2011. március 16., szerda

Mascarponés tojáslikőrös bonbon


Valamikor régen, boldogult lánykoromban azt hiszem szerettem a tojáslikőrt. A napokban készítettem egy kis üveggel, egészen sűrűre, nem túl sok alkohollal. Utólag talán lehetett volna erősebb is, na de majd legközelebb. Viszont nagyon finom lett, amolyan kontyalávaló, ahogy nagymamám mondta annak idején:-)  Ebből készült ez a bonbon is. Na jó bonbonnak picit nagyobb, de volt még, a karácsonykor vásárolt csokipohárkából és abba képzeltem bele ezt a finomságot. Mondhatom azt is, hogy nagyon jó lett, de nem szeretném magamat dicsérni:-)) 10 db-ot készítettem.

Mascarponés tojáslikőrös bonbon

Hozzávalók:
4 evőkanál tojáslikőr,
2  evőkanál mascarpone,
5 dkg marcipánmassza,
10 db csokipohár,
5 dkg étcsokoládé.

Elkészítés: a tojáslikőrt és a mascarponét összekevertem, majd kiskanál segítségével a csokipoharakba töltöttem, kb. 3/4-ig. A marcipánmasszát kinyújtottam nem túl vékonyra és a csokipohár méretének megfelelő nagyságú köröket vágtam ki belőle. Ezzel zártam le a krémet, de hagytam helyet a forma lezárásához is. Ezután temperáltam az écsokoládét és lezártam vele a csokipoharat. Hűtőbe tettem, hogy a csoki megdermedjen. Majd megfordítottam a csokipoharat és papírkapszliba tettem.


23 megjegyzés :

  1. Ez vicces, pont azon agyaltam, hogy hogy lehet egy ilyen extramély szilikonformából kinyomni a bonbont, és aztán írod, hogy pohár :))) Jót nevettem magamban! De tök jó ötlet a pohárbonbon :) Csak ha lehet, én pl. Baileyst-kérek tojáslikőr helyett, mert azt nem szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Erinacea!
    Akkor Neked készítek baileysel:-))
    Ez a krém annyira lágy, hogy a magasabb forma lehet összeroppanna a kinyomáskor, de talán érdemes lenne kipróbálni:-)

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus micsoda ízkavalkád

    VálaszTörlés
  4. Na ezt biztosan elkészítem, mert van csokipoharam. Fogalmam sincs miért vettem. Ezek szerint azért, hogy ilyet csináljak. :)

    VálaszTörlés
  5. Micsoda ízek. Csorog a nyálam!
    Nagyon guszták lettek!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretem a tojáslikőrt, amióta én készítem magunknak. Tudom miről beszélsz. Elképzelem a marcipánnal és az étcsokival, hmmmm! Jó ötlet ez a csokipohár, nem láttam még sehol ilyet. Hol lehet kapni?

    VálaszTörlés
  7. Én is inkább Baileyseset kérnék... :P Tetszik a díszítés is..tavaszias! :) /egyszer ittam valószínűleg romlott tojáslikőrt, azóta nem kedvelem :(/

    VálaszTörlés
  8. Chries, Bianka!
    Köszi, kedvesek vagytok!

    Tücsök Bogár!
    Néha én is vagyok úgy, hogy megveszek valamit, majd jó lesz valamire:-))

    DebiGabi!
    KÖszi, kedves vagy:-))

    Dia!
    A csokipoharat karácsony előtt az Aldiban lehetett kapni:-))

    Emőke!
    Akkor Neked is olyat készítek legközelebb:-))

    VálaszTörlés
  9. Nyam, nyam, nyam! Ahogy közeledni fog a tél, rámozdítom a sógorom a csokipohár beszerzésére:)

    VálaszTörlés
  10. Hűűű, de jól néz ki!!! :-)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jópofa! Mintha gyűszűk lennének. :) Persze csokiból. Én megkóstolnám ezt is. :)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon jól néznek ki,én is néztem,hogy milyen érdekes forma,azután olvastam,hogy csokipohár:-)Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  13. Mézeskalács!
    Köszi, kedves vagy, majd szólok, mikor lesz akciós héten:-)

    Mariam, Ottis!
    Köszi nektek is:-)

    Pixie Pie!
    Ha előbb nem, jövő januárban viszek:-))

    Ditta!
    Nekem is nagyon tetszett:-)

    VálaszTörlés
  14. Gesztenyém, kérhetek egy kupicával?:-)

    VálaszTörlés
  15. Latsia drága!
    Már küldöm is, van belőle bőven:-))

    VálaszTörlés
  16. Én bizony dicsérlek ezekért a csodálatos bobbonokért, csak egy gondom van velük, hogy nem tudok beléjük harapni. Isteni finom lehet.:)

    VálaszTörlés
  17. Már alig várom! :) Addig is meglepi nálunk :) Gyere :)

    VálaszTörlés
  18. Jujj, ezzel a bonbonnal engem le lehetne venni a lábamról! Marcipán és tojáslikőr külön is isteni...hogy együtt milyenek lehetnek...úhh bele se merek gondolni! :-D

    VálaszTörlés
  19. Hát ez gyönyörű lett!! Nagyon ötletes. Én sem vagyok tojáslikőr rajongó, de a magas kakaótartalommal biztos nagyon jó együtt. Hol vetted hozzá a poharakat?

    VálaszTörlés