2011. március 22., kedd

Marcipános-kókuszos mokka kocka


A polikarbonát forma kudarca után inkább mártott kockát készítettem ma. Most egy időre elvetettem a formában való készítést:-)) Nekem ezek a réteges bonbonok jobban bejönnek. Több ízt lehet összehozni benne. Ehhez a bonbonhoz  transzfer fóliát is tudtam használni. Egy 14x14-es kis fehér tálkát sütőpapírral kibélelek és abba készítem a bonbont. Amikor minden réteg belekerült, és jól lehűlt, akkor 25 közel egyforma kockára vágom még a tálban, majd kiemelem a papírral együtt és utána kezdem mártani a kockákat a temperát csokiba.

Marcipános-kókuszos-mokka bonbon

Hozzávalók:
10 dkg marcipán

a mokka krémhez:
10 dkg étcsokoládé,
0,5 dl tejszín
2 kiskanál nescafé,
2 evőkanál Mozart likőr,

 a kókusz krémhez:
10 dkg fehér csokoládé,
5 dkg kókuszreszelék,
0,5 dl tejszín.

a külső csokiburokhoz:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (75 %-os).

Elkészítés: a marcipánt a tálka méretére nyújtom és az aljába teszem.
A mokka krémhez a tejszínt egy percig forralom, majd beletördelem az étcsokoládét és addig keverem, amíg teljesen elolvad. A likőrt egy kis pohárban megmelegítem és feloldom benne a kávét. A csokival jól elkeverem. Hagyom teljesen kihűlni, majd ráöntöm a marcipánra. Kb. 15 percre hűtőbe teszem.
Addig elkészítem a kókusz krémet. A tejszínt egy percig forralom, majd beletördelem a fehér csokoládét és hagyom felolvadni. A végén belekeverem a kókuszt is. Hagyom teljesen kihűlni, majd a hűtőből kivett tálba a kávé krémre öntöm. Ismét hűtőbe teszem annyi időre, amíg megdermed a krém. Ekkor kiveszem és felkockázom.
Közben a csokoládét temperálom. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra. Ebbe mártottam bele a kockára vágott bonbonokat., amiket egy genotherm fóliára tettem.
A transzfer fóliát a csokikockáknál picit nagyobbra vágtam és a még meg nem dermedt csokira tettem és a mártóvillával kicsit elsimogattam, hogy ne maradjon alatta levegő buborék, mert akkor a minta nem megy át a minta a bonbonra.

15 megjegyzés :

  1. Atyám, de fini lehet ez is!
    Hogyan lehetne Nálad válogatás bonbonosdobozt rendelni??? :)

    VálaszTörlés
  2. Jó ötlet ez a válogatás bonbonosdoboz!:-)
    Erinaceanál is rendelnék egyet, Nálad is!:-)

    VálaszTörlés
  3. Mokkás és kókuszos? Ez olyan, mint egy személyre szabott recept ...nekem!
    Nagyon szépek ezek a kockák! A polikarbonát formás katasztrófádról lemaradtam, mindjárt kinyomozom, hogy mi is volt az :) !
    Én csodálom mindazokat, akiknek van türelmük szilikon és egyéb formákban bonbonokat készíteni. Mert egyszer én is elkövettem, de azóta se tudtam magam újra rávenni... azért ezekhez a kockákhoz is kell a türelem!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép ez a 3 réteg. Én a kávét csak meginni szeretem ( azt nagyon), de biztos nagyon jó párosítás ez a kókusz-kávé ízesítés.

    VálaszTörlés
  5. Csodálatos!!! Reggeli helyet szívesen elbonbonozgatnák itt nálad.:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon rajongok én is a "csíkos" dolgokért!:)

    VálaszTörlés
  7. Á, kávéfüggőként jöttem én is! Kókusszal még nem hoztam össze a kávét, de jól hangzik! A katasztrófát meg én sem értem, azok az epres közepű kókuszosak tök csinik voltak!

    VálaszTörlés
  8. Pixi!
    A megajándékozott szerint is nagyon finom volt a csoki:-)
    Megmondod milyen kell, oszt úgy:-))

    Nelli!
    Megbeszéljük:-))

    Atira!
    KÖszi szépen:-)

    Gabi!
    Nem írtam róla, mert valóban katasztrófának élem meg, a második eresztés belegyógyult a formába:-))Én szeretem készíteni, bár most jön a nyár, akkor kissé háttérbe fog szorulni:-)

    Tatin!
    Valóban jó párosítás volt, én is most próbáltam először:-)

    Gizi!
    Nem is rossz ötlet, reggeli helyett bonbon:-))
    bonbonos szakértőkkel.

    Erika!
    Örülök, hogy Neked is tetszik:-))

    Erinacea!
    Igen, az első úgy ahogy sikerült, a második viszont teljes kudarc, a bonbon belegyógyult a formába, pedig mindent előírás szerint csináltam, értekeztem róla bonbonos szakértőkkel:-))

    Bianka!
    KÖszi, kedves vagy:-))

    VálaszTörlés
  9. Hát, Gesztenye, most már tényleg kíváncsi vagyok, mire jutok majd a formával! Gondolom, ezt is ki kell tapasztalni.

    VálaszTörlés
  10. Erinacea!
    Neked biztos sikerülni fog:-))
    Milyen formát vettél és hol, ha nem titok?:-))

    VálaszTörlés
  11. Gesztenye!

    Ne add fel, nekem 10 elbénázott kísérletem volt:)azután jöttem rá, hogy fel kell melegíteni.
    Biztos van vmi, amit ki kell tapasztalnod még. Olyan lehet ez is mint a macaron, bár azt még nem próbáltam.
    Biztos a mártott bonbonok sem sikerültek elsőre ilyen gyönyörűre, mint ezek itt!!

    Válaszoltam nálam, majd nézd meg, hátha...

    VálaszTörlés
  12. Gesztenye, én a Vianne által ajánlott Goodwill-től rendeltem, kb. olyan árban van, mint a tiéd az Écsy kft. honlapja alapján. Kettőt újítottam: van egy csavart félgömb (ami, mint később kiderült, pont olyan, mint a Vianne-é, amiben a rózsás bonbont csinálta), a másik meg "gyémánt" fantázianévre hallgat. De nagy vágyam még egy sima, fényes tetejű félgömb, ha boldogulnék a már beszerzett kettővel, akkor a húsvéti nyúltól kérnék egy olyat :))) Hát, majd kiderül, hogy megy! Viszont majd lehet, hogy zaklatlak a másik blogodon macaron-ügyben, mert elhatároztam, hogy adok egy utolsó, harmadik esélyt a nyamvadtaknak :)

    VálaszTörlés
  13. Vianne!
    Köszi a sok segítséget, nagyon kedves vagy:-))
    Később még újra próbálkozom:-))

    Erinacea!
    Igen ismerem a Goodwill oldalát, sok jó dolog van ott is.Most már csak fel kellene jutni Pestre, na meg egy csomó pénz kellene hozzá:-))
    Macaron ügyben jöhetsz, ha megfelelő amit én késíztettem:-))

    VálaszTörlés