2011. augusztus 2., kedd

Meggyes, marcipános bonbon


Még volt egy polikarbonát formám, amit nem avattam fel, így a mostani bonbon ebben készült. A múltkor készítettem Dalla Cucina javaslatára és ötlete alapján vörösborban sült meggyet és ezt mindenképpen szerettem volna bonbonban viszont látni. Egyik ötlet követte a másikat és már kész is volt az újabb bonbon. Kedvencem, a marcipán sem maradhatott ki. Mosat 21 db bonbont készítettem.

Vörösborban sült meggyes, marcipánkrémes bonbon

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
25 dkg jó minőségű étcsokádé (most kevertem a fele: 81 %-os, a másik fele: 75 %-os),
2,5 gr porított kakaóvaj,


a marcipánkrémhez:
10 dkg fehér csokoládé
0,5 dl tejszín,
8 dkg marcipánmassza.

Elkészítés: a  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését.Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé. 
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítettem a marcipános krémet. A tejszínt 1 percig forraltam, majd beletördeltem a fehér csokoládét és belereszeltem a marcipánt addig kevertem, amíg teljesen el nem olvadt minden, szép egynemű krém lett. Hagytam hűlni.
A hűtőből kivett forma aljára tettem a vörösboros meggyből, majd arra a marcipánkrém került, vigyázva, hogy legyen hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyant belőle a kész  bonbon.


8 megjegyzés :

  1. Mesés lehet,gyünyürűek!! Igaz már késő van a bonbon evéshez, de olyan csábító, hogy legszivesebben mind felfalnám.:)

    VálaszTörlés
  2. Csodaszépek. A vörösborban sült meggyet úgy látom nagyon változatosan fel tudod használni. Sajnos a meggyszezon már régen lement, de jövőre biztosan kipróbálom. :))))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek! Az ízük biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés
  4. Szia, ajánlottam neked egy díjat, melyet a blogomon megtekinthetsz...te kis bonbonistennő!! :-D
    Szuper klassz lett ez is!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép és jòl hangzik a vörösbor-sült meggy-csoki trio:)
    Szeptemberben jön 30 új forma...;))

    VálaszTörlés
  6. Gizi!
    Én is így voltam vele, de mivel egy bizonyos rendezvényre készül, így csak megkóstoltuk:-)

    Petra!
    Igen nagyon örülök a sült meggynek, alig vártam, hogy bonbonba is tegyem:_)

    Bianka!
    Köszi szépen!

    Éva!
    Köszi neked is, fantasztikus jó lett:-))

    Rozmaring!
    KÖszi széepn, már meg is néztem:-))

    Vianne!
    KÖszi kedves vagy!
    30 forma? Mikor? ott a helyem:-))

    VálaszTörlés