2011. április 27., szerda

Három rétegű bonbon


Az egyik polikarbonát formám elég nagy ahhoz, hogy több rétegű bonbon is készüljön benne. Ez a bonbon is ajándékba készült még az ünnepek előtt. Nagyon megszerettem a polikarbonát formát, jó vele dolgozni, sokkal szebbek lesznek benne a bonbonok. Ebből a mennyiségből 15 db nagyméretű bonbon lett.

Három rétegű bonbon

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
20 dkg jó minőségű étcsokoládé (75 %-os),

1. réteg:
1 dl mandulás tojáslikőr,

2. réteg:
5 dkg marcipán,
5 dkg fehér csokoládé,
0,3 dl tejszín,
1 mokkáskanál fahéj,

3. réteg: 
2 evőkanál mandulás tojáslikőr.

Elkészítés: a csokoládé burokhoz temperáljuk a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 32 fokra.
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen tele öntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára.Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
A második réteghez a tejszínt egy percig forraltam, majd beletördeltem a fehér csokoládét és belereszeltem a marcipánt. Addig kevertem, amíg minden szépen felolvadt. Ekkor hozzákevertem a fahéjat.
A harmadik rétegnél a karamell krémet összekevertem a mandulás likőrrel.
A bonbon formát kivettem a hűtőből és először a jó sűrű mandula likőrt tettem bele. Második rétegnél a marcipános krém következett. A harmadik rétegnél a  karamell krémből tettem bele annyit, hogy maradjon hely a lezáráshoz. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és csak úgy kipottyant belőle a bonbon.

13 megjegyzés :

  1. Ezek a rétegek külön-külön is finomak lehetnek, hát még így egyben.:-)

    VálaszTörlés
  2. Micsoda ízorgia! Fahéj- tojáslikőr csak finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  3. :) szép lett nagyon! jók ezek a polikarbonátok. húsvétkor otthon mindenkinek ropogott a szájában a csoki :D

    VálaszTörlés
  4. Annyira kis guszták ezek a bonbonok! Kérek szépen vagy 10-et :DDD

    VálaszTörlés
  5. Micsoda gazdag ízvilág! A narancsos színe is szép nagyon, szerintem simán mehetne vkf-re is!

    VálaszTörlés
  6. Nelli!
    Valóban nagyon finom volt:-))

    Tatin!
    Köszö szépen:-))

    Emőke!
    Én is nagyon megszerettem:-)
    Köszi szépen:-)

    Ami!
    Hová küldhetem?:-))

    Erinacea!
    Köszi szépen:-))

    Eszter!
    Neked is köszönöm!:-))

    VálaszTörlés
  7. Jöttem a cserebonbonokért, és amint látom igazi ízkavalkádban lesz (vagyis lenne) részem. Csodálatosak, mint mindig!!!:)

    VálaszTörlés
  8. Ez az amit még nem próbáltam és csak csodálni tudom nagyon szépek! Talán egyszer rászánom magam és kipróbálom?!

    VálaszTörlés
  9. Aki tud, az tud! És Geszteny drága Te tudsz!!!:-)
    Gyönyörű lett ez a bonbonod is!

    VálaszTörlés
  10. Gizi!
    Egyszer meg fogjuk ejteni, sokszor megyek a Te városodba, mert anyukám ott lakik:-))

    Bianka!
    Köszi kedves vagy:-))

    Éva!
    Köszi szépen, pedig nem olyan nehéz, ha tudok segíteni szóljál:-))

    Latsia drága!
    Köszi a kedves szavakat:-)) *irul-pirulós szmájli:-)))*

    VálaszTörlés
  11. Hujj de fincsi lehet! :) Irtó guszta!

    VálaszTörlés