2011. február 2., szerda

Narancsos-forraltboros bonbon


A tegnap esti forraltbor készítés közben jött az ötlet, hogy ebből is lehetne valamilyen finom bonbont készíteni, meg ugye ki kellene próbálni az új formámat is.
A forralt bort én úgy készítem, hogy teszek bele sok fahéjat, szegfűszeget, kandírozott narancs és citromhéjat, cukrot. Ezeket egy-két óráig áztatom a borban, majd utána főzöm fel. Mit mondjak, nagyon itatja magát:-) Pedig én nem is szeretem a bort, de így forraltborként szívesen megiszom. A párom "tisztán" issza, én pedig fele tea, fele forralt bor keverékével tudom csak meginni. Ebből a forralt borból tettem el egy kis decinyit a mai bonbonhoz. A külső burokhoz pedig narancsos csokit használtam. Nagyon jó párosítás volt, mehetett volna bele még több forralt bor is.

Narancsos-forraltboros bonbon

Hozzávalók:

a krémhez:
4 dkg étcsokoládé,
4 dkg tejcsokoládé,
0,4 dl tejszín,
1 késhegynyi őrölt fahéj,
kb. 1 dl forralt bor,
2 teáskanál kandírozott narancshéj,

a külső burokhoz:
kb. 10 dkg narancsos étcsokoládé (55 %-os).

Elkészítés: először a krémet készítettem el. A tejszínt egy percig forraltam, beletördeltem a kétféle csokoládét és jól elkevertem, hogy a csoki teljesen megolvadjon. Ezután kevertem hozzá a kandírozott narancshéjat, a forralt bor, a fahéjat és betettem a hűtőbe.
Ezután a külső burokhoz készítettem elő a csokoládét. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra és egy kis ecset segítségével a bonbon formát kétszer kikentem közte a hűtőben pihent. 
A második kenés után kivettem a hűtőből a krémet és a csokiformákat megtöltöttem vele, helyet hagyva a lezáráshoz.
Ismét hűtőbe tettem legalább egy órára, majd az maradék csokival lezártam, ismét hűtő. 
Ezután óvatosan kifordítottam a formából.
Tetejét fehér csokival díszítettem.


23 megjegyzés :

  1. Felfalnám mind! :)) Annyira guszták

    VálaszTörlés
  2. Micsoda ötlet ez a forraltboros bonbon!Nagyon finom lehetett, főleg a narancsos csoki mellé! A formája is nagyon szép!

    VálaszTörlés
  3. Én se hagynék belőle sokat:-),eszméletlen kombináció,és gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  4. Hűha! Ez nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
  5. Látom a forraltbor milyen remek ötletet adott neked. Meseszépek ezek a bonbonok, és gondolom isteni finomak!!!
    Én is így készítem a forraltbort mint te,így jól összeérnek az ízek. Igaz szürcsölgetni csak ritkán szoktam, de a férjem szerint ennél jobb gyógyszer nincs a megfázásra.:))

    VálaszTörlés
  6. Bizony! :-) Megfázásra próbáljátok ki: eukaliptuszos fürdő, közben forralt bort kortyolgatni, csokis finomságot eszegetni....
    A forralt bort pedig lehet víz helyett rooibos teával készíteni. :-)

    VálaszTörlés
  7. Ami!
    Én is, de csak naponta egyet engedek magamnak:-))

    VálaszTörlés
  8. Autumn !
    Köszi, kedves vagy, örülök, hogy tetszik:-)

    VálaszTörlés
  9. Ditta!
    Köszi neked is, nekem is nagyon tetszik, és nagyon finom:-))

    VálaszTörlés
  10. Pixie Pie!
    Kár, hogy a talira nem jutott még eszembe:-))

    VálaszTörlés
  11. Gizi!
    Igen, jó ötlet volt, a párom is a megfázására kapta, szerinte is ez a legjobb gyógymód. Főleg a saját borából:-))

    VálaszTörlés
  12. Zsuzsa!
    KÖszi az ötletet, legközelebbi megfázásnál kipróbáljuk:-))

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szépek lettek a bonbonok a pici fehércsoki-pöttyel! Én eddig csak aszalt szilvás-forraltborosat csináltam, de nagyon finom lehet naranccsal is!

    VálaszTörlés
  14. Szia Gesztenye :) tisztára olyan bonbonokat csinálsz, mint a Rózsavölgyi csokigyár, és ez a narancsos-forraltboros,huhh:)) pont ilyen formát rendeltem egyébként, szépen meg is érkezett, mert a háziúrnak szeretnék szülinapjára házilag bonbont készíteni. A kérdésem, hogy hőmérő nélkül neki se álljak?

    VálaszTörlés
  15. Erinacea !
    Én meg azt hittem feltaláltam valamit a forraltborral:-)))
    Megyek megnézem!
    Nem hangzik rosszul, aszalt szilva és forraltbor.:-))

    VálaszTörlés
  16. Igorka!

    Üdv. a blogomban!
    Megnéztem a csokigyár honlapját és el is ájultam, hogy 10 dkg csoki mennyibe kerül:-)
    Én régebben nem használtam hőmérőt és úgy is sikerült. Ha meg nem sikerült maradéktalanul, akkor is finom volt és én készítettem és ez volt a fontos:-))
    Viszonyítási alap, hogy addig kell melegíteni a csokit, amíg a kezed elbírja, akkor nem lősz túl a célon:-))
    Majd meséld el milyen lett!

    VálaszTörlés
  17. mi ajándékba kaptunk onnan egy doboz összeválogatott bonbont és egy adag forrócsokit...csak szuperlatívuszokban tudnék. az eszméletlen szó kevés lenne ahhoz, hogy körülírja milyen cuccaik vannak. Mindenképp referálok, mert nagyon elszánt vagyok (vagy csak annak tűnök :) ) és ez a forraltboros téma olyan jó férfias is, szóval tökéletes lenne, reméljük kinézetre is az lesz :)

    VálaszTörlés
  18. Kérlek néz be hozzám, van ott számodra egy kis meglepetés.

    VálaszTörlés
  19. Gesztenye, a narancsos-forraltboros bonbont Te találtad fel :)

    VálaszTörlés