2011. május 4., szerda

Amarena meggyes bonbon


Még Húsvét előtt jártam az egyik drogériában, ott láttam meg azt a lekvárt, amit itt felhasználtam. Olyan szép színe volt, gondoltam finom is lehet. Mostanában minden ilyen dolgot "csokis" szemmel nézek, hogy mit lehetne kihozni belőle.
Azt azért be kell vallanom, hogy még abban a pillanatban sem tudom milyen bonbon készül éppen, amikor a csokiburkot készítem. Amíg dermed a hűtőben a csokoládé, addig szoktam alkotni, egyik ötlet jön a másik után. Így voltam ezzel is, menet közben alakult ilyenre. Legnagyobb tesztelőm és fogyasztóm szerint eddig ez volt a legfinomabb, ebből kell még készítenem. Ki fogom próbálni más ízesítéssel is, de valóban nagyon jól sikerült. Ebből a mennyiségből 15 db készült.

Amarena meggyes bonbon

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (85 %-os)

a meggyes réteghez:
2 evőkanál amarena meggy lekvár,
1 evőkanál meggylikőr

a csokikrémhez:
5 -7 dkg jó minőségű étcsokoládé,
0,3 dl tejszín,
1 evőkanál meggylikőr,

csokoládéval bevont gabonagolyók.

Elkészítés: a csokoládé burokhoz temperáljuk a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 30 fokra. A hőmérsékletet hőmérővel ellenőrzöm.
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára.Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítettem a csokoládés tölteléket. A tejszínt egy percig forraltam, majd beletördeltem a csokoládét és addig kevertem, amíg a csoki felolvadt. Ekkor hozzáöntöttem a meggylikőrt is. Jól összekevertem, hagytam kihűlni.
A meggylekvárhoz hozzátettem a likőrt és azt is jól elkevertem.
A formát kivettem a hűtőből. Kiskanál segítségével először a meggylekvárból tettem bele, majd a csokoládé krémből annyit, hogy maradjon hely a lezáráshoz is. A formába pár szem csokoládéval bevont gabonagolyót tettem. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és csak úgy kipottyant belőle a bonbon.


11 megjegyzés :

  1. Már a látványtól is hízok 2 kg-ot!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett ez is !Az íze biztos nagyon finom a meggy is a kedvenc gyümölcseim közé tartozik.

    VálaszTörlés
  3. Mindig irigykedem, hogy milyen szépek

    VálaszTörlés
  4. Gesztenye,nagyon gyönyörűek lettek mint mindig!:-)

    VálaszTörlés
  5. Meggyes!!! Istenien hangzik, és az utolsó kép...

    VálaszTörlés
  6. Nagyon hasonlítanak a szemeink! :D Klassz lett! :)

    VálaszTörlés
  7. A félbevágottat megkóstoltam!:-)Nagyon finom!

    VálaszTörlés
  8. Vea!
    Ne máá, attól nem lehet hízni::-))
    A párom a csokievéstől sem:-))

    Éva!
    Első számú kedvenc lett!

    Bianka!
    Nem irigykedni, kipróbálni:-))

    Nea!
    Ez most az volt:-))
    Ditta!
    Köszi, kedves vagy:-))

    Erinacea!
    Köszi neked is. Nem is gondoltam, hogy a páromank ennyire ízlik majd:-)

    Zsuzsa!
    KÖszi szépen:-)

    Nelli!
    Tudom, hogy neked mindig s félbevágott csokit tetszenek:-))

    VálaszTörlés
  9. Egyszerűen csodásak ezek a csokik : )

    VálaszTörlés