2011. május 27., péntek

Mogyorónugátos Baileyses bonbon


Már nem nagyon lehet bonbonozni a nagy meleg miatt. Igaz ma próbálkoztam vele, de a siker majd holnap válik el, még nem mertem megnézni. Ha nem sikerül maradéktalanul, akkor őszig nincs több bonbon. Vár még postolásra vagy 6 féle, kicsit el vagyok maradva velük, de most más dolgok foglalkoztattak. Ez a bonbon is egy új formában készült, amit a FoodPack-nél vettem még a múltkori látogatásom alkalmával.
Egy egyszerű bonbon következik, semmi bonyodalom, csak nagyon finom. Ebből a mennyiségből 12 db bonbon lett. Ezt a bonbont is porított kakaóvajjal temperáltam, de még mindig nem 100 pontos a dolog. Valamit lehet nem jól csinálok, de nem annyira fényes, mint szeretném, és egyik másik foltos is. Azt nem értem, hogy ugyanabból a csokoládéból miért lesz egyik szép, a másik foltos? Nagy kérdések ezek:-)))

Mogyorónugátos Baileyses bonbon

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (75 %-os),
1,5 gr porított kakaóvaj (10 dkg csokira számolva 1 gr kakaóvaj szükséges)

a töltelékhez:
5-7 dkg mogyorónugát,
2-3 evőkanál Baileys.

Elkészítés: a  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését.Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé. 
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítettem a tölteléket. A mogyorónugátot 10 másodpercre a mikróba tettem, majd összekevertem a Baileys-el. A hűtőből kivéve megtöltöttem a töltelékkel a formát, helyet hagyva a  lezárásnak. 
Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és csak  kipottyant belőle a bonbon.

12 megjegyzés :

  1. Érdekes ez a forma, ilyet még nem is láttam!
    A bonbon is ízlene, hiszen mogyorós.
    Kár, hogy most sokáig nem lehet majd bonbonozni.:-(

    VálaszTörlés
  2. Szèp ez is, nekem is van egy hasonlò:) mèg fòliâban, lehet h így is marad nyàron.
    Sztem túl sok kakaòvajat teszel bele. Van olyan mérleged, ami grammra pontosan mér? A màsik h nagyon alaposan el kell keverni a kakaòvajat a csokiban. És felmelegíteni kicsit a formàt hajszàrítòval mielőtt beleöntöd a csokit (ez nem az énheppem a Callebaut csokimestere tanította)

    VálaszTörlés
  3. Nelli!
    KÖszi kedves vagy:-)

    Vianne!
    Van olyan mérlegem, pontosan kimérem, a kakaóvajat jól elkeverem, mindent a nagykönyv szerint csinálom, mégsem az igazi.A hajszárító is megy:-).
    De majd megbarátkozunk, mint a polikarbonát formával:-))
    Én azt hiszem már nem készítek bonbo)nt, majd csak ősszel:-)

    VálaszTörlés
  4. Nincs több ötletem:)
    Kívâncsi leszek mire jössz majd rá...

    VálaszTörlés
  5. Eszembe jutott mèg vmi: tàblás csokikkal dolgozol most is? sokszor tesznek bele növényi zsiradékot, lehet h azzal nincs jòban a kakaòvaj

    VálaszTörlés
  6. De jó, hogy Rád találtam! Isteni a blogod, a bonbonjaid meg valami fantasztikusak! Imádom őket és őket! :)))))) Gratulálok hozzá! Ha nem okoz problémát többször meglátogatlak és ígérem nem fogod látni, csak írásban hogy csurog a nyálam értük! :))))
    További szép és jó munkát kívánok hozzá! :)))

    VálaszTörlés
  7. Csak szólok, hogy ha úgy gondolod nem vagy megelégedve a bonbonjaiddal, akkor szívesen eltüntetem! Guszták mint mindig!

    VálaszTörlés
  8. Hú,de különleges forma,de nagyon gyönyörű!

    VálaszTörlés
  9. Vianne!
    Köszi az ötleteket. Azt hiszem csokit fogok váltani és meglátom mire megyek vele:-))

    Bianka!
    KÖszi kedves vagy:-))

    Erika!
    Nagyon örülök, hogy rám találtál:-)))
    Várlak szeretettel máskor is, gyere!

    Éva!
    Köszi a kedves szavakat:-))

    Ditta!
    Neked is köszönöm, ez a forma most a kedvenc:-))

    VálaszTörlés
  10. Eszelősen jó ez a forma, hát még a töltelék!:)

    VálaszTörlés
  11. Mézeskalács!

    KÖszi, nekem is nagyon tetszett:-))

    VálaszTörlés