2011. július 10., vasárnap

Vörösáfonyás-marcipános bonbon


Ez a bonbon sem most készült, hanem még akkor amikor nem tombolt ennyire a nyár és a konyhában a kisgépemben olvadt meg a csoki és nem a pulton:-)
Ezt a kagyló formát szeretem a legjobban, mert nagy, sok tölteléket lehet beletenni és valahogy ebben a formában lesz a legszebb, fényesebb, ropogósabb a bonbon.

Vörösáfonyás-marcipános bonbon

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
25 dkg jó minőségű étcsokoládé (81 %-os),
2,5 gr porított kakaóvaj

5 dkg vörösáfonya,
2 evőkanál törköly pálinka,

5 dkg mogyoró nugát,

a marcipánkrémhez:
3 dkg fehér csokoládé,
3 dkg marcipán,

a csokoládé krémhez:
3 dkg étcsokoládé (min. 42 %-os),
1 evőkanál karamellkrém,
3 cl tejszín,
tonkabab.

Elkészítés: a vörösáfonyát a törköly pálinkába egy-két órára beáztattam.
A  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  35 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 302-33 fokra. Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését.Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé. 
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítettem a csokoládé krémet.  A tejszínt egy percig forraltam, majd beletördeltem a csokoládét és hagytam, hogy teljesen felolvadjon. Ekkor beletettem a karamell krémet és beleszórtam a reszelt tonkababot. Jól elkevertem és hagytam kihűlni.
A marcipánkrémhez a fehér csokit vízgőz fölött megolvasztottam és a reszelt marcipánt is hozzákeverve, szép egynemű krémet kaptam.
A vörösáfonya szemeket beburkoltam egy kevés mogyoró nugáttal. Gyorsan kell vele dolgozni, mert akéz melegétől gyorsan olvad.
A hűtőből kivettem a formát és megtöltöttem a következő rétegezéssel:

-marcipánkrém,
-abba kissé belenyomva a nugátos vörösáfonya,
-csokoládékrém.
Vigyázzunk, hogy maradjon hely a lezáráshoz is.

Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a csokoládét újra temperáltam.A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyantak belőle a bonbonok.


6 megjegyzés :

  1. Hogy csinálod ezeket a brutál jó képeket?

    VálaszTörlés
  2. Tudod én már csak ezeket a szavakat tudom neked írni! Nagyon szépek és guszták! Csodálni tudlak, hogy lehet ilyen jókat és szépeket készíteni?

    VálaszTörlés
  3. Gesztenye!
    Gyönyörűek lettek ezek a fotòk!!!

    VálaszTörlés
  4. Olyan elegánsak és a vörösáfonya is nagyon jól hangzik!:)
    Gratula!

    VálaszTörlés
  5. Hűűű, ezek a bonbonok...!
    Kellenek nekem!
    Marcsi

    VálaszTörlés
  6. Valóban gyönyörűek! Egy kóstolás milyen jó lenne...

    VálaszTörlés