2011. február 6., vasárnap

Konyakos praliné


Ezt a pralinét is Kricky születésnapi bulijára készítettem. Már régóta ki akartam próbálni ebben, a kemény fóliából készült csokikapszliban a bonbon készítést. Mondhatom nagyon jól sikerült, csak azt sajnálom, hogy nem készítettem róla olyan képet, amikor a kapszlit leszedték róla és ott volt a forma csokiból:-))
Nagyon egyszerűen elkészíthető és tényleg nagyon mutatós. A tetejét bármivel lehet díszíteni.

Konyakos praliné

Hozzávalók: 
a krémhez:
5 dkg tejcsokoládé,
5 dkg étcsokoládé,
2 evőkanál fekete kávé,
0,5 dl tejszín,
2 evőkanál konyak,

a csokibevonathoz:
10 dkg étcsokoládé (55 %-os)

Elkészítés: először a krémet készítem el. A tejszínt 1 percig forralom, majd beletördelem a tejcsokoládét és az étcsokoládét, hagyom teljesen felolvadni. Ezután belekeverem a konyakot, a kávét, jól elkeverem és hagyom kihűlni, de azért folyós maradjon.
A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete, szép fényes roppanós marad a csokoládé. Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra a csokoládét. Ezzel kenem ki a formát kétszer, közte a hűtőben pihen. A második kenés és hűtés után a krémet habzsákba teszem és a formákba nyomom, helyet hagyva a lezárásnak. Hűtőbe teszem, majd hagyom legalább 1 órát hűlni. Majd kiveszem a hűtőből és az újra felolvasztott csokival lezárom a tetejét. Mielőtt megdermed a tetejére lehet szórni díszítésként apró csokigolyókat, szeletelt mandulát,csokiszívet stb. A fóliát simán le lehet húzni róla és hamm bekapható:-))

Ne feledjétek  az előző bejegyzésben lévő játékot:-))

25 megjegyzés :

  1. nagyon szép színesek és tuti finomak lehetnek! :)

    VálaszTörlés
  2. Konyak és kávé jól hangzik együtt, jöhet! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek, nekem is nagyon tetszenek ezek a papír kapszlik, olyan szépen mutat benne a bonbon. Elárulnád Nekem honnan vetted?

    VálaszTörlés
  4. Megtudhatom, hol vetted ezeket a kapszlikat? Ilyeneket keresek vagy 1 éve :)

    VálaszTörlés
  5. Én meg is kóstoltam őket! Fincsi volt! :P

    VálaszTörlés
  6. Colors in the Kitchen!
    Igen, azt mondták finom volt:-))

    VálaszTörlés
  7. Erinacea!
    Én ugyan nem ihatok kávét, de csokiban nekem is jöhet:-)

    VálaszTörlés
  8. Bouillabaisse! Ha jól emlékszem, akkor a Müller drogériában láttam nemrég ilyen kapszlikat. De nagyon minik voltak.

    VálaszTörlés
  9. Mézeskalács !
    Köszi, kedves vagy!
    A kapszlikat az Auchanban vettem, igaz nem a legolcsóbb, de nagyon mutatós.
    Ott találod, ahol a muffin papírok és a sütőtálak vannak.

    VálaszTörlés
  10. Bouillabaisse!
    Az Auchanban vettem őket, még karácsony előtt, gondolom lehet kapni máskor is.

    VálaszTörlés
  11. Diakonyha!
    Én meg nagyon örülök, hogy megkóstolhattad és hogy ízlik is.

    VálaszTörlés
  12. Zsuzsa!
    Köszi az ötletet, akkor már tudom én is, hogy a Müllerben is érdemes körülnézni:-))

    VálaszTörlés
  13. Na EZ volt az én kedvencem ott! Már nagyon vártam, hogy megmutasd közelebbről is. :) Isteni finom volt!!!

    VálaszTörlés
  14. A Müllerben igen klassz dolgok vannak, csak körül kell nézni...:-) Tehát egyedül kell menni. :-D Ma például sütőben hasábburgi és egyéb krumpli sütéséhez való, lyukacsos "nemtudommibőlvan" tekercset találtam a fóliák között. A sütőrácsra kell tenni, és nagyobb, mint a speciális tepsik, amire nekem sosem fér rá egy rendes adag. :-( Jó, tudom, ez inkább a másik blogodhoz passzolna. :-) De csak azt szeretném mondani, hogy nálunk 2 Müller van, és csak a nagyobbikban van/volt ez a kapszli, tehát nem biztos, hogy bármelyik üzletükben találsz.

    VálaszTörlés
  15. Jajjj, el is felejtettem, valamit! :-)Ha már ott jársz, el ne felejts az üvegtálak között körülnézni! Szerintem találsz 1-2 dolgot a bonbonjaid tálalásához! :-)))

    VálaszTörlés
  16. Zsuzsa!
    Köszi az infókat és az ötletet!
    Én mindenhová egyedül megyek vásárolni, mert életem párja ilyenre nem ér rá, meg egyedül jobb szeretek, nem siettet senki:-))

    VálaszTörlés
  17. A kis édes celofán zacskókat ismered? Azokba nagyon gusztán lehet apróságokat csomagolni. :-)

    VálaszTörlés
  18. Csoki, csoki és megint csak csoki! Kész őrület! Nagyon szépek, biztosan örült neki a szülinapos. Kár, hogy nekem most nem lehet ilyeneket enni, de még talán nézni sem lenne szabad.

    VálaszTörlés
  19. Éva!
    Kitartás, láttam ügyes vagy. Nekem ennyire nem ment.
    Viszont hetente egy-két darabot engedélyezek magamnak:-))

    VálaszTörlés