2011. augusztus 7., vasárnap

Juharszirupos, kókuszkrémes csokikocka


Ez a bonbon Max nagy csokihétvégéjére készült, ahol pár gasztroblogger is találkozott egymással. Akik ott voltunk nagyon jól éreztük magunkat. Sok finomságot kóstolhattunk Max fagyiján kívül is. 
Max fagyija valóban nagyon finom volt, bár tudtam volna mindet végig kóstolni. na majd legközelebb.
Örülök, hogy tudtam találkozni olyan emberekkel, akiket eddig csak  a blogjaik által "ismerhettem" Úgy beszélgettünk egymással, mintha előző este váltunk volna el. Max fagyizójának teraszán összetoltunk két asztalt és arra raktuk ki a finomságokat. Azt se tudtuk melyiket kóstoljuk. A szomszéd asztaloktól időnként sóvárgó tekintetek szegeződtek ránk, de nem zavartattuk magunkat.
Köszi Max itt is, hogy ott lehettünk Nálad, nagyon jó volt.
A bonbonjaim szerénytelenség nélkül mondhatom sikert arattak. Kriszta kedvesen megjegyezte, hogy most már látja, hogy nem PhotoShop-tól olyan szépek:-)))) Nem is kellett nagyobb dicséret:-)

Juharszirupos, kókuszkrémes csokikocka

Hozzávalók:
a csokoládé krémhez:
10 dkg jó minőségű csokoládé (55%-os),
0,5 dl tejszín,
2 evőkanál rum,

a kókuszkrémhez:
10 dkg kókusz,
0,5 dl tejszín,
5 dkg fehér csokoládé,
2 evőkanál juharszirup,

a külső csokiburokhoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (75%-os).

a díszítéshez: csokoládé transzfer fólia

Elkészítés: először a kókuszkrémet készítem el. A tejszínt egy percig forralom, majd beletördelem a fehér csokoládét és addig keverem, amíg fel nem olvad, majd mehet bele a kókusz, a juharszirup is, jól elkeverem az egészet és hagyom teljesen kihűlni.
Elkészítem a  csokikrémet is. Itt is a tejszínt egy percig forralom, majd beletördelem az étcsokoládét és addig keverem, amíg szép egynemű krémet nem kapok, ekkor beleteszem a rumot is és jól elkeverem. 
A 15x15 cm-es krémes keret aljába sütőpapírt teszek, majd beleöntöm a csokoládé krémet és kb. 15 percre hűtőbe teszem. Onnét kivéve a kókuszkrémet is szépen elsimítom a csokikrém tetején. Ismét hűtőbe teszem, addig, amíg meg nem szilárdul teljesen a csokikrém és a kókuszkrém is.
Közben temperálom a csokoládét. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra. Ebbe mártottam bele a kockára vágott bonbonokat., amiket egy genotherm fóliára tettem.
A transzfer fóliát a csokikockáknál picit nagyobbra vágtam és a még meg nem dermedt csokira tettem és a mártóvillával kicsit elsimogattam, hogy ne maradjon alatta levegő buborék, mert akkor a minta nem megy át a bonbonra. Amikor teljesen megdermedt a csokoládé akkor szabad a fóliát lehúzni róla óvatosan.

9 megjegyzés :

  1. Nagyon jó volt találkozni és nagyon fincsi volt minden!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Kinga!

    Köszi és örülök, ha röpke időre is, de tudtunk találkozni. Na és a füves sütid fantasztikus volt:-))

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek és guszták a bonbonjaid. Nagyon finom lehet ez a csoki-kókusz összeállítás. :)))

    VálaszTörlés
  4. Klassz! "Mé" nem lehet itt is lájkolni? Már úgy belejöttem!:))

    VálaszTörlés
  5. kaptál egy szavazatot tőlem a Goldelblogon :)

    VálaszTörlés
  6. Hmmmmmm... Plusz irigy-irigy a hétvégéért :-))

    Már volt szerencsém Max-nál fagyizni, nagyon nehéz leállni :-)

    VálaszTörlés
  7. Csodálatosak a bonbonjaid mint mindíg! Jó buli lehet valóban egy ilyen találka !

    VálaszTörlés
  8. Még sosem kóstoltam juharsz. így nagyon kíváncsi lennék az ízére

    VálaszTörlés
  9. Petra!
    Igen az volt, mindenkinek ízlett:-))

    Barbett!
    :-)))) KÖszi!

    Ghost Girl!
    KÖszi szépen:_)

    Chef Viki!
    Igen Max fagyija csodálatos. Kár, hogy nem voltál ott, kevesen voltunk, de nagyon jó volt:-))

    Éva!
    Igen nagyon jó volt, sok finomsággal:-)

    Bianka!
    Pedig finom, nekem legalább is ízlik:-)) Kóstold meg. Csak ne lenn nálunk olyan drága:-(

    VálaszTörlés