2011. április 1., péntek

Eperpálinkás-karamellás bonbon


Pontosabban eperpálinkás, karamellás, csokikrémes, marcipános bonbon, a Zsuzsától ajándékba kapott liofilizált eperrel a tetején .:-)
Igen tudom, még mindig karamell. Annyira finom volt a karamell krém, hogy muszáj volt mindet felhasználni bonbonhoz. Most sem formában készítettem, mert a réteges bonbonokat én szeretem kocka formában elkészíteni. Ehhez nem kell más, mint egy kisebb porcelán tál, amibe sütőpapírt teszek és mehetnek a rétegek, majd abban is vágom fel, papírral együtt kiemelem és már lehet is mártani. A mártogatáshoz kicsit több csokit kell olvasztani, de a maradék sem vész kárba:-) Ennél a bonbonnál vékony a marcipán réteg és a karamell, a pálinkás csokikrém dominál inkább. Ebből a bonbonból 25 db lett.

Eperpálinkás-karamellás bonbon

Hozzávalók:
6-7 dkg marcipán,
10 dkg karamell krém (lásd előző bejegyzésnél),

a csokirémhez:
0,5 dl tejszín
10 dkg jó minőségű étcsokoládé,
2 evőkanál eperpálinka

a külső burokhoz
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (75 %-os).
a tetejére liofilizált eper (köszönet itt is Zsuzsának az ajándékért!)

Elkészítés: a csokirémmel kezdtem. A tejszínt egy  percig forralom, majd beletördelem a csokoládét, addig keverem, amíg felolvad. Utána beleteszem a pálinkát és azzal is jól elkeverem. Hagyom teljesen kihűlni.
A marcipánt a tál nagyságára kinyújtom, majd a papírral bélelt tál aljára igazítom. Erre kenem a karamell krémet. Következik a kihűlt csokikrém. Az egészet hűtőbe teszem, annyi időre, amíg a csoki teljesen megdermed. Utána felkockázom még a formában.
Közben a csokoládét temperálom. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra. Ebbe mártottam bele a kockára vágott bonbonokat., amiket egy genotherm fóliára tettem. A tetejére apró darabokra tördelt liofilizált epret tettem.



11 megjegyzés :

  1. Nagyon guszta lett! :-))) És ráadásul én vagyok az első, aki meglátta! :-)))
    Nagyon szívesen, mégegyszer is!
    Én még nem próbáltam ki, csak eszegetem.
    De hamarosan már ráérek.... :-)

    VálaszTörlés
  2. Csodaszépek!
    A piros pedig különösen étvágygerjesztővé teszi. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretném!:-)Szépek lettek!Nekem mindig a "félbevágott" képek a kedvenceim!:-)

    VálaszTörlés
  4. Micsoda fantasztikus ötleteid vannak

    VálaszTörlés
  5. Mennyi finomság egy bonbonban!

    Nagyon csinik lettek!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta! Szépek a liofilizált eprek a tetején!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek,és a fotó is nagyon szép!

    VálaszTörlés
  8. Ez hihetetlen jól hangzik, ilyet is kellene készítenem...!

    VálaszTörlés
  9. Zsuzsa!
    Nagyon finom magában is:-))Remélem kész vagy a pályázattal:-)

    Tücsök Bogár!
    KÖszi, kedves vagy:-))

    Nelli!
    KÖszi neked is, én is szeretem a félbevágott képeket, főleg a réteges bonbonoknál:-)

    Bianka!
    Nagyon igyekszem:-))

    Tatin!
    Köszi szépen:-))

    Erinacea!
    Igen nekem is nagyon tetszik:-))KÖszi szépen:_)

    Ditta!
    KÖszi neked is:-)

    Erika!
    A Tiéd is nagyon klassz lett:-))

    VálaszTörlés
  10. Ez varàzslatos:) nagyon jòl néz ki, a 3. kedvencem Nálad!

    Ezzel indulhatsz is a VKF 42-n:)

    VálaszTörlés
  11. Vianne!
    Köszi, kedves vagy.
    Anyukámék teljesen el voltak varázsolva tőle:-))
    Igazad van a VKF-re is jó lett volna, de már publikáltam, ott pedig a határidő lejárta előtt egy héttel lehet kitenni a blogba. Sebaj, lesz másik:-))

    VálaszTörlés