2011. április 20., szerda

Fahéjas bonbon


Ajándékba készítettem többféle bonbont, többek között ezt is. Egyszerű, de nagyon finom. A fahéj íz elég jól kiérzik belőle, na és egy kis mandulás tojáslikőrrel lett megbolondítva. Összességében nagyon finom, harmonikus ízű bonbon született. Polikarbonát formában készítettem, 15 darab bonbon lett ebből a mennyiségből.

Fahéjas bonbon

Hozzávalók:

a külső csokiburokhoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (70 %-os),

a fahéjas krémhez:
7 dkg fehér csokoládé,
0,3 dl tejszín,
0,3 dl mandulás tojáslikőr,
1 kiskanál fahéj.

Elkészítés:  a csokoládé burokhoz temperáljuk a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 30 fokra.
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen tele öntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára.Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult. 
Közben elkészítettem a fahéjas krémet. A tejszínt egy percig forraltam, majd beletördeltem a fehér csokoládét és addig kevertem, amíg a csoki fel nem olvadt. Ekkor hozzákevertem a fahéjat és a likőrt.
A bonbon formát kivettem a hűtőből és a fahéjas  krémmel megtöltöttem, de csak annyira, hogy maradjon hely a lezáráshoz. Annyi időre tettem hűtőbe, amíg újra temperáltam a csokit a talpazáshoz. A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és csak úgy kipottyant belőle a bonbon.


13 megjegyzés :

  1. Imádom a fahéjat! Nagyon tetszike az a bonbon :)

    VálaszTörlés
  2. Tökéletes ajándék,mutatós,és finom,köszönöm a játékra való meghívást!:-)

    VálaszTörlés
  3. Én is fahéjimádó vagyok, úgyhogy nagyon a fogamra valót alkottál! A kis bonbonier meg nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  4. De szép ez a forma!:-)A fahéjas dolgokat szeretem.Bele kellene újból lendülnöm, de az idővel megint hadilábon állok.Marad az éjszakázás.:-)

    VálaszTörlés
  5. Ami!
    KÖszi szépen:-))

    Ditta!
    Köszi neked is, örülök, hogy tetszett a játék:-)

    Erinacea!
    Köszi szépen, nekünk is ízlett, meg a megajándékozottnak is:-))

    Nelli!
    Idővel én is rosszul állok mindig, de azért pár bonbon most készült:-))

    Bianka!
    KÖszi, igen finom volt:-))

    VálaszTörlés
  6. Kellemes Húsvéti Unnepeket:)

    VálaszTörlés
  7. Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!!

    VálaszTörlés
  8. Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok Neked kedves Gesztenye és az egész családodnak!

    VálaszTörlés
  9. Boldog Húsvétot Bonbonbkisasszony :))

    VálaszTörlés
  10. Utólagosan is kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok Neked és a családodnak! :-DD

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!
    Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat!
    Nem nagyon voltam net közelben az ünnepek alatt, ezért csak most tudom megköszönni Nektek, hogy gondolatok rám:-))

    VálaszTörlés
  12. Kérlek, gyere velem játszani! :)
    http://andikezimunkai.blogspot.com/2011/04/jatek.html

    VálaszTörlés