2011. május 8., vasárnap

Mogyorónugátos-Mozart likőrös bonbon


Ez még mindig az Anyák napjára készített bonbonos dobozból való. Egyszerű, de mégis nagyon finom. A múltkori osztrák bevásárlás alkalmával több doboz mogyorónugátot is vettem. Tudom, hogy lehetne saját készítésű is, de még mindig nem szántam rá magam. Talán, majd, ha elfogy a készletem. Nagyon szeretem a mogyorónugátot, különösen bonbonokba. Most egy kis csokoládés Mozart likőrrel bolondítottam meg. Szerintem más likőrrel is finom lehet. Ebből a mennyiségből 15 db bonbon lett.

Mogyorónugátos-Mozart likőrös bonbon

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (75 %-os),

a krémhez:
10 dkg mogyorónugát
3-4 evőkanál csokoládés Mozart likőr.

Elkészítés: a csokoládé burokhoz temperáljuk a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 30 fokra. A hőmérsékletet hőmérővel ellenőrzöm.
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítettem a tölteléket. Kb. 10 mp-re a mikróba tettem a mogyorónugátot, hogy kicsit puhább állagú legyen, majd hozzákevertem a likőrt.
A formát kivettem a hűtőből,  a nugátos krémből annyi tettem bele, hogy maradjon hely a lezáráshoz is. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és csak úgy kipottyant belőle a bonbon.

10 megjegyzés :

  1. Ennek sem tudnék ellenállni! Igaz nem is nagyon akarnék. :))

    VálaszTörlés
  2. Megint csak ismétlem magam, nagyon ügyesen csinálod ezeket a finom bonbonokat.Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Megvan! Köszönöm! Ez lesz a 7.!
    A "kismenyem" névnapjára meglepetés bonbont készítek. 7 különböző formám van, de nem volt meg a 7. íz. Nugátom van, saját készítés, saját issssssssssssteni marcipános csokilikőr is. Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés
  4. Nagy szépek és guszták :) Nekem valahogy nem sikerül a legelső lépés, nem tudom a forma oldalát szépen kikenni, ecsettel sem! Van valami ötleted? Csomós és girbe görbe lesz ! Előre is köszi! Zsu

    VálaszTörlés
  5. Tücsök Bogár!
    Ennek szerintem nem is lehet:-))

    Éva!
    Köszi, kedves vagy:-))

    Rágica!
    Örülök, hogy tetszik, majd meséld el milyen lett:-))
    (Szerintem mi ismerjük egymást, ha Te a NLC-es rágica vagy:-)))

    Mézeskalács!
    Anyukám is pont ezt mondta:-))

    Bianka!
    Majd a következőből:-))

    Zsu!
    Ha csomós a csoki, akkor már a temperálásnál van a gond, nem a kikenésnél. A csokit nem szabad magas hőfokon melegíteni, mert csomós lesz. Szép simának kell lenni a csokinak, amikor felolvad. Ezután lehet kenni. Nem értem mi az, hogy girbe gurba lesz. Valószínű nem fedi mindenhol a formát a csoki. Próbáld meg 3x kikenni, hátha akkor jobban sikerül. Mielőtt kened a hőfoka a csokinak nem szabad 33 fok fölé menni. Ha többet foglalkozol a bonbon készítéssel, akkor elkel egy hőmérő, megtérül a befektetés, mert nagyon szép bonbonokat fogsz alkotni:-)))
    Ha tudok még segíteni, akkor szólj!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a választ :) Kiprobálom, hogy jobban figyelek a hőfokra és jövök kérdezek ha kell! Nem volt csomós csak valahogy túl gyorsan szilárdult és ezért a kenés szinte lehetetlen volt. Kifordítás utánszép volt a teteje, de az oldala és az alja nem sima hanem olyan mintha csomósra szilárdult volna...erre írtam, hogy girbe gurba :) Mégegyszer köszönöm :))) Zsu

    VálaszTörlés
  7. Elkészült. Elkészültek! 360 db bonbon!!!!! (Volt néhány pillanat, mikor azt gondoltam, nem vagyok egészen normális!)A nugátosban nem csalódtam, állandó vendég lesz!
    Köszönöm!
    Én mindenhol rágica vagyok, de veled hogy szoktam találkozni a NLC-n?

    VálaszTörlés
  8. Rágica!
    Örülök, hogy sikerült, 360 bonbon, nem semmi:-))
    Régebben p.zsizsu-ként publikáltam a sütisben és a kenyeresben:-))

    VálaszTörlés