2011. május 1., vasárnap

Anyák napi bonbon


Anyák napjára három féle bonbont készítettem, szépen becsomagoltam, feliratoztam és átadtam. Látni kellett volna anyukám arcát mennyire örült neki. Apukám azonnal kiváncsian nézegette a dobozt, de anyukám közölte vele, hogy ez az övé és apukám nem kap belőle:-)) Dehogy nem kap, az lesz az első, hogy megkínálja:-))
Ebből a mennyiségből 12 db bonbon lett.

Anyák napi bonbon

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé,

a töltelékhez:
5 dkg étcsokoládé,
0,3 dl tejszín
2 evőkanál Baileys,
2 evőkanál karamell krém.

Elkészítés: a csokoládé burokhoz temperáljuk a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 30 fokra.
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen tele öntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára.Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítettem a csokoládés tölteléket. A tejszínt egy percig forraltam, majd beletördeltem a csokoládét és addig kevertem, amíg a csoki felolvadt. Ekkor hozzáöntöttem a Baileys-t is. Jól összekevertem, hagytam kihűlni.
A csokoládé formát kivettem a hűtőből és a karamell krémből tettem először a csokihüvelybe, kb. félig. Ezt kiskanállal, vagy a krémet egy kisebb műanyag zacskóba téve,  a sarát kicsit levágva nyomjuk a formába.
A következő csokoládékrémből annyit teszünk ugyan így a csokihüvelyekbe, hogy maradjon hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és csak úgy kipottyant belőle a bonbon.


9 megjegyzés :

  1. Ez valami nagyon finom lehet! Édesanyád biztosan nagyon örülhetett neki.

    VálaszTörlés
  2. Csak nyelek nagyokat! Nagyon szépek lettek, és ha baileys van benne, akkor finom is.

    Igazi sk. ajándék volt anyukádnak.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, szinte hihetetlen hogy ilyet otthon is lehet csinálni.Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  4. Csodálatos!!! Nagyon finomnak néz ki, olyan jó krémes a tölteléke.:)

    VálaszTörlés
  5. Ó, karamell az örök kedvenc, bármilyen párosításban :) Az utolsó kép nagyon ütős!

    VálaszTörlés
  6. Tücsök Bogár!
    Igen nagyon örül neki:-)

    Tatin!
    Anyukám kedvence a Baileys, azért készült ilyen:-))

    Bianka!
    Köszi, kedves vagy:-)

    Éva!
    Pedig otthon készül. Ma a párom megkínálta a barátját pár szem bonbonnal, de ő nem hitt el, hogy én készítettem:-)))

    Gizi!
    Igen, olyan jó krémes állaga volt:-))

    Erinacea!
    Még van egy adag karamell, el kell használni:-)))

    VálaszTörlés
  7. Már ránézésre is tökéletes! :-)

    VálaszTörlés
  8. Oh ez nagyon finom lehet!Biztosan örült neki az Anyukád!:-)
    A bonbonier is csodaszép!

    VálaszTörlés