2011. február 9., szerda

Kókuszos praliné


Túlságosan nem szeretem a kókuszt, mert rossz emlékek fűznek hozzá még gyermek koromból, rossz fagylalt képében. Bár mostanában azért kezdek vele megbékélni, süteménybe szívesen teszem, de csak mértékletesen. Ez a praliné is Kricky blogszülinapi találkozójára készült. Ebbe is csempésztem egy kis alkoholt, de nem lehetett annyira érezni rajta. Ha csak felnőtteknek készítjük, akkor bátrabban lehet bele tenni. Erre is azt mondták, hogy finom volt:-)

Kókuszos praliné

Hozzávalók:

10 dkg fehér csokoládé,
5 dkg vaj,
10 dkg kókusreszelék,
3 dkg méz,
3 dkg tejpor,
0,5 dl tejszín,
2 evőkanál kókuszlikőr,

kókuszreszelék a beforgatáshoz.

Elkészítés: a tejszínt egy percig forralom, majd beletördelem a fehér csokoládét és hagyom, hogy elolvadjon, majd belekeverem a tejport, a kókuszreszeléket és a likőrt, is, jól elkeverem. Hagyom kicsit hűlni, majd hozzákeverem a vajat és jól átkeverem. Hűtőbe teszem legalább 2 órára, hogy gombócozható állaga legyen. Kiveszem a hűtőből és diónyi golyókat formázok belőle, amit megforgatok kókuszreszelékbe. Papírkapszliba tálalom.

13 megjegyzés :

  1. Ez a nagyobbik lányomnak nagyon ízlene! Imádja a kókuszost.

    VálaszTörlés
  2. Tücsök Bogár!
    Akkor el kell készíteni neki:-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik, el is mentem a receptet. Hétvégére házi raffaellót terveztem és azon gondolkoztam nem ártana bele egy ki kókuszlikőr, te megoldottad!

    VálaszTörlés
  4. Kókuszrajongó jelentkezik :) Megkóstolnám, nagyon csinik a rózsaszín kapszliban! Én is kókuszos pralinét tervezek hétvégére, de nem fehércsoki-ganache-os alapban gondolkozom :)

    VálaszTörlés
  5. Jó ötlet a kókuszlikőr használata... finom lehet. Mármint a sütemény :)

    VálaszTörlés
  6. GasztroRéka!
    Nem rajongok a kókuszért, de tényleg finom volt.
    A bonbonokat nagyon fel tudja dobni egy kis alkohol:-))

    VálaszTörlés
  7. Erinacea !
    Sajnos mind elfogyott még ott a találkozón:-))
    Azért fehércsokisat készítettem, mert a többi csoki, amit vittem, mind étcsokis ganache-os volt:-))

    VálaszTörlés
  8. Mónika !
    Igen jó ötlet volt, de legközelebb bátrabban teszek bele:-))

    VálaszTörlés
  9. Én mindenképpen kipróbálom. Köszönöm!
    Mosollyal:Ilda

    VálaszTörlés
  10. Csutkaildi!
    Örülök, hogy tetszik:-)
    Várom, hogy sikerült:-)

    VálaszTörlés
  11. Szia Gesztenye!
    Elkészítettem, s nagy sikere volt a családomnál.
    Köszönöm a receptet!
    Nagyon boldog édes életet kívánok neked!
    Mosollyal:Ilda

    VálaszTörlés