2011. március 8., kedd

Marcipános kókuszkocka


Réges-régen (a mesék is így kezdődnek), még az üveghegyen is túl, volt egy picike csokoládé bolt nem messze tőlünk. Olyan, ahol a stollwerck karamell cukorkát, a fruttit (van aki még emlékszik rá?) olyan szép nagy üvegből árulták, szemenként lehetett venni. Csodálattal néztük a rengeteg csokikockát is, kedvencem  az arany és az ezüst kocka volt.
Talán ez ihlette a mai bonbonomat, azok a régi ízek, a régi hangulata a pici boltnak.
Na meg a tegnap vásárolt fóliák izgattak:-)))

Marcipános kókuszkocka

Hozzávalók: 
a marcipán réteghez:
10 dkg marcipán
1 evőkanál darált pisztácia (sótlan),

a kókusz réteghez:
0,5 dl tejszín,
10 dkg fehér csokoládé (Milka)
5 dkg kókuszreszelék,
1 kiskanál méz,

a csoki réteghez:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (55 %.os),
0,5 dl tejszín,
1 evőkanál rum

a bevonáshoz:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (75 %-os)

A pisztáciát aprító  gépben nagyon finomra daráltam, majd összegyúrtam a marcipánnal. Egy 16x16 cm-es kis tálat kibéleltem sütőfóliával és marcipánt a tál méretére nyújtottam és beletettem az aljába.
A kókusz réteghez a tejszínt 1 percig forraltam, majd beletördeltem a fehér csokoládét és hagyom, hogy teljesen felolvadjon. Ekkor kevertem bele a kókuszreszeléket. és a mézet. A kókuszos masszát a marcipánra simítottam és betettem a hűtőbe.
Amíg hűlt, elkészítettem a csoki réteget. Itt is a tejszínt egy percig forraltam, majd beletördeltem a csokit és hagytam teljesen felolvadni, a rumot is belekevertem. A hűtőből kivett tálba tettem a kókusz tetejére, szépen elsimogattam, majd ismét hűtőbe tettem.
Közben temperáltam a külső réteghez a csokoládét.
A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra. Ebbe mártottam bele a kockára vágott bonbonokat., amiket egy genotherm fóliára tettem.
A transzfer fóliát a csokikockáknál picit nagyobbra vágtam és a még meg nem dermedt csokira tettem és a mártóvillával kicsit elsimogattam, hogy ne maradjon alatta levegő buborék, mert akkor a minta nem megy át a minta a bonbonra.

20 megjegyzés :

  1. Gesztenye!Jöhet úgy ahogy van!:-)nagyon guszták és gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  2. Annyira gyönyörű, nem is tudok mást mondani:-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szorgalmas voltál, és fincsi bonbont sikerült alkotnod!

    Én még agyalok...

    VálaszTörlés
  4. Jahajj!
    A kókuszost is szeretem. A nagylány meg kiváltképp. :)

    VálaszTörlés
  5. Nem is csodálom az izgatottságodat, én is kipróbálnám az összes szépséget egyszerre:))
    klassz a recept is!

    VálaszTörlés
  6. Én a Fruttira is igen, emlékszem:) Az élemedettebb kor előnye, a több emlék :):)
    Gyönyörű, kókusz és marcipán, más olvasva is nyelek csak nagyokat.

    VálaszTörlés
  7. Bianka!
    Köszi kedves vagy:-)

    Ditta!
    Köszi neked is!
    Valakinek a névnapjára készülök, aki igencsak édesszájú:-))

    Citromhab!
    KÖszi kedves vagy, ennyi elég is:-))

    Tatin!
    Várom a tiédet is:-))

    Tücsök Bogár!
    Én nem annyira, de ez most nagyon finom lett:-))

    Erika!
    Csak egyesével, pedig mindet kipróbáltam volna:-)

    Gondaanyu!
    Igen szép emlékek:-)))Az élemedettebb kor még odébb van Neked is, csak kicsit korábban születtünk:-))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek! Már nekem is kötelező lesz valami hasonlót készíteni. :) A fóliát nekem is ki kell próbálnom! Nagyon izgatja a fantáziámat, csak túlzottan sajnálom, mert félek, hogy elrontom. :(

    VálaszTörlés
  9. Hihetetlenül, mesésen szépek!!!

    VálaszTörlés
  10. Gratulálok Gesztenye, gyönyörűségesek:)

    VálaszTörlés
  11. Dia!
    Biztos nem fogod elrontani, nem nehéz vele bánni:-)

    Mézeskalács!
    Köszi, kedves vagy:-))
    Vianne!
    Neked is köszi:-))

    VálaszTörlés
  12. Csodálatosak!!!!
    Nagyon ismerős az a kis boltocska, felénk is volt egy pont ilyen. ÓÓÓÓ és milyen finomságokat árultak benne. Nagyon ügyes vagy, úgy szeretek itt nálad nézelődni és sóvárogni a sok finom bonbon után.:)

    VálaszTörlés
  13. Gesztenye!Olyan szépek lettek!Először én féltem a fóliától, de sikerült vele szépen dolgozni.Én egy torta tetejére tettem.

    VálaszTörlés
  14. :D:D Mindig előttem jársz egy lépéssel...nem igaz :D Mondjuk nekem többnyire hétvégén van időm alkotni, de már agyban kitaláltam hogy marcipán-kókusz bonbon...szóval olyan vaagy! :D Ez a transzferfólia tényleg nagyon jó ötlet! :)

    VálaszTörlés
  15. Hű, ez finom lehet! Szép a fólia is, nagyon csajos. :))
    Frutti? Abszolút favorit volt gyerkőcként. :))

    VálaszTörlés
  16. Gesztenyém, ez így ahogy van jöhetne, egyenesen... már ha még lenne belőle, merthogy nyilván eltűnt az egész azonnal:-)

    VálaszTörlés
  17. Gizi!
    És micsoda hangulata volt, imádtam:-))
    Csak gyere nyugodtan és nézelődjél, attól legalább nem lehet hízni:-)))

    Nelli!
    Köszi, kedves vagy!Láttam annak idején a tortát, nagyon jó lett:-))

    Emőke!
    Jól van, na legközelebb megvárlak:-)) Nekem is nagyon tetszik a fólia:-)

    Egycsipet!
    Még egy fruttifun:-)))
    Örülök, hogy más is szívesen emlékezik:-))

    Latsia drága!
    Nem, nem tűnt el, mert nem vagyunk mi olyanok:-))))hogy mingyááá befaljuk:-)))
    Egy barátunk névnapjára készítem, mert nagyon édesszájú:-))

    VálaszTörlés
  18. nem tudom hová lehet ezt fokozni...
    röviid idő alatt a tökéletesig fejlesztetted a "bonbonmániádat"
    gyönyörűek a fotók is.
    büszke vagyok rád.
    :)

    VálaszTörlés
  19. Mnéni!
    De jó, hogy itt jártál:-))
    Köszi a kedves szavakat, nagyon aranyos vagy.
    Ezt még nagyon lehet fejleszteni, a képeket is:-))
    Imádlak és puszillak!

    VálaszTörlés