2011. március 3., csütörtök

Kumquat likőrzselés bonbon


Pár éve kaptam a kisfiamtól egy üveg kumquat ikőrt, amit Korfuról hozott. Mivel én nem iszom szeszt, meg az üveg is olyan jól nézett ki, Korfu szigetét mintázta, így a bárszekrénybe került. A héten voltam egy bevásárlóközpontban, ahol az előtérben egy standnál rengeteg szárított, kandírozott gyümölcsöt, olajos magokat árultak. Csak ámultam a kínálaton, míg nem megláttam a kandírozott kumqatot. Innét beindult a fantáziám. Egyébként is rákattantam a zselés bonbonokra. Vettem belőle vagy 10 szemet.. Láttam az eladó arcán egy kis csodálkozást, hogy csak ennyit vásárolok. Volt vagy 120Ft. :-) Hazajöttem és 2 napra beáztattam a gyümölcsöt, mondhatom tényleg kevés volt a 10 szem, mert fantasztikus finom. Frissen még nem ettem kumqatot, de biztos finom lehet. Ha valaki nem ismerné ezt az egzotikus gyümölcsöt, itt talál róla leírást.
A zselé szuperül sikerült, a csoki roppant, az ízhatás kitűnő volt. A csoki elfogyasztása után kellemes éde és egy picit fanyar íz maradt a szájban. 

Kumquat likőrzselés bonbon

Hozzávalók:
a csokiburokhoz:
5 dkg fehér csokoládé (most Milka)
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (75%-os),

a töltelékhez:
5 db kandírozott kumquat ,
1 dl kumquat likőr,
2 kiskanál zselatinpor.

Elkészítés: a fehér csoki temperálását végzem el először, a csoki felét a csokiolvasztó gépemben felolvasztom szigorúan 40 fokig, majd beleteszem a másik felét és többször átkeverve hagyom felolvadni. Ekkor  a hőfoka kb. 22 fok körül van. Újra visszamelegítem  kb. 25-28 fokra és egy a csokit egy pici műanyag zacskóba teszem és a végét levágva a forma aljába teszek egy keveset. Hűtőbe teszem. 
Ezután az étcsokit temperálom. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra és egy kis ecset segítségével a bonbon formát kétszer kikentem, közte a hűtőben pihent. 
Amíg a bonbon a hűtőben van, elkészítem a tölteléket. A kumquatot kiveszem a likőrből és apró darabokra vágom, a magot kiszedem belőle. A zselét pár kanál felmelegített likőrrel összekeverem, majd mehet bele a gyümölcs. Addig kell a bonbonba tölteni, amíg folyós állapotban van. A hűtőből kiveszem a formát és a kihűlt tölteléket kiskanállal a formába kanalazom, vigyázva, hogy helyet hagyjak a lezáráshoz. A csokoládét újra temperálom és a bonbonokat lezárom vele. Fél órára beteszem a hűtőbe és utána simán ki lehet pattintani a formából.


20 megjegyzés :

  1. felháborítóan finom lehet... :)) és azt a fehércsokikalapkát hogy csináltad rá?

    VálaszTörlés
  2. Igorka!
    MOst jöttem tőled és nem találok szavakat, szuper vagy!

    A forma adta magát, először a fehér csokit tettem az aljába, ami a teteje lett, aztán az étcsokit:-))

    VálaszTörlés
  3. Komolyan mondom egyre gyönyörűségesebb bonbonokat csinálsz, pedig mindig azt hiszem, hogy ez már lehetetlen. Na és az ízesítések....hát elképzelésem sincs honnan van ennyi szuper ötleted! Küldöm a csigát, kérem szépen a bonbonjaimat!:))))))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól hangzik, bár még azt hiszem nem ettem- ittam ezt a gyümölcsöt, és a fehér koronája megkoronázta a bonbonokat!:)

    VálaszTörlés
  5. ÁÁÁ :) ettől kész vagyok! :D Nagy gratuláció!!

    VálaszTörlés
  6. Káprázatosan néznek ki,és nagyon finom is lehet,kérek szépen:-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon kívánatos! Nekem is ki kellene próbálnom! Az igazi kumquat egyébként nem annyira finom, én már ettem, de kandírozva még nem is láttam!

    VálaszTörlés
  8. Szuper ízkombináció, és tényleg szépek a fehér kalapkák! Cserélsz banánosra ? :)

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű formázás és képek

    VálaszTörlés
  10. Nagyon helyesek lettek ezzel a fehér "koronával". :) A zselé is finom lehet, érdemes kipróbálni.

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörűségesek lettek!
    A kumquat nyersen nem valami ász, szerintem kandírozva biztos jobb, szelídül az íze.

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörűek lettek! Az ízük is biztos az!

    VálaszTörlés
  13. Mézeskalács!
    Bár közelebb lennénk egymáshoz. Milyen jó ötlet lenne egy kis csere-bere:-))Kár, hogy az én közelemben senki nincs akivel cserélni lehet:-)

    Erika!
    Én sem ettem, de így nagyon ízlett:-)
    A fehér korona nekem is nagyon tetszik:-)

    Emőke!
    KÖszi, kedves vagy:-)

    Ditta!
    Van még belőle pár szem, ma vittem anyukámnak is, nagyon ízlett neki:-))

    Dia!
    Én sem ettem még, kandírozva kapsz a nagy bevásárló központok előterében, én a Tesco előterében találtam rá.

    Erinacea!
    Cserében benne vagyok, megyek megnézem a csere tárgyát:-))

    Bianka, Egy csipet!
    KÖszi, kedvesek vagytok:-))

    Moha!
    Majd kipróbálom nyersen is, aztán beszámolok róla:-))

    Kricky, Puszedli!
    KÖszi, kedvesek vagytok:-)

    VálaszTörlés
  14. Őrület, hogy Ti, bonbonkészítő mesterek egy kevés csokival, néhány egyéb hozzávalóval és egy formával micsoda csodákat műveltek.:)
    A sok fájdalmas, bolti bonbon helyett ezeket bármikor szívesen venném és ajándékoznám bármelyik szerettemnek.

    VálaszTörlés
  15. Kedves Gesztenye! Itt megfogod találni a praliné,bonbon recepteket a könyvekböl!
    http://konyvreceptek.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  16. Ms. Poppy !
    Nagyon kedves vagy, köszi a dicsérő szavakat.
    Tegnap épp azon gondolkodtam, ha ezeket készen kellene megvenni, mi pénzbe kerülne:-)
    Igen sokszor csalódtam én is bonbonokban, kinézetre szépek, de nem ízlettek. Ezek pedig az én ízlésemre formáltak:-))

    VálaszTörlés
  17. Süthetek-fözhetek !
    Óhhh, milyen kedves vagy, már megyek is megnézni, örök hálám:-)

    VálaszTörlés
  18. Kedves Gesztenye!
    Köszönöm a kedves biztatást a blogom megnyitása okán, mivel rögtön megtalált Aranyalma két bloggerdíjjal, (tudod továbbküldős díj) rád gondoltam, remélem ez a következő sor link-ként megy át:

    ingyom-bingyom-taliber.blogspot.com/2011/03/dijak.html

    Sajnos nem tudok ide hivatkozást menteni rendesen.

    Nagyon tetszenek a bonbonjaid, gratulálok hozzájuk!

    Üdv Mariann!

    VálaszTörlés
  19. Mariann!
    KÖszi, kedves vagy.
    Mivel ezt a díjat már megkaptam, akkor belinkellek ahhoz a bejegyzéshez, ha nem gond:-)

    VálaszTörlés