik, olyan összeszedett,tematikus.Ez alapján én is megpróbáltam bonbonokat készíteni és láss csodát már elsőre sikerült! Azóta gyakran készítek bonbont a családom nagy örömére,sőt már bonbon formákat, csokiolvasztó gépet is vettem. Nagyon élvezem! Úgy érzem megtaláltam azt a kreatív szabadidős elfoglaltságot amire vágytam és ezt neked köszönhetem kedves Bonbon Mánia! Köszönöm

    VálaszTörlés