2011. március 28., hétfő

Karamell bonbon


Az előző bejegyzés kommentjeiből úgy láttam sok karamell rajongó van, velem együtt. Mióta elkészült Tücsök Bogár egyszerű, de nagyszerű karamell receptje tubusos sűrített tejből, azóta több bonbon is készült vele.
Nagyon tetszik az állaga, na én nem utolsó sorban nagyon finom (sajna:-))) Ehhez a bonbonhoz felhasznált karamell krémbe nem tettem fehér csokit, mert olyan kicsit folyósabb krémet szerettem volna. Féltem kicsit a bonbonzárástól, de simán sikerült vele. Ez a bonbon is polikarbonát formában készült, kezdek belejönni, na meg megszeretni. Kaptam sok segítséget hozzá, de ki kell tapasztalni. Azt tapasztaltam az enyémnél, hogy amikor teletöltöm csokival, akkor nem kell rögtön megfordítani, hogy kicsöpögjön a felesleg, mert nálam túl vékony lett az oldala. Ez a mostani már jól sikerült, a 15 db-ból (már bánom, hogy nem mind a 21-et készítettem el), 2 nem jött ki belőle, mert nagyon vékony volt az oldala a csokihüvelynek. Ez azért a múltkori összes beragadtnál azért jobb arány:-)) De nekem nem jött ki úgy, mint ahogy Wagner Beánál láttam a videón, bizony egy picit oda kellett csapni. Viszont az eredmény kárpótolt mindenért. Csodás fényes, roppanós bonbon, kissé folyós karamell krémmel.

Karamell bonbon

Hozzábalók:

10 dkg jó minőségű étcsokoládé (75 %-os),
5 dkg karamell krém (következő postban benne lesz, addig is nézzétek meg Tücsök Bogárnál).

Elkészítés: a csokoládé temperálásával kezdtem. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. (Remélem a héten meg lesz a hőmérő is hozzá:-))
A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra. A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen tele öntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem kb. 20 percre, majd kivettem és a karamell krémmel megtöltöttem. Ismét hűtőbe tettem kb. 20 percre. 
A megmaradt csokoládét újra temperáltam és a hűtőből kivett bonbonok tetejére a csokoládét rácsurgattam. Ismét habkártyával húztam le a felesleget.  Újra hűtő legalább 1-2 órát és utána kifordítottam  a formából.



20 megjegyzés :

  1. Ezt úgy hívják, hogy kínzáááás! Imádnám nagyon! :)))

    VálaszTörlés
  2. Jaj de szép , ahogy kicsordul belőle a karamell! Csak a lányaim meg ne lássák:))

    VálaszTörlés
  3. Szerintem mindenkit felizgatsz ezekkel a bonbonokkal,:-)csodásak!

    VálaszTörlés
  4. Húúú, de szépek! Meg a kép is! :-)
    Örülök, és bíztató, hogy kezded megszeretni az új formádat!

    VálaszTörlés
  5. ahhh :) Sztm ez teljesen jó! :) De én se fordítottam ki azonnal, hanem vártam pár percet, ahogy a szélénél változik a színe. Az már azt jeletni, hogy rátapadt a szélére a csoki és utána megfordítottam és kifolyt a felesleg. Elég vastag lett így a csokihüvely. De tényleg kell a hőmérő :D Sztm úgy már az összes ki fog potyogni csapkodás nélkül is! :)

    VálaszTörlés
  6. Fúú, de gyönyörű! Ki fogom próbálni, köszi a receptet :)

    VálaszTörlés
  7. Tücsök Bogár!
    Ha egyszer találkozunk, tudom mit viszek Neked:-))

    Moha!
    Pedig tessék nekik megmutatni:-)))

    Ditta!
    Pedig nem szándékosan izgatok:-))

    Bianka!
    Köszi szépen:-)

    Zsuzsa!
    Köszi szépen Neked is, remélem sikerül is majd maradéktalanul:-)

    Emőke!
    Alig várom, hogy legyen hőmérő, ha akkor sem sikerül, feladom:-))

    VálaszTörlés
  8. Adél!
    KÖszi neked is, majd meséld el milyen lett:-))

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörűek lettek!!! Igaz, minden bonbonod az!:-)
    Gesztenye, egyszer próbáld ki dobozos sűrített tejből is a karamellt... sokkal finomabb, mint a tubusos.

    VálaszTörlés
  10. Latsia!
    Köszi kedves vagy:-)
    Kipróbálnám én csak felénk nem kapni, ez meg kéznél, akarom mondani a hűtőben volt.:-))
    Ha sikerül szereznem, akkor mindenképpen ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  11. Csodálatosak ezek a bonbonok!! Jó nagyok nyelek és legszívesebben mind befalnám.:)) Nagyon ügyes vagy!!!!:)

    VálaszTörlés
  12. Megint fincsit alkottál!Olyan szép fényes a csoki!:-)

    VálaszTörlés
  13. Gesztenye, de jó, ezek nagyon szépek, akkor összebarátkoztatok a formával! Ha egyszer találkozunk, én is ilyet kérek :) Ha minden jól megy, a héten én is kipróbálom a polikarbonátot!

    VálaszTörlés
  14. Szia!
    Szeretem a blogod és kedves szavaid, ezért Neked is küldök "egy jó szót", ami egy játék kezdete is:)

    VálaszTörlés
  15. Szeretettel küldök Neked "egy jó szót":)

    VálaszTörlés
  16. De jóóóó!!!
    Örülök, hogy nem adtad fel, nagyon szép lett!!
    A csokimousse-málnád is megihletett anno, most ez a karamelles is ilyen:)szinte lepottyan a képről, annyira élethű!

    VálaszTörlés
  17. Vianne!
    Igen próbálkozom több kevesebb sikerrel.
    A karamell csodás volt, holnap fő a következő adag:-))

    VálaszTörlés
  18. Jaj de jóóóóóóóóóóó!
    Én kérnék belőle!Azt hiszem most már rá kell venni magam a készítésre:)

    VálaszTörlés
  19. Kipróbáltam. Isteni!!!!!!!!!!! :)

    VálaszTörlés