2011. február 10., csütörtök

Karamellás-marcipános bonbon


Már jóval karácsony előtt szerettem volna csoki-transzferfóliát venni, de akárhol kerestem, mindenhol egyféléből legalább 15 ívet kellett volna venni, mert nem bontották meg a csomagot. Most végre sikerrel jártam egy Székesfehérvári Cuki diszkontban, ahol kaptam pár ívet. Ezekből fogok kisorsolni a játékon, mint azt már láthattátok. Ma volt egy kis időm kipróbálni, mert már nagyon izgatott. Mondhatom fantasztikus dolog, ahogy a  minta "átmegy" a bonbon felületére. Teljesen odavagyok:-))) Ezek az első próbálkozások és mint mindenbe, ebbe is bele kell jönni, ki kell tapasztalni a fortélyokat. Megnéztem pár videót is ezzel kapcsolatban, hogy kell használni, meg Praliné Paradicsomnál is láttam. Nem volt nehéz, szerintem elsőre egész jól sikerült. Arra kell figyelni, hogy kézzel ne tapogassuk nagyon össze a fóliát, mert akkor a kéz melegétől elmaszatolódhat a minta. Meg még arra is, hogy ne maradjon a csoki és a fólia között levegő buburék, mert akkor nem megy át minden része a mintának a csokira. Lusta voltam rendes karamellt készíteni, ezért a tejszínbe a fehércsoki mellé dobtam pár szem tejkaramella cukrot és azt olvasztottam fel, szerintem nagyon finom lett így is és gyorsabb volt:-))

Karamellás-marcipános bonbon

Hozzávalók: 
a karamellás krémhez:
15 dkg fehércsoki,
0,5 dl tejszín,
6-7 db tejkaramellás cukor,
3 evőkanál mandulás, karamellás tojáslikőr,

15 dkg marcipán,
a bevonáshoz: 15 dkg jó minőségű étcsokoládé (75 %-ost használtam).

a tetejére: díszítésként transzferfólia.

Elkészítés: először a  karamellás krémet készítem el. A tejszínt 1 percig forralom, majd hozzáteszem a tejcsokoládét és a tejkaramellás cukrot és addig keverem, amíg teljesen elolvad minden. Ekkor teszem hozzá a likőrt és jól elkeverem. Egy kis tálat kibélelek sütőpapírral és a marcipánt akkorára nyújtom, amekkora a tál, az aljába teszem  a marcipánt. Erre öntöm rá a karamell krémet és hűtőbe teszem pár órára. Ez a krém nem dermed meg annyira, de pont ilyennek akartam, hogy kicsit folyósabb legyen. Így azonban nem lehetne szeletelni és csokiba mártani, ezért a csokoládéból 5 dkg-ot felolvasztottam a csokiolvasztó kis gépemben és a hűtőből kivett karamellkrémre öntöttem, majd ismét visszatettem a hűtőbe. Amikor a csoki megdermedt, akkor kivettem és meleg késsel felvágtam közel egyforma kocka formákra. Nem baj, ha nem teljesen egyforma:, majd azt mondjuk, hogy rusztikusra akartuk készíteni :-).
Közben temperáltam a külső csokiburokhoz a csokoládét a következők szerint.
A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete, szép fényes roppanós marad a csokoládé. Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra a csokoládét és ebbe mártottam bele a kockára vágott bonbonokat. A transzferfóliából kicsit nagyobb darabokat vágtam, mint a felvágott bonbon és a mártogatás után azonnal rátettem a fóliát és egy villa segítségével elsimogattam, hogy mindenhol egyformán tapadjon. Nem tettem hűtőbe. Kb. 10 perc múlva, amikor megdermedt a csokoládé, a fóliát simán le lehetett húzni róla és a minta szépen átmenet a bonbonra. Most nem rácsra tettem a csokikat, hanem egy sima fóliára (genotherm) és szépen lejött róla,így az alja is szép sima maradt.


36 megjegyzés :

  1. A két nagy kedvencem összekombinálva. Igazi ízorgia! A transzferektől meg nagyon extrák lettek!

    VálaszTörlés
  2. Teljesen kész vagyok!!! Gyönyörűek lettek, és ezek a hozzávalók nagyon nagyon jók lehetnek együtt!!!

    VálaszTörlés
  3. Csodásak lehetnek!! :)
    Gyönyörűek!!!:)

    VálaszTörlés
  4. Karamell és marcipán, ez nekem a mennyország!

    VálaszTörlés
  5. Ez tökjó!!! :) Tetszik, jól mutat nagyon a bonbonon! - E.

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűségesek lettek!!! Imádnám így ahogy van.:)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűségesek! Nem is engedném, hogy bárki megegye őket! :)

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy sikerült Neked is ilyen szuper transzferfóliákhoz jutni! Nagyon szépek lettek a bonbonok, az ízkombináció pedig egyszerűen tökéletes!

    VálaszTörlés
  9. Szépségesek lettek!
    Évek óta őrzök a szekrényben egy ilyen csokiolvasztót, sosem próbáltam, olyan kamu cuccnak hittem, de most előveszem. Hány dkg csoki fér bele?
    Én is ezzel küzdök egyébként, transzferfólia, étkezési arany és csillámpor. Hol sikerült végül darabra venni?

    VálaszTörlés
  10. Tücsök Bogár!
    Nekem is nagyon tetszenek:-)
    Köszi!:-)

    VálaszTörlés
  11. Mézeskalács!
    Valóban nagyon finom lett!:-))
    Köszi szépen:-))

    VálaszTörlés
  12. Emőke!
    Teljesen bele szerelmesedtem a fóliába:-))

    VálaszTörlés
  13. Mónika!
    Pedig már hiányzik belőle 1 db, amit elvágtam:-))

    VálaszTörlés
  14. Vianne!
    Köszi kedves vagy.
    Én nagyon szeretem a csokiolvasztómat, de itt is figyelni kell a hőfokra. Ki kell tapasztalni.
    Pedig Neked Pesten több lehetőséged van, mint nekem falun.
    Én Székesfehérváron, a Virág Benedek utcában lévő Cuki diszkontban szoktam vásárolni.
    Szép kapszlik is vannak.

    VálaszTörlés
  15. Óóóóóóóó......Beájultam, annyira szépek!

    VálaszTörlés
  16. Nagyon szépek lettek, a töltelék pedig igazán különleges! Hétvégén én is kipróbálom a fóliát, amit tőled kaptam, majd megírom, hogy sikerült! Cecile

    VálaszTörlés
  17. Aztaleborultszivarvégit ezek gyönyörűek.

    VálaszTörlés
  18. Ez a karamellás cukor olvasztás nagyon jó ötlet! Azt az omlós karamellát olavsztod, vagy a kemény szopogatós cukorkát?
    Azt hiszem lesz egy látogatásom a Cuki diszkontba.

    VálaszTörlés
  19. Bianka!
    Neked is köszönöm és itt is boldog születésnapot kívánok sok szeretettel!:-)

    VálaszTörlés
  20. Cecile!
    Nagyon várom az eredményt és örülök, hogy segíthettem:-))

    VálaszTörlés
  21. Tatin!
    Neked közel van a diszkont:-))
    A cukor az a lengyel, finom omlós fajta.
    Szeretném megkérdezni, hogy van blogod,és ha van hol találom?

    VálaszTörlés
  22. Jujjjj, de szépek! És biztosan fincsik is! :-)))
    Imádom a karamellt! :-)
    Ez a hangjegyes fólia nagggyon tetszik!
    Ma én is bonbonoztam!
    És megjártam. Kellett nekem tescos jégkockatartó! :-((( 3 adagot csináltam, vendégség lesz. Gondoltam, felavatom az új szerzeményemet. 2 bonbonforma+1 jégkockás. Ugyanaz a csoki, meg minden, mégis teljesen más színe lett a csokinak a szilikon jégkockatartóban, mint a specko szilikonokban. Teljesen foltosak, fakók lettek. Ráadásul nem is jöttek ki rendesen, kénytelenek voltunk eltüntetni ezeket a rémségeket. :-D
    Még szerencse, hogy az ízükön nem érződött a különbség! :-)

    VálaszTörlés
  23. Zsuzsa!
    Köszi,örülök, hogy tetszik:-)
    Nekem sem sikerül mindig minden:_))

    VálaszTörlés
  24. szia! azt irtad a bejegyzésedbe, hogy ilyen transzfer fóliát fehérváron is lehet venni. Pontosan hol?

    VálaszTörlés
  25. Nóra!
    A cím:

    Cuki Diszkont
    8000 Székesfehérvár. Virág Benedek u. 9. 22/330-900

    VálaszTörlés