2011. március 18., péntek

Tojáslikőr - VKF 41!


Nagyon örültem a témának, amit Mézigörl, a VKF 41. fordulójának háziasszonya írt ki. Nevéből adódóan mi is lehetett volna más, mint a méz.
Miért is a mézet választotta? (idézet  Mézigörl blogjából)
"...a méz csupa napsugár és napfény, amire az ember egészségének nagy szüksége van."
(Ignácz Sándor, 1943) 
Colors in the kitchen hívta fel a figyelmemet (köszi:-), hogy ez a recept is belefér a VKF-41. fordulójába, akkor meg miért ne:-))
A napokban készített bonbonhoz volt szükség tojáslikőrre. Itthon viszont nem volt, ezért gondoltam készítek valamiből. Több receptet is elolvastam, de majdnem mindenhol tiszta szesszel készült, ami szintén nem volt itthon. (hmmm, micsoda háztartás, ahol nincs tiszta szesz a kamrában:-))Valahol olvastam, hogy vodkával is jó, amiből találtam egy üveggel. Elég poros volt az üveg, régóta ott lehet a polcon. Nálunk senki nem szereti. Na gondoltam indul az újrahasznosítás. Jó sűrűre készítettem a likőrt,  kevés alkohollal. Annyira megtetszett, hogy Húsvét előtt még egyszer el fogom készíteni.

Tojáslikőr

Hozzávalók:
4 tojássárgája,
2 evőkanál méz,
15 dkg cukor,
1 rúd vanília kikapart belseje,
4 dl tejszín,
3,5 dl vodka.

Elkészítés: A tejszínt feltesszük melegedni, a tojássárgákat habosra keverjük a cukorral, a mézzel, hozzáadjuk a vanília kikapart belsejét.Addig főzzük állandó keverés mellett, amíg be nem sűrűsödik. Ekkor levesszük, kicsit hagyjuk hűlni, majd hozzákeverjük a vodkát. Aki erősebben szereti, tehet bele többet is. Amikor teljesen kihűlt, akkor leszűrjük, egy üvegbe öntjük és hűtőbe téve tároljuk.

20 megjegyzés :

  1. Fincsi lehet és a fotók nagyon szépek! Amúgy ez is egy VKF recept lehetne, mert van benne méz :)

    VálaszTörlés
  2. Ezek a fotók csodásak! A bolti tojáslikőr nem igazán nyerte el a tetszésemet. Lehet, hogy kipróbálom házilag. Elárulnád nekem, hogy meddig áll el?

    VálaszTörlés
  3. Nelli!
    Nagyon régen ittam én is, de ez nagyon ízlett.

    Colors in the Kitchen !
    Milyen jó ötletet adtál, azt hiszem javítom is :-))

    Mézeskalács!
    Köszi, kedves vagy:-) Boltit nem ittam azt hiszem, vagy 25 éve, igazából nem tudom meddig áll el, mert már több, mint egy hete van a hűtőben és semmi baja, nagyon finom:-))

    VálaszTörlés
  4. Imádom a tojáslikőrt, igaz nekem bolti van itthon, de az is nagyon finom.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet!!! Húsvétra én is megcsinálom, csak előbb beszerzem hozzá a vodkát, mert nálunk nem csak tiszta szesz, de még vodka sincs itthon soha.:)

    VálaszTörlés
  6. Anna gyermekem épp a hétvégén mondta, hogy tojáslikőrre készül. Küldöm neki a linket .

    VálaszTörlés
  7. Megláttam a képeket és Star Wars fííílingem lett: tojáslikőr klónhadsereg. :D Nagyon jól néznek ki, ezer éve nem ittam tojáslikőrt, lehet, most megpróbálkozom vele. :)

    VálaszTörlés
  8. Mesések a képek! Annyira fázom, jól le tudnék gurítani most egy pohárkával :-)))

    VálaszTörlés
  9. Tatin!
    Akkor itt az ideje, ha elfogy a bolti, akkor hazai is legyen:-))

    Gizi!
    Szerintem mi is úgy kaptuk, mert senki nem szereti, nem is fogyott el, na de majd most:-))

    Gondaanyu!
    Remélem ízleni fog neki is:-))

    Egycsipet!
    Ez volt a cél, hogy olyan sejtelmes legyen a kép. Próbáld ki nem fogod megbánni:-))

    Chef Viki!
    Köszi kedves vagy!

    Boianka, köszi neked is, nekem is tetszett:-))

    Életünk és ételeink!
    KÖszi Neked is:-))

    VálaszTörlés
  10. Csodálatos az oldal, annyira guszták a kész művek, hogy bármelyikért feladnám a fogyókúrám!

    VálaszTörlés
  11. Maranna!
    KÖszi, nagyon kedves vagy:-)
    Mértékkel néha ilyet is lehet enni:-))

    VálaszTörlés
  12. DE jól néz ki és biztosan annyira finom is!

    VálaszTörlés
  13. Eszter!
    KÖszi, kedves vagy, tényleg finom volt:-))

    VálaszTörlés
  14. hello!
    Azt lehet hgy csak mézzel csinálom és teljesen kihagyon a cukrot?

    VálaszTörlés
  15. Sziasztok!
    A hozzávalók közül tényleg kimaradt a tejszín mennyisége, vagy csak én nem találom!
    Köszi a segítséget!

    VálaszTörlés
  16. Reni!
    De jó, hogy szóltál, kimaradt, javítom.
    Köszi!

    VálaszTörlés
  17. Nagyon csodás a fotó! Én még kevesebb vodkával csináltam (1,5 dl), most húsvétra kicsit emelem az alkohol adagot én is.

    VálaszTörlés