2011. március 30., szerda

Karamell krém tubusos sűrített tejből


Mindig "pici irigységgel" figyeltem a blogokban a dobozos sűrített tejből készült karamell krémeket. Felénk nem lehet ilyesmit kapni. Jó tudom lehet valahonnét rendelni, de nem rendeltem. Viszont nagyon szeretem, a karamell ízt,  gyermekkoromban a kedvencem a stolverk volt. Ma már nem is ismerik ezt a cukrot. Jó nem  volt egészséges, meg mindig odaragadt a fogamhoz, na de annak az íze, hmmm... Darabra is lehetett venni abból a pici édességboltból, amiről a múltkor már írtam. A karamell íz iránti szeretet  azonban megmaradt. Amiben karamell van, csak jó lehet. A napokban láttam Tücsök Bogárnál, hogy tubusos sűrített tejből is lehet készíteni, befőttes üvegben. Őszintén megmondom, picit féltem, hogy nem pattan-e el az üveg a hosszú főzés közben, de Tücsök Bogár megnyugtatott, hogy nem fog. Azért félve emeltem fel időnként az edény fedelét. Láss csodát, minden épségben maradt és izgatottam szedtem ki a csodás krémet. A 3 órás főzési időt betartottam, majd hagytam teljesen kihűlni, de nekem kicsit folyósabb volt, mint amire nekem szükségem lett volna a bonbonokhoz, ezért tanácsért Tücsök Bogárhoz fordultam, aki azt mondta tegyem vissza főni. Így még egy órát ismét vízfürdőbe került, ekkor már jó lett. Köszönöm a receptet itt is, csodás bonbon készült belőle. Az eredeti recept itt található.

Karamell krém

Hozzávalók:
3 db tubusos sűrített tej

Elkészítés: a sűrített tejet egy befőttes üvegbe nyomtam és a tetejét lezártam. Egy fazékba állítottam,  amelybe annyi vizet tettem, hogy az üvegben lévő sűrített tej vonalánál picit feljebb érje a víz, a fedőt rátettem. A gázt a legkisebb fokozatra állítottam, majd így főztem 3 órát. Ha sűrűbbre szeretnétek, akkor hagyhatjátok 4 órát is. Amikor kivettem még folyós volt, de hűlés után nagyon jó állaga lett.


22 megjegyzés :

  1. Hú, de jól néz ki! Legszívesebben belekanalaznék. Most menjek és főzzek egy újabb adagot?

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek Tücsök Bogárral, szívem szerint én is rögtön belenyalakodnék:) Kénytelen leszek minél hamarabb legyártani:)

    VálaszTörlés
  3. már maga a kép is nagyon csodás

    VálaszTörlés
  4. Hú de nagyon jó én is kérném a kanalat:-)

    VálaszTörlés
  5. De gusztusos! Elég csak a képre ránéznem és összefolyik a nyál a számban :-)) Én is elkészítettem csak házi sűrített tejből, így én nem jövök nyalakodni, mert nekem még van :-))) Tényleg nagyon finom!

    VálaszTörlés
  6. Én is akarok ilyet!!! Esküszöm a jövő héten én is megcsinálom! :)

    VálaszTörlés
  7. Annyira fini lehet, de nekem már nem maradt semmi látom!:-)

    VálaszTörlés
  8. WOW!
    Ez a recept nagyon tetszik, ki fogom próbálni!

    Kérlek, nézz be hozzám, szeretnék adni "egy jó szót" :)

    VálaszTörlés
  9. Tücsök Bogár!
    Lehet, azóta el is készült már?:-))

    Mézeskalács!
    Minél hamarabb készítsd el, mert csodás:-)

    Turák Kinga!
    Már nincs mit:-))

    Bianka!
    Köszi, kedves vagy:-)

    Ditta!
    Már elmostam:-))

    Panna!
    Házi sűrített tejből még finomabb lehetett:-))

    Dia!
    Majd megyek megnézem hogy sikerült:-)

    Nelli!
    Már az üveget is elmostam:-))

    Ami!
    KÖszi a jó szót, megyek megnézni:-))

    VálaszTörlés
  10. Csatlakozom Amihoz, tolem is kapsz "egy jo szot" a sok csodas bonbonert, amiket mar csak fel szemmel merek megnezni,mert hamarosan almatlan ejszakakat fognak nekem okozni (marmint a hianyuk)...
    (http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html)

    VálaszTörlés
  11. Fogadj tőlem szeretettel egy "jó szót" a sok-sok finomságért amit nálad találok mindig.
    Szeretek hozzád jönni.
    http://eszterszappan.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  12. Videkek!
    Köszönöm szépen itt is, nagyon kedves vagy:-)

    Nelli!
    Neked is köszönöm, kedves vagy:-))

    Pipacs drága!
    Egyszer küldök neked, ha már ehetsz ilyet:-))

    VálaszTörlés
  13. Nagyon jól néz ki!
    És a képek is fantasztikusa nagyon jók!

    VálaszTörlés
  14. Geszti de egy rugóra jár az agyunk!!! :) épp most vettem 2 doboz sürített tejet :D

    VálaszTörlés
  15. Ancsika!
    Már többször volt így:-)))
    Te is így készíted?

    VálaszTörlés
  16. Egy Pici!
    Bocsáss meg, nem vettem észre a kommented:-)
    KÖszi kedves vagy:-))

    VálaszTörlés
  17. nyam nyam... nagyon guszti..::)) ezt nekem is ki kell próbálni.....::))

    VálaszTörlés
  18. Tényleg nagyon guszta ez a karamellás krém! Vajon cukormentes sűrített tejből is el lehet készíteni! Mondjuk a Maresi féle üvegesből?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem tudom, bár úgy gondolom, mivel abban nincs cukor, nem fog karamellizálódni.

      Törlés
    2. Köszi, sajnos én is így gondolom :( Az is megfordult a fejemben, hogy én rakok hozzá itthon nyírfacukrot, mert azt használom! Azért teszek egy próbát, ha sikerül megosztom, hogy azok is megkóstolhassák, akik nem esznek sima cukrot! :)

      Törlés