2011. március 1., kedd

Vörösborzselés, csokoládékrémes bonbon fehér csokiba zárva



Már régóta szemeztem a fehér csokiburokkal, de még eddig nem csináltam. Ugyanis  nem szeretem, én meg szeretek olyat készíteni, amit én is szeretek:-))
Párom már nem ilyen válogatós. Mint mindig ez a csoki is meglepi volt estére neki, nagyon szereti az ilyen meglepetéseket. A fehér csokival továbbra sem kötöttünk barátságot, de ehhez az ízkombinációhoz ezt tudtam elképzelni. A bonbon viszont nagyon finom lett, mondta a fő kóstolom:-) Általában a formában készített bonbonokból 15 db lesz, most csak 12 db készült, mert annyira volt elég a fehér csokim.

Vörösborzselés, csokoládékrémes bonbon fehér csokiba zárva


Hozzávalók:
a csokiburokhoz:
10 dkg  jó minőségű fehér csokoládé

a vörösborzseléhez:
1 dl jó minőségű vörösbor ( Szekszárdi Cabernet Franc)
1 kiskanál méz
2 kiskanál zseléfix


a csokikrémhez:
5 dkg jó minőségű étcsokoládé ( 55%-os)
2 evőkanál tejszín.

Elkészítés: először a csokikrémet készítem el. A tejszínt egy pici lábasban 1 percig forralom, majd beletördelem az étcsokoládét addig keverem, amíg felolvad a csoki. Hagyom teljesen kihűlni. 
Következő lépésként a fehér csoki temperálását végzem el, a csoki felét a csokiolvasztó gépemben felolvasztom szigorúan 40 fokig, majd beleteszem a másik felét és többször átkeverve hagyom felolvadni. Ekkor  a hőfoka kb. 22 fok körül van. Újra visszamelegítem  kb. 25-28 fokra és egy kis ecset segítségével kétszer kikenem a formát. Közte a hűtőben pihen.
Közben elkészítem a vörösborzselét, a vörösborba keverem a mézet, mert kicsit száraz volt  a bor nekem és beleteszem a zseléfixet. Jól elkeverem, majd átszűröm az esetleges csomók miatt. A hűtőből kiveszem a csokiformát és egy kiskanál segítségével zselét teszek a bonbonba kb. a feléig. Utána várok addig, amíg a zselé kicsit megköt. Ekkor a csokikrémet kis műanyag zacskóba teszem, a sarkát levágom és ennek segítségével töltöm meg a  maradék helyre a krémet, helyet hagyva a lezáráshoz. Ismét hűtőbe teszem. A végé az újratemperált csokival lezárom, mehet a hűtőbe. Kb. egy óra múlva ki is lehet pattintani a formából.


28 megjegyzés :

  1. De gusztáv lettek.
    Nagyon szívesen megkóstolnám:D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper bonbon! Én dióval párosítottam már a vörösborzselét, úgy is isteni :)

    VálaszTörlés
  3. Hát... Összefutott a nyál a számban, überjó ez a borzselé-csoki kombó!

    VálaszTörlés
  4. csodásak! és az a háttér amibe tetted őket, nagyon romantikusra sikerültek a fotók :)

    VálaszTörlés
  5. Ez valami csodás lehet! Hasonló tölteléken gondolkodom egy ideje, csak étcsokiburokban, a fehérrel én sem vagyok barátságban. Az ízét szeretem, de dolgozni vele...

    VálaszTörlés
  6. wow!! Ez nagyon tetszik!! (én sajna nem vagyok barátságban a zselével, de majd megkérem Bencémet alkosson, neki jól megy :D, már a macskának is zselézi a kaját. :)

    VálaszTörlés
  7. Pont ma vettem több tábla fehér csokit, mert én is kísérletezni szeretnék vele!
    Persze nekem más lesz a töltelék!
    De ez nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  8. Hát ez gyönyörű!!!! Nem tudom mnnyire ízlene nekem, mert én sem rajongok a fehércsokiért (annál is inkább, mert nem is igazi csoki), de vannak olyan esetek, amikor még neekem is belefér... na ez AZ!:-)))
    Így ahogy van jöhetne egy kis doboznyi:-)

    VálaszTörlés
  9. Isteni lehet,a fotók meg káprázatosak!:)

    VálaszTörlés
  10. De csodásak!!! Nagyon ott vagy a bonbon gyártásában. :))

    VálaszTörlés
  11. Hűha! Nagyon jól hangzik! Ötletes!

    VálaszTörlés
  12. DebiGabi!
    Ma volt két tesztalanyom is, nekik is nagyon ízlett:-)

    Erinacea!
    A dió is jó párosítás. Ez a bonbon egy hirtelen ötlet volt, nagyon megtetszett na zselés rész:-)

    Dia, Chef Viki!
    KÖszi, kedvesek vagytok:-)

    Colors in the Kitchen !
    A fehér csokihoz a piros volt a legjobb választás:-)

    Bianka!
    Köszi, kedves vagy:-)

    Cecile!
    Nem is volt könnyű, de megoldottam, nagy barátságba nem kerültünk. Legközelebb én is étcsokiba teszem:-)

    Emőke!
    Bence ügyes, ezt is meg tudja csinálni:-)

    Citromhab!
    KÖszi kedves vagy, most talán nekem is tetszik:-)

    Erika!
    Majd megyek megnézem mist sikerült készítened:-)

    Latsia!
    Nekem is elmenet egyszer, de maradok az étcsokinál, párom viszont szereti:-)

    Ditta, Thrini, Tündér!
    Köszi szépen a kedves szavakat:-))

    VálaszTörlés
  13. Nagyon jól hangzik! Nekem szimpatikus ez a recept és a fehércsokit is szeretem. A színkombináció meg egyenesen a szívem csücske. :)

    VálaszTörlés
  14. Pixie!
    Köszi kedves vagy:-)
    Akkor a legközelebbi talira ilyet is viszek:-))

    VálaszTörlés
  15. Finomak lettek gondolom!A pöttyös poharak a kedvenceim!:-)
    Olvastam, hogy keresel bagett formát:http://www.ecsy.hu/index.php?page=3&group=24&lang=hu
    Itt van többféle méret is.

    VálaszTörlés
  16. Nelli!
    KÖszi a linket, igen keresek bagett sütőformát, sok helyen néztem, itt is, de az ára igen borsos, a kisebb 4 rekeszes, majdnem 10 ezer forint nettóban, ennyit nem szánnék rá:-)
    A desszertmesternél most nincs, de azt mondták 1 hónapon belül nem is lesz:-(

    VálaszTörlés
  17. Klassz ez a bonbon! Szeretem a vörösbort... :-)

    Én a Kookta-nál vettem a bagett formát, 1 éve, 4200 Ft volt. Most nekik sincs, megnéztem. De azért ha esetleg mész a Konyha kiállításra, nézd meg náluk!

    VálaszTörlés
  18. Igézően szépek!!! És a vörösborzselé...hmmm:)

    VálaszTörlés
  19. Zszsa!
    Köszi kedves vagy.
    Igen a kooktánál is láttam, de ott sincs.Sajna nem tudok menni a konyha kiállításra, pedig szívesen mennék:-))

    VálaszTörlés
  20. Mézeskalács!
    Köszi, kedves vagy, nagyon finom volt:-))

    VálaszTörlés
  21. Ha az vigasztal, hogy én is itthon maradok a hétvégén, pedig nagyon mentem volna...
    Sok minden lesz most Bp-en, ráadásul féláron lehet utazni vonattal és busszal az utazás kiállítás miatt.
    És nem akarom elkiabálni, de ígéretem van rá, hogy holnap hoz nekem egy ismerős csokifóliát Szegedről! :-) Persze férfi, úgyhogy lehet, hogy kimegy a fejéből. :-D

    VálaszTörlés
  22. Zsuzsa!
    Igen vigasztal:-))
    Remélem kapsz fóliát, nekem is holnapra ígérték.

    VálaszTörlés
  23. Megkaptam a fóliákat! :-) 4 db összesen, mert nem volt választék. :-( És csalódás, hogy kissé sérült helyenként a minta, pedig a srác ládában szállította, közben nem sérülhetett meg. Olyan, mintha tárolás közben rápakoltak volna. De nem azonos helyen! Mindegy, gyakorolni jó lesz! De azt olvastad, hogy: "A gyerekek tevékenységére és figyelmére káros hatással lehet." ???? :-(

    VálaszTörlés